UA
   FORMACIÓ INSTRUMENTAL    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi7745Descripció
Crdts. Teor.1ESTUDI D'UN INSTRUMENT MELÒDIC O HARMÒNIC.
Crdts. Pract.8
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 11,25 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUESMÚSICA18


Estudis en què s'imparteix
Mestre. Educació Musical - pla 2000


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2010-11)
Grup (*)Nombre
1 81
11 75
TOTAL 156
(*) 1: GRUPO MUSICAL A-L - CAS
(*) 11: GRUPO MUSICAL M-Z - CAS


Oferida com a lliure elecció (2010-11)
Nombre màxim d'alumnes: Sense màxim
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2010-11)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 1 13/09/2010 15/11/2010 L 17:00 18:00
  11 04/10/2010 07/12/2010 M 13:00 14:00
CLASSE PRÀCTICA (LRU) 1A 13/09/2010 23/12/2010 X 17:00 20:00
  1A 03/02/2011 27/05/2011 L 10:00 12:00
  1B 13/09/2010 23/12/2010 L 18:00 20:00
  1B 03/02/2011 27/05/2011 L 17:00 20:00
  11 13/09/2010 23/12/2010 M 11:00 13:00
  11 03/02/2011 27/05/2011 X 17:00 20:00
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO MUSICAL A-L - CAS
11: GRUPO MUSICAL M-Z - CAS
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1A: GRUPO PRÁCTICA MUSICAL A-H - CAS
1B: GRUPO PRÁCTICA MUSICAL J-Q - CAS
11: GRUPO PRÁCTICA MUSICAL R-Z - CAS


Grups de matricula (2010-11)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 Anual M CAS des de A fins a L
11 Anual M CAS des de M fins a Z
(*) 1: GRUPO MUSICAL A-L - CAS
(*) 11: GRUPO MUSICAL M-Z - CAS


Altres distribucions (2010-11)
Grup Estudi
1 s'impedeix a Mestre. Educació Física - pla 2000
1 s'impedeix a Mestre. Educació Infantil - pla 2000
1 s'impedeix a Mestre. Educació Primària - pla 2000
1 s'impedeix a Mestre. Llengua Estrangera - pla 2000
11 s'impedeix a Mestre. Educació Física - pla 2000
11 s'impedeix a Mestre. Educació Infantil - pla 2000
11 s'impedeix a Mestre. Educació Primària - pla 2000
11 s'impedeix a Mestre. Llengua Estrangera - pla 2000


Objectius de l'assignatura / competències (2010-11)
1. Introducir a los alumnos en el conocimiento de los instrumentos musicales utilizados en la enseñanza de la Educación Primaria, como medio de expresión musical y personal.
2. Desarrollar de forma consciente la capacidad interpretativa de calidad y el dominio instrumental, sobre todo de la flauta de pico soprano, con vistas a la docencia en Educación Primaria.
3. Asimilar los conceptos que fundamentan la formación instrumental desde un ámbito reflexivo y la legislación vigente.


Continguts teòrics i pràctics (2010-11)
1. La Formación Instrumental en la Legislación Educativa
- LOE
- Decreto 111/2007 (Generalitat Valenciana)


2. La flauta dulce o de pico.
- Metodología de enseñanza.
- Familia de flautas de pico.
- Técnicas de respiración.
- Respiración diafragmática.
- Respiración costo-diafragmática.
- Técnica de colocación de la columna de aire.
- Técnica de picado.
- Posición corporal.
- Digitaciones de los dedos en la flauta de pico soprano desde el do4 hasta el re6.
- Ejercicios de mecanismo para trabajar las distintas posiciones de la flauta de pico desde el do4 hasta el re6.
- Interpretación con la flauta de pico soprano de las escalas mayores y menores.
- Interpretación con la flauta de pico soprano de las escalas anteriores en diversos intervalos y sus respectivos arpegios.
- Interpretación de escalas cromáticas en conjuntos de semicorcheas, tresillos, quintillos y seisillos. Todo ello con distintas articulaciones.
- Interpretación de flatterzunge con la flauta de pico soprano.
- Interpretación simultánea de un pedal con la flauta de pico soprano y una línea melódica con la voz.
- Interpretación con la flauta de pico soprano de diversas piezas de la literatura musical a una, dos, tres y más voces.
- Improvisaciones con la flauta de pico soprano.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
MOLINA VALERO , MIGUEL ANGEL


Metodologia docent (2010-11)
Classes teòriques
La distribución horaria estará en función de la dificultad y densidad de los contenidos teóricos y su reflejo en los contenidos prácticos


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Pràctiques clíniques


Professorat (2010-11)
Grup Professor
TEORIA DE 77451MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL
11ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 77451AESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA
MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL
1BMOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL
11ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA
MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL
Enllaços relacionats
http://www.averroes.cec.junta-andalucia.es/recursos_informaticos/concurso99/002/index.htm
http://
http://dolmetsch.com/method.htm
http://omix6.omix.com/melosync/HerbsMusicBox.html
http://presencias.net/
http://www.es-aqui.com/payno/pral.htm
http://www.flautadulce.frih.net/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
http://www.geocities.com/Vienna/5654/
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/recursos_informaticos/concurso2000/accesit_4/percusion.htm
http://www.musicamedia.it/flauto.htm
http://www.recorder-fingerings.com/es/index.php
http://www.recorderhomepage.net/
http://www.theshops.co.uk/childsplay
http://www.xtec.es/~icampos/1WEB/0inici.HTML
http://80.34.38.142:8080/bivem/


Bibliografia

Decret 111/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s`estableix el curriculum d`Educació Primària a la Camunitat Valenciana (DOCV 24/07/2007)
Autors:València (Comunitat Autònoma). Generalitat
Edició:València : Generalitat Valenciana, 2007.
ISBN:No disponible
Recomanat per: ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)

DUETO DE MAESTROS ANTIGUOS. Nº69
Autors:HECHLER-BAUM
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)

METODO PARA TOCAR LA FLAUTA DULCE SOPRANO
Autors:HELMUT MONKEMEYER
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
[ Accés a les edicions anteriors ]

MINIATURAS RÍTMICAS. Nº186
Autors:BIALAS
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)

Orff-SchulwerK, música para niños : introducción : versión original española basada en la obra de Carl Orff y Gunild Keetman
Autors:Sanuy, Montserrat; González Sarmiento, Luciano; Orff, Carl
Edició:Madrid : Unión Musical Española, 1969.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Ritmo musical y banda de percusión en la escuela primaria
Autors:HENSY DE GAINZA, V
Edició:BUENOS AIRES : EUDEBA, 1968.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

SONATINA
Autors:KELKEL
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)

SUITE
Autors:SCHILLING
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)

9 TEMAS
Autors:HÄNDEL
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2010-11)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Estudi: B253
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre) -1 25/11/2010 Aula Música F. Educació
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 15/06/2011 9-12h. Aula Música gran Fac. Educació
Període extraordinari de juliol -1 01/07/2011 12-15h.Aula Música grd F.Educació
Parciales -1 28/01/2011 9-12h. Aula Música grande. F. Educación
(*) 1: GRUPO MUSICAL A-L - CAS
(*) 11: GRUPO MUSICAL M-Z - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2010-11)
Avaluació contínua, examen final
La asignatura se evaluará de dos formas diferenciadas según el compromiso de asistencia del estudiante, que son:

a) EVALUACIÓN CONTINUA: a este tipo podrá optar todo el alumnado que asista con regularidad a las clases.
Esta evaluación consistirá en un seguimiento por parte del profesor de los contenidos teórico-prácticos asumidos por los discentes mediante los siguientes instrumentos:
- Trabajo original sobre los contenidos teóricos expuestos en las sesiones (11% de la calificación).
- Interpretaciones con la flauta de pico soprano de los métodos, escalas y demás ejercicios practicados así como lecturas a primera vista de cancioneros populares y piezas inéditas (89% de la calificación).

b) EVALUACIÓN FINAL: para todos aquellos estudiantes que no han superado el proceso de evaluación continua o bien no han podido asistir con regularidad a las sesiones.
Los instrumentos utilizados para esta evaluación serán los siguientes:
- Examen sobre los contenidos teóricos trabajados en las sesiones (11% de la calificación).
- Interpretación con la flauta de pico soprano de una lectura a primera vista de cancionero, escalas y una pieza inédita basada en los ejercicios del campus virtual y los métodos practicados (89% de la calificación)


Los criterios para ambos tipos de evaluación serán los siguientes:

1. Demostrar el dominio técnico de la flauta de pico soprano.
2. Interpretar con corrección cualquier pieza propuesta con atención especial a la medida, fraseo, carácter y afinación.
3. Mostrar interés en la práctica instrumental como reflejo de la vivencia musical.
4. Conocer y dominar los aspectos del curriculum de Educación Primaria que hacen referencia a los aspectos de Formación Instrumental.