UA
   FORMACIÓ INSTRUMENTAL    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi7745Descripció
Crdts. Teor.1ESTUDI D'UN INSTRUMENT MELÒDIC O HARMÒNIC.
Crdts. Pract.8
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 11,25 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUESMÚSICA18


Estudis en què s'imparteix
Mestre. Educació Musical - pla 2000


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2013-14)
Grup (*)Nombre
1 7
69 3
70 6
71 3
TOTAL 19
(*) 1: MUSICAL - CAS
(*) 69: APROBADO POR COMPENSACIÓN (APC) - CAS
(*) 70: APROBADO POR COMPENSACIÓN (APC) - CAS
(*) 71: APROBADO POR COMPENSACIÓN (APC) - CAS


Oferida com a lliure elecció (2013-14)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2013-14)
Sense horari


Grups de matricula (2013-14)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 1er. M CAS des de - fins a -
69 1er. D CAS des de - fins a -
70 2do. D CAS des de - fins a -
71 1er. D CAS des de - fins a -
(*) 1: MUSICAL - CAS
(*) 69: APROBADO POR COMPENSACIÓN (APC) - CAS
(*) 70: APROBADO POR COMPENSACIÓN (APC) - CAS
(*) 71: APROBADO POR COMPENSACIÓN (APC) - CAS


Altres distribucions (2013-14)
Grup Estudi
1 s'impedeix a Mestre. Educació Física - pla 2000
1 s'impedeix a Mestre. Educació Infantil - pla 2000
1 s'impedeix a Mestre. Educació Primària - pla 2000
1 s'impedeix a Mestre. Llengua Estrangera - pla 2000


Objectius de l'assignatura / competències (2013-14)
1. Introducir a los alumnos en el conocimiento de los instrumentos musicales utilizados en la enseñanza de la Educación Primaria, como medio de expresión musical y personal.
2. Desarrollar de forma consciente la capacidad interpretativa de calidad y el dominio instrumental, sobre todo de la flauta de pico soprano, con vistas a la docencia en Educación Primaria.
3. Asimilar los conceptos que fundamentan la formación instrumental desde un ámbito reflexivo y la legislación vigente.


Continguts teòrics i pràctics (2013-14)
1. La Formación Instrumental en la Legislación Educativa
- LOE
- Decreto 111/2007 (Generalitat Valenciana)


2. La flauta dulce o de pico.
- Metodología de enseñanza.
- Familia de flautas de pico.
- Técnicas de respiración.
- Respiración diafragmática.
- Respiración costo-diafragmática.
- Técnica de colocación de la columna de aire.
- Técnica de picado.
- Posición corporal.
- Digitaciones de los dedos en la flauta de pico soprano desde el do4 hasta el re6.
- Ejercicios de mecanismo para trabajar las distintas posiciones de la flauta de pico desde el do4 hasta el re6.
- Interpretación con la flauta de pico soprano de las escalas mayores y menores.
- Interpretación con la flauta de pico soprano de las escalas anteriores en diversos intervalos y sus respectivos arpegios.
- Interpretación de escalas cromáticas en conjuntos de semicorcheas, tresillos, quintillos y seisillos. Todo ello con distintas articulaciones.
- Interpretación de flatterzunge con la flauta de pico soprano.
- Interpretación simultánea de un pedal con la flauta de pico soprano y una línea melódica con la voz.
- Interpretación con la flauta de pico soprano de diversas piezas de la literatura musical a una, dos, tres y más voces.
- Improvisaciones con la flauta de pico soprano.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
MOLINA VALERO , MIGUEL ANGEL


Metodologia docent (2013-14)
Classes teòriques
La distribución horaria estará en función de la dificultad y densidad de los contenidos teóricos y su reflejo en los contenidos prácticos


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Altres


Professorat (2013-14)
Grup Professor
TEORIA DE 77451ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA
Enllaços relacionats
http://www.averroes.cec.junta-andalucia.es/recursos_informaticos/concurso99/002/index.htm
http://
http://dolmetsch.com/method.htm
http://omix6.omix.com/melosync/HerbsMusicBox.html
http://presencias.net/
http://www.es-aqui.com/payno/pral.htm
http://www.flautadulce.frih.net/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
http://www.geocities.com/Vienna/5654/
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/recursos_informaticos/concurso2000/accesit_4/percusion.htm
http://www.musicamedia.it/flauto.htm
http://www.recorder-fingerings.com/es/index.php
http://www.recorderhomepage.net/
http://www.theshops.co.uk/childsplay
http://www.xtec.es/~icampos/1WEB/0inici.HTML
http://80.34.38.142:8080/bivem/


Bibliografia

Decret 111/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s`estableix el curriculum d`Educació Primària a la Camunitat Valenciana (DOCV 24/07/2007)
Autors:València (Comunitat Autònoma). Generalitat
Edició:València : Generalitat Valenciana, 2007.
ISBN:No disponible
Recomanat per: ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)

DUETO DE MAESTROS ANTIGUOS. Nº69
Autors:HECHLER-BAUM
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)

Manual de entrenamiento en respiración
Autors:García-Grau, Eugeni; Fusté Escolano, Adela; Bados López, Arturo
Edició:Barcelona : Universidad de Barcelona, [s.a.].
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
[ Enllaç al recurs bibliogràfic ]

METODO PARA TOCAR LA FLAUTA DULCE SOPRANO
Autors:HELMUT MONKEMEYER
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
[ Accés a les edicions anteriors ]

MINIATURAS RÍTMICAS. Nº186
Autors:BIALAS
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)

Orff-SchulwerK, música para niños : introducción : versión original española basada en la obra de Carl Orff y Gunild Keetman
Autors:Sanuy, Montserrat; González Sarmiento, Luciano; Orff, Carl
Edició:Madrid : Unión Musical Española, 1969.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Ritmo musical y banda de percusión en la escuela primaria
Autors:HENSY DE GAINZA, V
Edició:BUENOS AIRES : EUDEBA, 1968.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

SONATINA
Autors:KELKEL
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)

SUITE
Autors:SCHILLING
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)

Técnicas para el control de la activación: relajación y respiración
Autors:CHÓLIZ MONYAÑÉS, Mariano
Edició:Valencia : Universidad de Valencia, [s.a.].
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
[ Enllaç al recurs bibliogràfic ]

9 TEMAS
Autors:HÄNDEL
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomanat per: MOLINA VALERO, MIGUEL ANGEL (*1)
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2013-14)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 17/10/2013 17:30 19:30 0702P2064 Laboratori 1. Facultat d'Educació.
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre -1 10/01/2014 15:00 18:00 ED/1-15 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 26/06/2014 15:00 18:00 ED/0-03 -
(*) 1: MUSICAL - CAS
(*) 69: APROBADO POR COMPENSACIÓN (APC) - CAS
(*) 70: APROBADO POR COMPENSACIÓN (APC) - CAS
(*) 71: APROBADO POR COMPENSACIÓN (APC) - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2013-14)
Examen final
La asignatura se evaluará con un examen final de la siguiente manera:

- Prueba sobre los contenidos teóricos (11% de la calificación).
- Interpretación con la flauta de pico soprano de una lectura a primera vista de cancionero o una pieza inédita basada en los ejercicios del campus virtual y los métodos practicados (89% de la calificación).


Los criterios para ambos tipos de evaluación serán los siguientes:

1. Demostrar el dominio técnico de la flauta de pico soprano.
2. Interpretar con corrección cualquier pieza propuesta con atención especial a la medida, fraseo, carácter y afinación.
3. Mostrar interés en la práctica instrumental como reflejo de la vivencia musical.
4. Conocer y dominar los aspectos del curriculum de Educación Primaria que hacen referencia a los aspectos de Formación Instrumental.