UA
   PSICOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN Y DEL DESARROLLO EN EDAD ESCOLAR    Año académico       Versión PDF.  Versión PDF para convalidación.
Código7808Descripción
Crdts. Teor.4,5FACTORES Y PROCESOS BÁSICOS DEL APRENDIZAJE ESCOLAR. CONTENIDOS Y PROCESOS DE APRENDIZAJE. APRENDIZAJE ESCOLAR Y RELACIONES INTERPERSONALES. TEORÍA Y MODELOS EXPLICATIVOS DEL DESARROLLO. DESARROLLO COGNITIVO, DESARROLLO Y ADQUISICIÓN DEL LENGUAJE, DESARROLLO SOCIAL, FÍSICO, MOTOR Y AFECTIVO-EMOCIONAL.
Crdts. Pract.4,5
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 11,25 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DIDÁCTICAPSICOLOGIA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACION4,54,5


Estudios en los que se imparte
Maestro. Educación Física - plan 2000
Maestro. Educación Infantil - plan 2000
Maestro. Lengua Extranjera - plan 2000
Maestro. Educación Musical - plan 2000
Maestro. Educación Primaria - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2012-13)
Grupo (*)Número
1 6
2 2
TOTAL 8
(*) 1: TRONCAL CASTELLANO - CAS
(*) 2: TRONCAL VALENCIANO - VAL


Ofertada como libre elección (2012-13)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2012-13)
Sin horario


Grupos de matricula (2012-13)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 1er. M CAS desde - hasta -
2 1er. M VAL desde - hasta -
(*) 1: TRONCAL CASTELLANO - CAS
(*) 2: TRONCAL VALENCIANO - VAL


Objetivos de las asignatura / competencias (2012-13)


Que l'alumne adquireix els continguts introductoris bàsics que des de la psicologia de l'educació i des de la psicologia del desenvolupament s'han de tenir presents en el procés d'ensenyament-aprenentatge.

Transmetre, des d`un enfocament teòric i pràctic, les diferents concepcions i perspectives, actuals, que tracten d`explicar les conductes i canvis que la persona experimenta al llarg del seu cicle vital, incidint fonamentalment en aspectes del seu desenvolupament psicomotor, cognitiu, social, moral i de la personalitat.

Que l'alumne sigui capaç d'aplicar els aprenentatges teòrics bàsics adquirits des de la psicologia de l'educació dins el procés d'ensenyament-aprenentatge per a cada etapa del desenvolupament estudiada.


Contenidos teóricos y prácticos (2012-13)
I PART PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ.


TEMA 1. INTRODUCCIÓ.

1.1.Continguts i objectius de la psicologia de l'educació.

1.2.Metodologia d'investigació dins la psicologia de l'educació.

TEMA 2 VARIABLE ALUMNE.

2.1.Aspectes cognitius (intel·ligència).

2.2.Atenció.

2.3.Motivació.

TEMA 3. PROCÉS D'APRENENTATGE.

3.1. Teories Conductistes

3.1.1.Condicionament Clàssic

3.1.2.Condicionament Operant

3.1.3.Aprenentatge observacional.

3.2.Teories Cognitives

3.2.1.Teories clàssiques de l'aprenentatge escolar.

3.2.1.1..Aprenentatge per descobriment

3.2.1.2..Aprenentatge significatiu

3.2.2.1. Teories del processament de la informació. Fases: Atenció, Percepció, Adquisició, Retenció, Transferència.

3.3 Models explicatius actuals.

TEMA 4. INTERACCIÓ DE VARIABLES.

4.1. Professor-alumne

4.2. Alumne-alumne.

4.3. l'Aula com a context.

II PART PSICOLOGIA DEL DESENVOLUPAMENT
TEMA 5. FONAMENTS CONCEPTUALS.

5.1.Fonaments conceptuals.

5.2.Principals Teories del desenvolupament.

TEMA 6. DESENVOLUPAMENT PSICOLÒGIC EN LA INFANTESA.

6.1.Desenvolupament físic i psicomotor.

6.2.Desenvolupament cognitiu.

6.3.Inicis de la comunicació, la representació i el llenguatge.

6.4.Desenvolupament socioafectiu.

TEMA 7. DESENVOLUPAMENT PSICOLÒGIC ENTRE ELS 2 I 6 ANYS

7.1.Desenvolupament físic i psicomotor.

7.2.Desenvolupament cognitiu.

7.3.Desenvolupament del llenguatge.

7.4.Desenvolupament de la personalitat.

7.5. Coneixement social i les relacions socials.

TEMA 8 DESENVOLUPAMENT PSICOLÒGIC ENTRE ELS 6 I ELS 12 ANYS

8.1.Desenvolupament cognitiu.

8.2.Desenvolupament del llenguatge

8.4.Desenvolupament de la personalitat.

8.5.Coneixement social i les relacions socials..

TEMA 9 DESENVOLUPAMENT PSICOLÒGIC DURANT L'ADOLESCÈNCIA

9.1.Els canvis físics i les seves conseqüències psicològiques.

9.2.Processos cognitius.

9.3.Desenvolupament de la personalitat.

9.4.Desenvolupament social.


Más información
Profesor/a responsable
GONZALEZ GOMEZ , MARIA CARLOTA


Metodología docente (2012-13)
No especificado
L'alumne tindrà accés al material penjar al campus per a pogué fer part de la preparació de l'assignatura a més de la bibliografia recomanada i el assessorament i guia del docent


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
No especificado


Profesores (2012-13)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 78081GONZALEZ GOMEZ, MARIA CARLOTA
2GONZALEZ GOMEZ, MARIA CARLOTA
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía

Desarrollo psicológico y educación
Autor(es):PALACIOS, J.; MARCHESI, A.; COLL, C.
Edición:Madrid : Alianza., 2001.
ISBN:84-206-8668-9
Recomendado por:GONZALEZ GOMEZ, MARIA CARLOTA
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Psicología de la educación
Autor(es):Jesús Beltrán Llera y José A. Bueno Álvarez, eds.
Edición:Barcelona : Marcombo, [1995].
ISBN:84-267-1033-6
Recomendado por:GONZALEZ GOMEZ, MARIA CARLOTA
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Psicología de la educación
Autor(es):CASTEJON, Juan Luis...[et al.]
Edición:Alicante : Editorial Club Universitario, 2010.
ISBN:978-84-9948-237-8
Recomendado por:GONZALEZ GOMEZ, MARIA CARLOTA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Psicología de la educación : enseñar para un aprendizaje significativo
Autor(es): Richard E. Mayer ; traducción, José Antonio Bueno Álvarez
Edición:Madrid : Prentice Hall , [2004].
ISBN:84-205-4164-8
Recomendado por:GONZALEZ GOMEZ, MARIA CARLOTA
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Psicología de la educación para docentes
Autor(es):NAVARRO GUZMÁN, José Ignacio...[et al.]
Edición:Madrid : Pirámide, 2010.
ISBN:978-84-368-2410-8
Recomendado por:GONZALEZ GOMEZ, MARIA CARLOTA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]
(*1) Este profesor ha recomendado el recurso bibliográfico a todos los alumnos de la asignatura.
Fechas de exámenes oficiales (2012-13)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Pruebas extraordinarias de finalización de estudios -1 22/10/2012 -
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre -1 21/01/2013 09:00 12:00 A2/A21B -
Pruebas extraordinarias para asignaturas de grado y máster -1 12/07/2013 08:30 11:30 A2/D26 -
(*) 1: TRONCAL CASTELLANO - CAS
(*) 2: TRONCAL VALENCIANO - VAL


Instrumentos y criterios de evaluación (2012-13)
No especificado


L'avaluació dels aprenentatges és farà mitjançant la valoració d`una part teòrica i una part pràctica, que donaren com a resultat la valoració global de l'assignatura. La distribució es farà 50% teoria i 50% pràctica. És necessari que l'alumnat superi el 40% de les dos parts, per a pogué fer mitja i aprovar l`assignatura.

VALORACIÓ TEÒRICA DELS CONTINGUTS:
Examen teòric. Prova objectiva de resposta múltiple que es farà a la convocatòria oficial, de tot el temari (continguts) del programa.

VALORACIÓ PRÀCTICA DELS CONTINGUTS.
El mateix examen tindrà una pregunta relacionada amb la part pràctica en la qual l'alumne haurà de resoldre una aplicació pràctica del contingut estudiat.