UA
   EDUCACIÓ ESPECIAL    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi6218Descripció
Crdts. Teor.4
Crdts. Pract.3,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 9,38 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
PSICOLOGIA DE LA SALUTMÈTODES D'INVESTIGACIÓ I DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ21,75
PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDÀCTICADIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR21,75


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Psicopedagogia - pla 1997


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2012-13)
Grup (*)Nombre
13 86
20 14
22 24
TOTAL 124
(*) 13: PSICOPEDAGOGIA MAÑANA - CAS
(*) 20: PSICOPEDAGOGIA TARDE - CAS
(*) 22: PSICOPEDAGOGIA VALENCIANO - VAL


Oferida com a lliure elecció (2012-13)
Nombre màxim d'alumnes: Sense màxim
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2012-13)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 13 30/01/2013 13/05/2013 L 08:00 10:00 P3/0-INF1
  13 30/01/2013 13/05/2013 X 08:00 09:00 P3/0-INF1
  20 30/01/2013 13/05/2013 L 18:00 20:00 P3/0-INF1
  20 30/01/2013 13/05/2013 X 19:00 20:00 P3/0-INF1
  22 30/01/2013 13/05/2013 L 18:00 20:00 P3/0-04
  22 30/01/2013 13/05/2013 X 19:00 20:00 P3/0-04
CLASSE PRÀCTICA (LRU) 13 30/01/2013 14/05/2013 L 10:00 11:00 P3/0-INF1
  13 30/01/2013 14/05/2013 X 09:00 10:00 P3/0-INF1
  13 15/05/2013 24/05/2013 L 08:00 11:00 P3/0-INF1
  13 15/05/2013 24/05/2013 X 08:00 10:00 P3/0-INF1
  20 30/01/2013 14/05/2013 M 18:00 20:00 P3/0-INF1
  20 15/05/2013 24/05/2013 L 18:00 20:00 P3/0-INF1
  20 15/05/2013 24/05/2013 M 18:00 20:00 P3/0-INF1
  20 15/05/2013 24/05/2013 X 19:00 20:00 P3/0-INF1
  22 30/01/2013 13/05/2013 M 18:00 20:00 P3/0-04
  22 14/05/2013 24/05/2013 L 18:00 20:00 P3/0-04
  22 14/05/2013 24/05/2013 M 18:00 20:00 P3/0-04
  22 14/05/2013 24/05/2013 X 19:00 20:00 P3/0-04
(*) CLASE TEÓRICA
13: PSICOPEDAGOGIA MAÑANA - CAS
20: PSICOPEDAGOGIA TARDE - CAS
22: PSICOPEDAGOGIA VALENCIANO - VAL
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
13: PSICOPEDAGOGIA MAÑANA - CAS
20: PSICOPEDAGOGÍA TARDE - CAS
22: PSICOPEDAGOGÍA TARDE VALENCIANO - VAL


Grups de matricula (2012-13)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
13 2do. M CAS des de - fins a -
20 2do. T CAS des de - fins a -
22 2do. T VAL des de - fins a -
(*) 13: PSICOPEDAGOGIA MAÑANA - CAS
(*) 20: PSICOPEDAGOGIA TARDE - CAS
(*) 22: PSICOPEDAGOGIA VALENCIANO - VAL


Objectius de l'assignatura / competències (2012-13)
OBJETIVOS:

Conocer el concepto y la evolución de la educación especial.

Estudiar los modelos y sistemas de organización que afectan a la integración.

Identificar las necesidades educativas diferenciales en las condiciones personales de excepcionalidad.

Examinar las diversas situaciones y las posibles formas de intervención.

Aplicar los principios de adaptación de la enseñanza al diseño de intervenciones.

Conocer algunos de los problemas teóricos que se le plantea a la educación especial.


Continguts teòrics i pràctics (2012-13)
TEMARIO

Tema 1. Introducción a la educación especial: concepto e historia.

Tema 2. Modelos en educación especial.

Tema 3. La integración escolar.

Tema 4. La individualización de la enseñanza.

Tema 5. Educación especial y curriculum.

Tema 6. Retraso mental.

Tema 7. Trastornos emocionales y conductuales.

Tema 8 Trastornos de la comunicación.

Tema 9. Superdotación y talento.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
GONZALEZ GOMEZ , JUAN PABLO


Metodologia docent (2012-13)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2012-13)
Grup Professor
TEORIA DE 621813BUENO VARGAS, MARIA JOSE
20GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
22CHINER SANZ, ESTHER
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 621813BUENO VARGAS, MARIA JOSE
20GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
22GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
Enllaços relacionats
http://http://http://formacionprofesorado.educacion.es/index.php/es/materiales/materiales
http://http://http://www.revistaeducacion.mec.es/inicio.htm
http://http://http://www.xtec.net/formaciotic/dvdformacio/materials.htm
http://http://www electronicportafolios.com
http://http://www.educared.org/
http://http://www.ite.educacion.es/
http://http://www.latarea.com.mx/articu/articu7/bayardo7.htm


Bibliografia

Crítica a la investigación: psicología y campos afines
Autors:MELTZOFF, Julián; NAVAS ARA, Mª José (trad.)
Edició:Madrid : Alianza, 2000.
ISBN:84-206-8864-6
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Diagnóstico a la escuela multicultural
Autors:Margarita Bartolomé Pina, coordinadora ; Flor Cabrera Rodríguez ... [et al.]
Edició:Barcelona : Cedecs, 1997.
ISBN:84-89171-76-9
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Diagnóstico y educación de los más capaces
Autors:Carmen Jiménez Fernández, con la colaboración de: Beatriz Álvarez González ... [et al.]
Edició:Madrid : UNED, 2002.
ISBN:84-362-4261-0
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Diseños de investigación en psicología
Autors:Sofía Fontes de Gracia (coord.) ... [et al.]
Edició:Madrid : UNED, 2003.
ISBN:84-362-4474-5
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Disseny curricular d`aula i adaptació curricular : cap a un model d`intervenció psicopedagògica integrador de les diferències a l`aula
Autors:Maria Cristina Cardona Moltó, Maria Dolors Jiménez Alegre
Edició:Alicante : Universidad de Alicante, 2001.
ISBN:84-8454-138-X
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Diversidad humana y educación
Autors:Olga María Alegre de la Rosa
Edició:Archidona (Málaga) : Aljibe, D. L. 2000.
ISBN:84-95212-77-3
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Fundamentos metodológicos en psicología y ciencias afines
Autors:MORENO RODRÍGUEZ, Rafael ; MARTÍNEZ CERVANTES, Rafael J. ; CHACÓN MOSCOSO, Salvador
Edició:Madrid : Pirámide, 2000.
ISBN:84-368-1432-0
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Identidad y ciudadanía : un reto a la educación intercultural
Autors:Margarita Bartolomé Pina (coord.) ; Flor A. Cabrera Rodríguez, ...[et al.] ; prólogo de Ezequiel Ander-Egg
Edició:Madrid : Narcea, 2002.
ISBN:84-277-1388-6
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Intervención con alumnos de alto riesgo en el area de las matematicas
Autors:María Cristina Cardona Moltó
Edició:Alicante : Club Universitario, 2002.
ISBN:84-8454-228-9
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Introducción a los métodos de investigación en educación
Autors:María Cristina Cardona Moltó
Edició:Madrid : EOS, [2002].
ISBN:84-9727-006-1
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Métodos y aplicaciones del muestreo
Autors:AZORIN, Francisco ; SANCHEZ-CRESPO, José Luis
Edició:Madrid : Alianza, 1994.
ISBN:84-206-8099-0
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Pedagogía intercultural
Autors:Teresa Aguado Odina
Edició:Madrid [etc.] : McGraw-Hill, [2003].
ISBN:84-481-3975-5
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Promoción y desarrollo de prácticas educativas inclusivas
Autors:coordinadores Christina Tilstone, Lani Florian y Richard Rose ; traducción y revisión técnica, María Cristina Cardona Moltó
Edició:Madrid : EOS, 2003.
ISBN:84-9727-060-6
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER
GOMEZ CANET, PEDRO FERNANDO
LLEDO CARRERES, ASUNCION
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
Dates d'exàmens oficials (2012-13)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 24/10/2012 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals 22 10/06/2013 18:00 21:00 A2/B01 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals 20 10/06/2013 18:00 21:00 A2/B01 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals 13 10/06/2013 09:00 12:00 A2/A01 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster 22 02/07/2013 17:30 20:30 A2/B12 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster 20 02/07/2013 17:30 20:30 A2/B12 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster 13 02/07/2013 08:30 11:30 A2/E02 -
(*) 13: PSICOPEDAGOGIA MAÑANA - CAS
(*) 20: PSICOPEDAGOGIA TARDE - CAS
(*) 22: PSICOPEDAGOGIA VALENCIANO - VAL


Instruments i criteris d'avaluació (2012-13)
No especificat
EVALUACIÓN

La asignatura se evaluará en dos partes:

Parte teórica:

-Mediante un examen escrito, que incluye como temario la totalidad de los temas trabajados en clase. (30% de la nota)

-La realización de actividades de clase. (25% de la nota)

Parte aplicada:

Las prácticas se evaluarán mediante los trabajos realizados por los alumnos. (45% de la nota)