Ficha asignatura

Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura: MARKETING IN TOURISM
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
  • PDF
  • Imprimir
  • Inicio
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura

COURSE DESCRIPTION
23515 - MARKETING IN TOURISM (2017-18)

Code23515
Crdts. ECTS.6


Departments and Areas
DepartmentsAreaFace-to-face theoretical creditsface-to-face practical creditsDept. Respons.Report Respos.
MARKETINGMARKETING AND MARKET RESEARCH1,60,8


Study Programme sin which they are taught
DEGREE IN TOURISM


Subject context 2017-18

Marketing Turístico es una asignatura ubicada en primer curso, segundo semestre, dirigida a proporcionar a los estudiantes los fundamentos, métodos y aplicaciones básicas que presiden la disciplina del Marketing aplicado al turismo, analizando el entorno, el consumidor turista, la segmentación del mercado turístico, el papel de la investigación de mercados, la planificación comercial turística, el producto, precio, distribución y comunicación turística. Todo ello confiere al estudiante una formación básica para el desempeño de tareas en las organizaciones turísticas tanto públicas como privadas.
Marketing Turístico está correlacionada con Investigación de Mercados Turísticos, asignatura obligatoria de tercer curso, y Promoción y Técnicas de Venta, asignatura optativa de cuarto curso, ambas del propio Grado en Turismo. Si bien Marketing Turístico trata tanto la investigación de mercados como la promoción y técnicas de ventas, este tratamiento forma parte de la visión global que esta asignatura trata de ofrecer del marketing aplicado al turismo. Por su parte, estas dos asignaturas proporcionan al estudiante un enfoque más exhaustivo de dos facetas claves en el sector turístico hoy en día, como son el conocimiento del mercado (investigación) y la comunicación con el mismo (promoción).



Lecturer in charge
DIAZ MAS, EDUARDO


Lecturers (2017-18)
Group Lecturer
THEORY CLASS 235151OSTROVSKAYA, LIUDMILA
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 2RUJAS RODRÍGUEZ, SONIA
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 3DIAZ MAS, EDUARDO
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 4RODRÍGUEZ SÁNCHEZ, CARLA
PROFESOR/A AYUDANTE DOCTOR/A
PROBLEM PRACTICALS / WORKSHOP 235152PROBRUJAS RODRÍGUEZ, SONIA
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 3PROBDIAZ MAS, EDUARDO
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 4PROBRODRÍGUEZ SÁNCHEZ, CARLA
PROFESOR/A AYUDANTE DOCTOR/A
 1.1PROBOSTROVSKAYA, LIUDMILA
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 1.2PROBOSTROVSKAYA, LIUDMILA
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU


Students registered (2017-18)
Group (*)Number
1: THEORY CLASS 23515 63
2: THEORY CLASS 23515 30
3: THEORY CLASS 23515 84
4: THEORY CLASS 23515 65
TOTAL 242


Registration groups (2017-18)
Group (*)SemesterSessionLanguageDistribution
1  (THEORY CLASS 23515) 2do. M CAS from NIF A to NIF L
2  (THEORY CLASS 23515) 2do. M VAL from NIF - to NIF -
3  (THEORY CLASS 23515) 2do. T CAS from NIF - to NIF -
4  (THEORY CLASS 23515) 2do. M CAS from NIF M to NIF Z
2PROB  (PROBLEM PRACTICALS / WORKSHOP 23515) 2do. M VAL from NIF - to NIF -
3PROB  (PROBLEM PRACTICALS / WORKSHOP 23515) 2do. T CAS from NIF - to NIF -
4PROB  (PROBLEM PRACTICALS / WORKSHOP 23515) 2do. M CAS from NIF - to NIF -
1.1PROB  (PROBLEM PRACTICALS / WORKSHOP 23515) 2do. M CAS from NIF - to NIF -
1.2PROB  (PROBLEM PRACTICALS / WORKSHOP 23515) 2do. M CAS from NIF - to NIF -
(*) 1:1 - CAS
(*) 2:2 - VAL
(*) 3:3 - CAS
(*) 4:4 - CAS
(*) 2PROB:2 - VAL
(*) 3PROB:3 - CAS
(*) 4PROB:4 - CAS
(*) 1.1PROB:1.1 - CAS
(*) 1.2PROB:1.2 - CAS


Graphical enquiry of timetables
   Further informationClick here


Timetable (2017-18)
ModeGroup (*)Starting dayEnding dayDayStarting hourEnding hourLecture room 
THEORY CLASS 1 29/01/2018 02/03/2018 M 13:00 15:00 A2/0D24 
  1 29/01/2018 02/03/2018 X 13:00 15:00 A2/0D24 
  1 05/03/2018 23/05/2018 X 13:00 15:00 A2/0D24 
  2 29/01/2018 02/03/2018 L 13:00 15:00 A2/0A11 
  2 29/01/2018 02/03/2018 M 09:00 11:00 A2/0A11 
  2 05/03/2018 23/05/2018 L 13:00 15:00 A2/0A11 
  3 29/01/2018 02/03/2018 M 19:00 21:00 A2/0C03 
  3 29/01/2018 02/03/2018 X 15:00 17:00 A2/0C03 
  3 05/03/2018 23/05/2018 M 19:00 21:00 A2/0C03 
  4 29/01/2018 02/03/2018 L 13:00 15:00 A2/0D25 
  4 29/01/2018 02/03/2018 J 09:00 11:00 A2/0D25 
  4 05/03/2018 23/05/2018 J 09:00 11:00 A2/0D25 
PROBLEM PRACTICALS / WORKSHOP 2PROB 05/03/2018 23/05/2018 M 09:00 11:00 A2/0A11 
  3PROB 05/03/2018 23/05/2018 X 15:00 17:00 A2/0C03 
  4PROB 05/03/2018 23/05/2018 L 13:00 15:00 A2/0D25 
  1.1PROB 05/03/2018 23/05/2018 M 13:00 15:00 A2/0D24 
  1.2PROB 19/02/2018 23/05/2018 J 08:00 09:00 A2/0D24 
  1.2PROB 19/02/2018 23/05/2018 V 08:00 09:00 A2/0D24 
(*) CLASE TEÓRICA
 1: 1 - CAS
 2: 2 - VAL
 3: 3 - CAS
 4: 4 - CAS
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 2PROB: 2 - VAL
 3PROB: 3 - CAS
 4PROB: 4 - CAS
 1.1PROB: 1.1 - CAS
 1.2PROB: 1.2 - CAS


Degree course competences (verified by ANECA in official undergraduate and Master's degrees)

DEGREE IN TOURISM

Specific Competences (CE)
  • CE3: Understand the dynamic and evolutionary nature of tourism in the new leisure society.
  • CE5: Convert and empirical problem into an object of research and draw conclusions.
  • CE6: Be decidedly client-focused.
  • CE11: Define commercial goals, strategies and policies.
  • CE19: Manage tourist areas in accordance with sustainability criteria.


Results of learning (formative objectives)


Specific objectives provided by the teaching staff for the course 2017-18
With no data


Theoretical and practical contents 2017-18


Evaluation Tools and Criteria 2017-18
TypeCriteriaDescriptionWeighting
ACTIVITIES OF EVALUATION DURING THE SEMESTER 50
FINAL TEST 50
TOTAL100


Official examination dates 2017-18
AnnouncementGroup (*)dateStarting hourEnding hourAssigned lecture room(s)Observ:
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales 31/05/2018  
Pruebas extraordinarias para asignaturas de grado y máster 06/07/2018  
** The time zone associated with the examination only refers to the reservation of the room and not the duration of the examination itself **
(*) 1:1 - CAS
(*) 2:2 - VAL
(*) 3:3 - CAS
(*) 4:4 - CAS
(*) 2PROB:2 - VAL
(*) 3PROB:3 - CAS
(*) 4PROB:4 - CAS
(*) 1.1PROB:1.1 - CAS
(*) 1.2PROB:1.2 - CAS


Links related
With no data


Bibliography

Marketing para turismo
Author(s):KOTLER, Philip...[et al.]
Editi�n:Madrid : Pearson/Prentice Hall, 2004.
ISBN:8420538957
Category:Sin especificar (*3)
 [ Access to the university library catalogue

Marketing turístico
Author(s):MUÑOZ OÑATE, Fernando
Editi�n:Madrid : Centro de Estudios Ramón Areces, S.A, 1994.
ISBN:84-8004-104-8
Category:Sin especificar (*3)
 [ Access to the university library catalogue

Marketing turístico
Author(s):Antoni Serra Cantallops
Editi�n:Madrid : Pirámide ESIC, [2002].
ISBN:84-368-1653-6
Category:Sin especificar (*3)
 [ Access to the university library catalogue
(*3) These sections refer to the work's pertinence for the subject, not to its quality.
This document can be used as reference documentation of this subject for the application for recognition of credits in other study programmes.


Document for the application for recognition of credits in other study programmes. It is necessary sign it in the corresponding department.



Document with all the information of the Course description



Abridged print version


Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estandares
Condiciones de uso - Accesibilidad - Info Legal - © Universidad de Alicante 1996-2009