UA
   MÀRQUETING ESTRATÈGIC    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi9129Descripció
Crdts. Teor.3DIMENSIONS ESTRATÈGIQUES: MERCAT, PRODUCTE, COBERTURA GEOGRÀFICA. COMPETÈNCIA. POSICIONAMENT. GRUPS ESTRATÈGICS. ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING.
Crdts. Pract.1,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
MARKETINGCOMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS31,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses - pla 2001
Llicenciatura en Economia - pla 2001


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
9887MARKETING ESTRATÈGIC
4622MÀRQUETING ESTRATÈGIC


Matriculats (2010-11)
Grup (*)Nombre
3 53
TOTAL 53
(*) 3: GRUPO 3 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2010-11)
Nombre màxim d'alumnes: 15
Places disponibles 13
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2010-11)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 3 03/02/2011 27/05/2011 X 16:00 18:00 A1/1-26P
CLASSE PRÀCTICA (LRU) 3 03/02/2011 27/05/2011 M 15:00 16:00 A1/1-26P
(*) CLASE TEÓRICA
3: GRUPO 3 - CAS
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
3: GRUPO P3 - CAS


Grups de matricula (2010-11)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
3 2do. T CAS des de - fins a -
(*) 3: GRUPO 3 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2010-11)
Se pretende ser capaz de desarrollar una visión estratégica del marketing, concocer las diferentes herramientas básicas y materias qeu un profesional del marketing debe tener en cuenta en el mundo empresarial.


Continguts teòrics i pràctics (2010-11)
TEMA 1: "EL MARKETING EN LA EMPRESA Y EN LA ECONOMIA"1. Definición de marketing2. Marketing estratégico y marketing operacional3. Gestión estratégica de mercado4. La misión de la empresa5. Concepto de ventaja competitiva
TEMA 2: "ANÁLISIS EXTERNO"1. Análisis del consumidor1.1. Identificación de las necesidades insatisfechas1.2. Un modelo de comportamiento del consumidor2. Análisis del mercado2.1. Segmentación del mercado2.2. Estrategia de posicionamiento3. Análisis de la competencia3.1. Identificación de la competencia3.2. Identificación de grupos estratégicos3.3. Determinación de los objetivos de la competencia3.4. Estructura de la industria o noción de la competencia ampliada3.5. Estimación de los modelos de reacción de la competencia3.6. Balance de orientaciones cliente y competencia3.7. Benchmarking4. Sistema de inteligencia de marketing
TEMA 3: "ANÁLISIS INTERNO"1. Puntos fuertes y débiles de la empresa2. La ley de la experiencia2.1. Formulación matemática2.2. Implicaciones estratégicas2.3. Evaluación de las disparidades del coste2.4. Límites de la ley de la experiencia2.5. Matriz de la ventaja competitiva3. Análisis del portafolio3.1. Modelo Boston Consulting Group3.2. Enfoque de General Electric
TEMA 4: "ESTRATEGIAS DE NEGOCIO ALTERNATIVAS"1. Estrategias básicas de desarrollo1.1. Estrategia de liderazgo en costes1.2. Estrategia de diferenciación1.3. Estrategia del especialista2. Estrategias de crecimiento2.1. Crecimiento intensivo2.2. Estrategia de integración2.3. Estrategia de crecimiento por diversificación3. Estrategias competitivas3.1. Estrategias del líder3.2. Estrategias del retador3.3. Estrategias del seguidor3.4. Estrategias del especialista4. Otras estrategias4.1. Estrategias del lanzamiento de un nuevo producto4.2. Estrategias de precios4.3. Estrategias de distribución4.4. Estrategias de comunicación4.5. Estrategias de marketing internacional
TEMA 5: " EL PLAN ESTRATEGICO DE MARKETING" 5.1Plan de Marketing General. 5.2. Razones de ser de un Plan Estratégico de Marketing. 5.3.Contenido de una Auditoría de Marketing Estratégico. 5.4.La elección de los objetivos estratégicos y del camino estratégico. 5.5.El análisis del riesgo y la planificación de imprevistos.





Enllaç al programa
Professor/a responsable
TOLEDO ALARCON , EVA


Metodologia docent (2010-11)
Classes teòriques i pràctiques
Las clases teóricas se desarrollarán sobre la base de material audiovisual preparado por el profesor y cuyo contenido se encuentra más ampliado en los materiales colgados para el alumno.

Las clases prácticas consistirán en la resolución de la práctica propuesta para ese día de entre las colgadas en materiales y otras que el profesor plantee.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2010-11)
Grup Professor
TEORIA DE 91293TOLEDO ALARCON, EVA
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 91293TOLEDO ALARCON, EVA
Enllaços relacionats
http://www.cit.ua.es
http://www.iup.es/masterturismoygestion.php
http://www.uv.es/~accuenca/doctorado/doctorado.htm


Bibliografia

Como se hace un plan estrategico: la teoria del marketing estrategico
Autors:ABASCAL ROJAS, Francisco
Edició:Madrid : ESIC, 2004.
ISBN:84-7356-377-8
Recomanat per: TOLEDO ALARCON, EVA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Dirección de marketing : décimoquinta edición
Autors:Kotler, Philip ; Keller, Kevin Lane
Edició:México : Pearson, 2016.
ISBN:9786073236935
Recomanat per: TOLEDO ALARCON, EVA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]

Management estratégico del mercado
Autors:AAKER, David A.
Edició:Barcelona : Hispano europea, 1992.
ISBN:84-255-0770-7
Recomanat per: TOLEDO ALARCON, EVA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Marketing estratégico
Autors:Lambin, Jean-Jacques
Edició:Madrid : McGraw-Hill, 2003.
ISBN:84-481-1611-9
Recomanat per: TOLEDO ALARCON, EVA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Marketing estratégico : teoría y casos
Autors:MUNERA ALEMÁN, José Luis ; RODRIGUEZ ESCUDERO, Ana Isabel
Edició:Madrid : Pirámide, 1998.
ISBN:978-84-368-1111-7
Recomanat per: TOLEDO ALARCON, EVA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Marketing y tecnologia
Autors:SAIZ SAIZ, Jesús ; HERNANDEZ NEIRA, Jose Luis
Edició:Madrid : Piramide, 1996.
ISBN:978-84-368-0994-7
Recomanat per: TOLEDO ALARCON, EVA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2010-11)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Estudi: B152
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 02/06/2011 12:00 15:00 A1/0-20G -
Període extraordinari de juliol -1 30/06/2011 12:00 15:00 A1/0-22M -
Estudi: B153
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 02/06/2011 12:00 15:00 A1/0-20G -
Període extraordinari de juliol -1 30/06/2011 12:00 15:00 A1/0-22M -
(*) 3: GRUPO 3 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2010-11)
Avaluació contínua, examen final
Se realizará un examen final tipo test. No obstante, a lo largo del curso se realizará un examen eliminatorio de material cuya fecha será anticipada por el profesor y también se permite la entrega voluntaria de las prácticas antes de la resolución en clase. Aquellos alumnos que entreguen todas las prácticas en la fecha prevista (día de su resolución a primera hora) y en ellas se demuestre se ha trabajado, obtendrán 1 punto extra para la calificación final.