UA
   NUEVAS TECNOLOGÍAS APLICADAS A LA FILOLOGÍA CATALANA    Año académico       Versión PDF.  Versión PDF para convalidación.
Código8664Descripción
Crdts. Teor.3INTRODUCCIÓN AL MANEJO DE LAS HERRAMIENTAS INFORMÁTICAS DISEÑADAS PARA LA INVESTIGACIÓN FILOLÓGICA.
Crdts. Pract.3
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA CATALANAFILOLOGIA CATALANA33


Estudios en los que se imparte
Licenciatura en Filología Francesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Inglesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Árabe - plan 2000
Licenciatura en Filología Hispánica - plan 2000
Licenciatura en Filología Catalana - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2010-11)
Grupo (*)Número
1 25
TOTAL 25
(*) 1: 1 GRUPO - CAS


Ofertada como libre elección (2010-11)
Número máximo de alumnos: Sin límite
Pincha aquí para ver a qué estudios se oferta
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2010-11)
ModoGrupo (*)Día inicioDía finDíaHora inicioHora finAula
CLASE TEÓRICA 1 03/02/2011 27/05/2011 V 09:00 11:00 GE/1-06I
CLASE PRÁCTICA (LRU) 1 03/02/2011 27/05/2011 M 13:00 15:00 GB/INF1
(*) CLASE TEÓRICA
1: 1 GRUPO - CAS
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1: GRUPO 1 - CAS


Grupos de matricula (2010-11)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 2do. M CAS desde - hasta -
(*) 1: 1 GRUPO - CAS


Objetivos de las asignatura / competencias (2010-11)








Normal
0


21


false
false
false

ES
X-NONE
X-NONE













MicrosoftInternetExplorer4













Darrerament la filologia ha evolucionat metodològicament gràcies a la introducció de les noves tecnologies en la pràctica docent, investigadora, lexicogràfica, terminològica i traductològica. En aquesta assignatura volem iniciar els estudiants de filologia en aquells recursos informàtics que els permetran millorar la pràctica filològica en tots els àmbits adés esmentats.

En acabar aquesta assignatura, l`alumnat haurà de:

1. Conéixer els principals corpora en llengües romàniques (llengua actual i llengua antiga) disponibles en suport informàtic.
2. Cóneixer i saber utilitzar els principals programes informàtics de concordances i extracció de dades lingüístiques per a la investigació sobre el català.
3. Analitzar i saber gestionar bases de dades per a l'elaboració de diccionaris electrònics en català, així com també les interfícies d'usuari.
4. Analitzar i saber gestionar bases de dades terminològiques, així com també els serveis de consulta terminològica en català.
5. Conéixer i analitzar el paper del filòleg en l'elaboració de traductors automàtics del català.
6. Conéixer i analitzar el paper de les noves tecnologies en la pràctica docent de llengua i literatura catalanes per a Secundària i Batxillerat.
7. Analitzar i valorar la importància de les noves tecnologies en la pràctica docent i investigadora.


Contenidos teóricos y prácticos (2010-11)








Tema 1. Filologia i informàtica: els recursos per als investigadors
1.1 Introducció a la lingüística de corpora.
1.2 Els corpora: corpora orals vs. corpora històrics.
1.3 Els corpora en llengües romàniques. Els corpora en català.
1.4 Paràmetres de delimitació i tractament estadístic dels corpora electrònics.
1.5 Eines per al tractament de dades textuals: lematitzadors, analitzadors morfològics i desambiguadors. Les concordances i els sistemes de consulta.
1.6 Les biblioteques digitals

Tema 2. Lexicografia i informàtica: l'elaboració i difusió dels diccionaris
1.1 El treball del lexicògraf i les noves tecnologies
1.2 Gestió de diccionaris en base de dades
1.3 La difusió del tasca lexicogràfica: tipus de diccionaris electrònics

Tema 3. Terminologia i informàtica: el terminòleg
1.1 El treball del terminòleg i les noves tecnologies
1.2 L'acumulació d'informació per a la tasca terminològica: la documentació
1.3 L'establiment de les definicions: les bases de dades terminològiques
1.4 Alguns apunts sobre el treball del traductor i les noves tecnologies
1.5 Alguns apunts sobre les noves tecnologies i la faena del corrector lingüístic

Tema 4. Docència i noves tecnologies
1.1 El docent i l'ús de les TIC a l'aula: una eina que facilita la difusió de coneixements
1.2 Internet i pràctica docent
1.3 L'ensenyament de la llengua i les noves tecnologies
1.4 Les TIC i la docència a nouvinguts



Más información
http://www.ua.es/dfc/assig/assigprog1011.html
Profesor/a responsable
Montserrat Buendia , Sandra


Metodología docente (2010-11)
Clases teóricas y prácticas








Normal
0


21


false
false
false

ES
X-NONE
X-NONE













MicrosoftInternetExplorer4













Aquesta assignatura combina exposició de continguts teòrics i pràctica; tanmateix, la descripció de conceptes teòrics està supeditada a la pràctica i ús dels programes informàtics fonamentals per a la pràctica filològica, així com també a la participació directa dels alumnes. A principi de curs la professora facilitarà als alumnes un dossier amb els materials bàsics que s'utilitzaran a classe. Aquest material s'ampliarà en cada sessió amb material més específic i amb les reflexions i conclusions dels alumnes.


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
No especificado








Normal
0


21


false
false
false

ES
X-NONE
X-NONE













MicrosoftInternetExplorer4













I) Objectius específics

a. Desplegar les habilitats bàsiques per a localitzar, utilitzar i aprofitar la informació continguda en bases de dades i altres instruments informàtics i d'Internet, a fi de realitzar un treball d'investigació filològica.
b. Dominar el nivell de llengua escrita formal.

II) Continguts

a. Treball de curs sobre un aspecte concret del temari. Caldrà demostrar que l'alumnat domina part dels recursos explicats a classe i l'aplicació que se'n pot fer a la investigació filològica. En aquest treball l'alumnat haurà de sotmetre a avaluació alguns d'aquests recursos.
b. Exposicions orals a classe sobre punts diversos del temari (aquestes exposicions es podran fer en grup, si la professora ho considera adient)
c. Comentari de dues pàgines de d'una conferència vinculada a la matèria que la professora detallarà amb antelació. A més a més, es puntuarà positivament que l'alumnat assistisca i lliure el comentari corresponent a una altra conferència organitzada pel Departament de Filologia Catalana (fins un 5% sumat a la nota final)



Profesores (2010-11)
Grupo Profesor/a
TEORÍA DE 86641Montserrat Buendia, Sandra
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 86641Montserrat Buendia, Sandra
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía
No existen libros recomendados en esta asignatura para este año académico.
Fechas de exámenes oficiales (2010-11)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Estudio: B005
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 09/11/2010 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 08/06/2011 09:00 12:00 FI/1-05P -
Periodo extraordinario de julio -1 07/09/2011 09:00 12:00 FI/3-13P -
Estudio: B006
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 09/11/2010 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 08/06/2011 09:00 12:00 FI/1-05P -
Periodo extraordinario de julio -1 07/09/2011 09:00 12:00 FI/3-13P -
Estudio: B007
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 09/11/2010 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 08/06/2011 09:00 12:00 FI/1-05P -
Periodo extraordinario de julio -1 07/09/2011 09:00 12:00 FI/3-13P -
Estudio: B008
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 09/11/2010 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 08/06/2011 09:00 12:00 FI/1-05P -
Periodo extraordinario de julio -1 07/09/2011 09:00 12:00 FI/3-13P -
Estudio: B009
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 09/11/2010 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 08/06/2011 09:00 12:00 FI/1-05P -
Periodo extraordinario de julio -1 07/09/2011 09:00 12:00 FI/3-13P -
(*) 1: 1 GRUPO - CAS


Instrumentos y criterios de evaluación (2010-11)
No especificado











/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Taula normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman","serif";}La valoració de l`assignatura es farà de la manera següent:

1. Realització d'una prova escrita i pràctica amb ordinador > 50%
2. Realització d'una prova oral a partir de la lectura obligatòria d'un llibre o article > 15%
3. Realització de les Activitats pràctiques > 35%
4. La nota mitjana es farà sempre que s'aprove cada part per separat.