UA
   ELOCUCIÓN Y ORTOEPIA CATALANAS    Año académico       Versión PDF.
Código8659Descripción
Crdts. Teor.3ANÁLISIS DE LAS DIFERENCIAS FONÉTICAS, MORFOSINTÁCTICAS Y LÉXICAS ENTRE EL CATALÁN COLOQUIAL DEL PAÍS VALENCIANO Y LA NORMATIVA PROPUESTA.
Crdts. Pract.3
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA CATALANAFILOLOGIA CATALANA33


Estudios en los que se imparte
Licenciatura en Filología Francesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Inglesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Árabe - plan 2000
Licenciatura en Filología Hispánica - plan 2000
Licenciatura en Filología Catalana - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2009-10)
Grupo (*)Número
1 63
TOTAL 63
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Ofertada como libre elección (2009-10)
Número máximo de alumnos: Sin límite
Pincha aquí para ver a qué estudios se oferta
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2009-10)
ModoGrupo (*)Día inicioDía finDíaHora inicioHora finAula
CLASE TEÓRICA 1 14/09/2009 23/12/2009 V 11:00 13:00 A1/0-22M
CLASE PRÁCTICA (LRU) 1 14/09/2009 23/12/2009 M 13:00 15:00 DE/0-06M
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - VAL
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1: GRUPO Pràctiques ELOCUCIÓ I ORTOÈPIA CATALANES - VAL


Grupos de matricula (2009-10)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 1er. M VAL desde - hasta -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Objetivos de las asignatura / competencias (2009-10)
Formació i pràctica per a la descripció, discriminació i producció del sistema fonològic del català (Fonètica i fonologia). Desenvolupament de la capacitat de parlar en públic en registres formals.
Assignatura optativa (6 crèdits)

OBJECTIUS GENERALS

En finalitzar aquest curs, l'alumne haurà de ser capaç de:

1. Discriminar i produir qualsevol so de la llengua catalana (model estàndard oral del català occidental).

2. Expressar-se oralment amb domini adequat del model estàndard i dels registres de formalitat alta (especialment dins l'àmbit acadèmic) i amb una correcta aplicació de les estratègies comunicatives (construcció del discurs, exposició oral, mitjans tècnics, gràfics i intel•lectuals auxiliars, gestualitat i comunicació no verbal, domini de la veu i la mirada, lectura expressiva, etc.).

3. Avaluar la pròpia actuació oral formal en públic i la d'altres persones segons criteris de correcció, d'adequació i d'eficàcia comunicativa.



Contenidos teóricos y prácticos (2009-10)
CONTINGUTS

BLOC I. ELOCUCIÓ I COMUNICACIÓ ORAL

Tema 1. L'expressió oral i l'escriptura. La comunicació oral
Tema 2. Els gèneres orals. L'àmbit acadèmic
Tema 3. La creació del discurs oral. Planificació i exposició. La comunicació oral com a habilitat (estratègies, recursos i condicionants)
Tema 4. La millora de la comunicació oral. Avaluació de l'expressió oral


BLOC II. ORTOÈPIA

Unitat 1. Descripció i classificació dels sistema fonètic català. Punt i mode d'articulació. La síl•laba. L'Alfabet Fonètic Internacional
Unitat 2. El sistema vocàlic
Unitat 3. El sistema consonàntic
Unitat 4. Aspectes de fonètica sintàctica. L'elisió, la reducció, la sinalefa. Assimilacions, emmudiments i sensibilitzacions. Qüestions suprasegmentals.
Unitat 5. La prosòdia
Unitat 6. La variació fonètica. El model estàndard



Más información
http://www.ua.es/dfc/assig/prog0910/8659_0910.doc
Profesor/a responsable
Martínez Pérez , Josep


Metodología docente (2009-10)
Clases teóricas y prácticas
L'assignatura tindrà una orientació fonamentalment pràctica. Se centrarà en el desenvolupament de la capacitat d'expressió oral en els àmbits formals i en el domini del model estàndard oral.
La metodologia serà globalitzadora i es fomentaran activitats de dinàmica de grups i, alhora, un tractament individualitzat ajustat a les necessitats de cada alumne. Les activitats de classe creixeran progressivament en grau de complexitat: des d'activitats de 2 a 3 minuts basades en monosíl•labs a activitats de "parlar en públic" de 20 a 30 minuts; activitats centrades en el domini del propi cos (moviment i gestualitat), de la veu, de la mirada, entonació, volum...; lectura expressiva (de prosa i de vers); pràctiques articulatòries i de correcció de dicció...; ús de mitjans auxiliar i de recursos retòrics conceptuals, etc.
Es faran exercicis concrets sobre sons que solen presentar dificultats i activitats en què l'alumne aprendrà a parlar i a llegir en públic d'una manera eficaç i comunicativa.
En començar el curs, els docents proposaran les activitats bàsiques hauran de dur a terme tots els alumnes, segons les seues necessitats de partida.


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
Otras

Cf. l`apartat anterior.


Profesores (2009-10)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 86591Martínez Pérez, Josep
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 86591Beltran Calvo, Vicent
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía
No existen libros recomendados en esta asignatura para este año académico.
Fechas de exámenes oficiales (2009-10)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Estudio: B005
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 25/11/2009 -
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre -1 15/01/2010 09:00 12:00 FI/1-01G -
Periodo extraordinario de julio -1 29/06/2010 09:00 12:00 FI/1-05P -
Estudio: B006
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 25/11/2009 -
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre -1 15/01/2010 09:00 12:00 FI/1-01G -
Periodo extraordinario de julio -1 29/06/2010 09:00 12:00 FI/1-05P -
Estudio: B007
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 25/11/2009 -
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre -1 15/01/2010 09:00 12:00 FI/1-01G -
Periodo extraordinario de julio -1 29/06/2010 09:00 12:00 FI/1-05P -
Estudio: B008
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 25/11/2009 -
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre -1 15/01/2010 09:00 12:00 FI/1-01G -
Periodo extraordinario de julio -1 29/06/2010 09:00 12:00 FI/1-05P -
Estudio: B009
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 25/11/2009 -
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre -1 15/01/2010 09:00 12:00 FI/1-01G -
Periodo extraordinario de julio -1 29/06/2010 09:00 12:00 FI/1-05P -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Instrumentos y criterios de evaluación (2009-10)
Evaluación continua, examen final

La qualificació final es repartirà de la manera següent:

1. Un 40% correspondrà a l'examen escrit i oral. Aquesta prova inclourà:
a. Aspectes concrets sobre la discriminació i la realització de sons i de grafies.
b. Valoració i aplicació de les lectures recomanades.
c. Lectura expressiva de textos, triats i preparats pels alumnes.

2. El 60% restant equivaldrà a les activitats o exercicis pràctics fets a classe, a casa i a la lectura de dos llibres centrats en l'habilitat de parlar en públic o en la millora de les habilitats comunicatives. S'inclouen les ressenyes de dues conferències organitzades pel Departament de Filologia Catalana. Cada alumne haurà de lliurar un mínim de dues ressenyes (dues pàgines cadascuna) de dues conferències organitzades pel Departament de Filologia Catalana. Els professors detallarà amb antelació la temàtica i el calendari de cada conferència. A més a més, es puntuarà positivament que l'alumnat assistisca i lliure la ressenya corresponent a una altra conferència distinta d'aquestes dues, oferida també pel Departament de Filologia Catalana (fins a un 5% sumat a la nota final). Els alumnes d'aquesta assignatura aplicaran una fitxa específica anàlisi de la conferència que els lliuraran els professors.