A. DESCRIPCIÓ Anàlisi i redacció de textos i documents en llengua catalana. Usos instrumentals. Tipologia textual. Assignatura de 6 crèdits, 3 crèdits teòrics i tres crèdits pràctics.
B. OBJECTIUS 1. Comprendre correctament el text original, la qual cosa implica una anàlisi minuciosa de trets discursius. L'alumnat ha de dominar aquestes característiques en la llengua materna, perquè, després, en el procés traductològic, siga capaç de trobar-les en la llengua origen i de reproduir-les en la llengua meta. 2. Dissociar els trets distintius entre diferents llengües, de manera que l'alumnat puga adquirir una competència discursiva que li permeta fugir de traduccions literals i poc genuïnes quant a la llengua meta cap a traduccions sense interferències. 3. Consolidar una àmplia competència gramatical i lèxica de la llengua catalana, així com ortotipogràfica. 4. Desenvolupar l'expressió escrita amb l'adquisició de diferents estratègies discursives, de caràcter general i específic. 5. Aprofundir en el coneixement i l'ús de les fonts de documentació relacionades amb la llengua catalana. |