UA
   INTENSIFICACIÓ EN LA REDACCIÓ EN LLENGUA ALEMANYA    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi8317Descripció
Crdts. Teor.3ESTRATÈGIES I TÈCNIQUES DE L'ESCRIPTURA DE DETERMINATS TEXTOS USUALS.
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGIES INTEGRADESFILOLOGIA ALEMANYA33


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Traducció i Interpretació. Anglés - pla 2000
Llicenciatura en Traducció i Interpretació. Alemany - pla 2000
Llicenciatura en Traducció i Interpretació. Francés - pla 2000


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2010-11)
Grup (*)Nombre
1 13
TOTAL 13
(*) 1: Grupo 1 - ALE


Oferida com a lliure elecció (2010-11)
Nombre màxim d'alumnes: Sense màxim
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2010-11)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 1 03/02/2011 27/05/2011 X 17:00 19:00 FI/1-06S
CLASSE PRÀCTICA (LRU) 1 03/02/2011 27/05/2011 V 17:00 19:00 FI/1-06S
(*) CLASE TEÓRICA
1: Grupo 1 - ALE
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1: Grupo 1 - ALE


Grups de matricula (2010-11)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 2do. T ALE des de - fins a -
(*) 1: Grupo 1 - ALE


Objectius de l'assignatura / competències (2010-11)
Estrategias de redacción de distintos tipos de textos: el discurso descriptivo, el discurso informativo, el discurso interpretativo, el discurso argumentativo.


Continguts teòrics i pràctics (2010-11)
1. El discurso descriptivo
1.1 La configuración y organización descriptiva: componentes y procedimientos.
1.2 Enfoques temáticos
1.2.1 Max Liebermann, Mahler des Lichts.
1.2.2 La descripción: Die Gänserupferinnen (o obra equivalente)
1.2.3 La comparación: El Pescado de Sorrolla/Die Gänserupferinnen.
1.3 Objetivos lingüísticos
1.3.1 Consolidación de la parataxis
1.3.2 Consolidación del paréntesis nominal (Partizip I, PartizipII)

2. El discurso informativo
2.1 La configuración informativo/explicativa: componentes y procedimientos.
2.2 Enfoques temáticos
2.2.1 Informes
2.2.2 Noticias
2.2.3 Relatos cortos policiacos y su conversión en informe (Zweifelhafter Freispruch de Hans Pfeiffer)
2.3 Objetivos lingüísticos
2.3.1 El pretérito perfecto y el pretérito.

3. El discurso narrativo
3.1 Narrar acontecimientos reales o ficticios en un determinado orden cronológico. Relacionar lo ficticio con experiencias propias de la actualidad o del pasado.
3.2 Enfoques temáticos:
3.2.1 Refranes populares
3.2.2 Ein Traum (Kafka)
3.2.3 Vor dem Gesetz (Kafka)
3.3 Objetivos lingüísticos
3.3.1 Expresiones de interpretación especulativa (Es scheint, es mag sein, vermutlich).
3.3.2 Léxico: homonomía, metáfora, composición estética.

4. El discurso interpretativo
4.1 La configuración interpretativa: componentes y procedimientos. Organización del discurso interpretativo.
4.2 Enfoques temáticos.
4.2.1 Das Wunder von Bern.
4.2.2 Interpretación de una película.
4.3 Enfoques lingüísticos
4.2.1 Discurso indirecto (Konjunktiv I, Konjunktiv II)
4.2.2 Expresiones y fraseología


5. El discurso argumentativo
5.1 Organización del discurso argumentativo.
5.2 Enfoques temáticos.
5.2.1 El reportaje
5.2.2 El ensayo
5.3 Enfoques lingüísticos
5.3.1 Partículas modales.
5.3.2 Verbos modales.
5.3.3 Atributos.

Bibliografía

Burger, H. (2005): Mediensprache, Berlin.
Buscha, J.et. al. (2002): Grammatik in Feldern. Ein Lehr und Übungsbuch für Fortgeschrittene. Hueber.
Castell, A. (1997): Gramática de la lengua alemana, Madrid. Idiomas.
Castell, A. Braucek, B. (2000): Ejercicios - Gramática de la lengua alemana. Edt. Idiomas, Madrid.
Corcoll, B. y R.: Programm. Gramática alemana. Ed. Herder.
Dreyer / Smitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. München: Verlag für Deutsch .
Dreyer / Smitt: Prácticas de gramática alemana. München: Verlag für Deutsch.
Duden (2006): Deutsches Universalwörterbuch. 6. edición. Mannheim: Duden.
Duden : Schriftliche Arbeiten im technisch- naturwissenschaftlichen Studium : ein Leitfaden zur effektiven Erstellung und zum Einsatz moderner Arbeitsmethoden.
Duden : Stilwörterbuch der deutschen Sprache : Die Verwendung der Wörter im Satz , Drosdowski, Günther.
Duden: Schriftliche Arbeiten im technisch-naturwissenschaftlichen Studium: Ein Leitfaden zur effektiven Erstellung und zum Einsatz moderner Arbeitsmethoden, Friedrich, Christoph.
Edelmann, H. (1995): Textüberarbeitung, Revisionen in fremspachlichen Lernertexten (DaF). Prozesse der Überarbeitung narrativer, deskriptiver und argumentativer Texte in Lerner-Paaren. Frankfurt: Lang.
Helbig, G., Buscha J.(1996): Ein Handbuch für den Ausländerunterricht, Verlag Enzyklopädie, Leipzig.
Hoberg, R y U. (2002): Der kleine Duden. Gramática del alemán. Hueber.
Portmann, Paul. R. (1991): Schreiben und Lernen. Grundlagen der fremdsprachlichen Schreibdidaktik. Tübingen: Niemayer.
Seibicke, W. (1999): DUDEN, Wie schreibt man gutes Deutsch? Mannheim.
Wahrig (2006): Deutsches Wörterbuch. Gütersloh: Wissen Media.
Weinrich, H. (1993): Textgrammatik der deutschen Sprache. Mannheim: Duden.

Audio (Hörbücher und Links)
Zweifelhafter Freispruch. Hans Pfeiffer
http://www.vorleser.net/html/pfeiffer.html
Tageschau in 100 Sekunden
http://www.tagesschau.de/
Nietzsche (Hörbuch, 0,31 Min.) Oh Mensch (B1)
http://xoup.de/audio/nietzsche/nietzsche_ohmenschgibacht.mp3
Kafka, Ein Traum (4:56 Min.) -
MIT TEXTVORLAGE HÖREN UND LESEN (B2+)
http://xoup.de/audio/kafka/kafka_traum.mp3
Kafka, Vor dem Gesetz (4:23 Min) -
MIT TEXTVORLAGE HÖREN UND LESEN (B2+)
http://xoup.de/audio/kafka/kafka_gesetz.mp3
Das Wunder von Berlin (película)
http://www.kino.to/







Enllaç al programa
Professor/a responsable
GRUMPEL , CLAUDIA GISELA


Metodologia docent (2010-11)
No especificat
Se estudiarán las convenciones textuales con textos auténticos, tanto de la literatura como de la actualidad. Se determinan las convenciones estructurales y estilísticas y se redactarán textos informativos, descriptivos, narrativos y argumentativos. Debate de las propuestas en clase, valoración de las convenciones y corrección estilística.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat

Redacciones y debates. (10)


Professorat (2010-11)
Grup Professor
TEORIA DE 83171GRUMPEL , CLAUDIA GISELA
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 83171GRUMPEL , CLAUDIA GISELA
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia

Deutsche syntax: ein arbeitsbuch
Autors:PITTNER, Karin; BERMAN, Judith
Edició:Tübingen : Gunter Narr, 2008.
ISBN:978-3-8233-6450-4
Recomanat per: GRUMPEL ., CLAUDIA GISELA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2010-11)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Estudi: B010
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre) -1 08/11/2010 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 11/06/2011 09:00 12:00 A1/1-43S -
Període extraordinari de juliol -1 08/09/2011 15:00 18:00 FI/3-12P -
Estudi: B011
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre) -1 08/11/2010 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 11/06/2011 09:00 12:00 A1/1-43S -
Període extraordinari de juliol -1 08/09/2011 15:00 18:00 FI/3-12P -
Estudi: B012
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre) -1 08/11/2010 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 11/06/2011 09:00 12:00 A1/1-43S -
Període extraordinari de juliol -1 08/09/2011 15:00 18:00 FI/3-12P -
(*) 1: Grupo 1 - ALE


Instruments i criteris d'avaluació (2010-11)
No especificat
Evaluación contínua:

Entrega de un mínimo de 5 redacciones finales de cada tipo de texto (texto informativo, descriptivo, narrativo, interpretativo, argumentativo) (40%)
Participación y asistencia (20%)
Examen (40%)