LLENGUA I LITERATURA I LA SEUA DIDÀCTICA I (CASTELLÀ)
Any acadèmic
2003-04
2004-05
2005-06
2006-07
2007-08
2008-09
2009-10
2010-11
2011-12
2012-13
2013-14
2014-15
2015-16
2016-17
2017-18
2018-19
2019-20
2020-21
2021-22
2022-23
Codi
7781
Descripció
Crdts. Teor.
3
CONEIXEMENT DE LA LLENGUA: ASPECTES DESCRIPTIUS I NORMATIUS. LA LITERATURA EN L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA. LLENGUATGE ORAL I ESCRIT: COMPRENSIÓ I EXPRESSIÓ. CONTINGUTS, RECURSOS DIDÀCTICS I MATERIALS PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA I LA LITERATURA.
Crdts. Pract.
3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.
Departamentos y Áreas
Departaments
Àrea
Crdts. Teor.
Crdts. Pract.
Dpto. Respon.
Respon. Acta
FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA
LITERATURA ESPANYOLA
3
3
Estudis en què s'imparteix
Mestre. Educació Primària - pla 2000
Prerequisitos
Sense incompatibles
Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades
Matriculats (2010-11)
Grup
(*)
Nombre
3
36
TOTAL
36
(*) 3: GRUPO PRIMARIA (CASTELLANO) - CAS
Oferida com a lliure elecció (2010-11)
Nombre màxim d'alumnes:
Sense màxim
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
Feu clic ací
Horari (2010-11)
Mode
Grup
(*)
Data d’inici
Data de finalització
Dia
Hora d’inici
Hora d’fi
Aula
CLASSE TEÒRICA
3
03/02/2011
27/05/2011
L
12:00
14:00
A2/D12
CLASSE PRÀCTICA (LRU)
3
03/02/2011
27/05/2011
X
11:00
13:00
A2/D12
(*) CLASE TEÓRICA
3: GRUPO PRIMARIA (CASTELLANO) - CAS
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
3: GRUPO PRIMARIA (CASTELLANO) - CAS
Grups de matricula (2010-11)
Grup
(*)
Quadrimestre
Torn
Idioma
Distribució (lletra nif)
3
2do.
M
CAS
des de - fins a -
(*) 3: GRUPO PRIMARIA (CASTELLANO) - CAS
Objectius de l'assignatura / competències (2010-11)
1. Presentar un panorama de la literatura española desde sus orígenes hasta la actualidad.
2. Familiarizar al alumno con los principales autores y sus obras.
3. Estudiar recursos pedagógicos conducentes a la presentación de contenidos literarios en las clases de Educación Primaria.
4. Elaborar guías de lectura, comentarios de textos, juegos y otras herramientas que fomenten la lectura en los alumnos de Primaria.
5. Complementar la formación literaria de los futuros profesores de Educación Primaria.
Continguts teòrics i pràctics (2010-11)
Parte Primera: Panorama de la Literatura Española
1. Orígenes de la Literatura Española: Lírica popular. Épica.
2. El
Libro de buen amor.
3.
La Celestina.
4. El Siglo de Oro: poesía
5. El Siglo de Oro: el
Quijote
.
6. El Siglo de Oro: el teatro de Lope de Vega.
7. La novela española del siglo XIX.
8. La Generación del 98.
9. Literatura española del siglo XX.
Parte segunda: elementos pedagógicos para la incorporación de la literatura al aula de Primaria.
Enllaç al programa
Professor/a responsable
Ferri Coll , Jose Maria
Metodologia docent (2010-11)
Classes teòriques i pràctiques
Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Treballs bibliogràfics
En pequeños grupos, que se establecerán al iniciarse el curso, se preparará una actividad de contenido literario pensada para una clase de educación primaria. El trabajo será expuesto en las clases prácticas, y comentado por alumnos y profesor.
Professorat (2010-11)
Grup
Professor
TEORIA DE 7781
3
Ferri Coll, Jose Maria
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 7781
3
Ferri Coll, Jose Maria
Enllaços relacionats
Sense Dades
Bibliografia
Ordena pel títol del llibre
Ordena pel professor que recomana
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
Dates d'exàmens oficials (2010-11)
Convocatòria
Grup
(*)
Data
Hora d’inici
Hora d’fi
Aules assignades
Observacions:
Estudi: B254
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre)
-1
10/11/2010
-
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals
-1
06/06/2011
09:00
12:00
A2/B11
-
Període extraordinari de juliol
-1
06/09/2011
09:00
12:00
A2/B01
-
(*) 3: GRUPO PRIMARIA (CASTELLANO) - CAS
Instruments i criteris d'avaluació (2010-11)
Avaluació contínua, examen final
1. Trabajo de prácticas: 30%
2. Examen final: 70%. El alumno desarrollará durante el tiempo establecido para la prueba los siguientes apartados:
2.1. Un tema breve, que elegirá entre dos propuestos por el profesor, referido a la parte primera del programa ("Panorama de la Literatura Española"): 35%
2.2. Una pequeña unidad didáctica de contenido literario destinada a su explotación en el aula: 35%