UA
   LENGUA Y LITERATURA Y SU DIDÁCTICA (CATALÁN)    Año académico       Versión PDF.  Versión PDF para convalidación.
Código7780Descripción
Crdts. Teor.4,5CONOCIMIENTO DE LA LENGUA: ASPECTOS DESCRIPTIVOS Y NORMATIVOS. LA LITERATURA EN LA ENSEÑANZA DE LA LENGUA. LENGUAJE ORAL Y ESCRITO: COMPRENSIÓN Y EXPRESIÓN. CONTENIDOS, RECURSOS DIDÁCTICOS Y MATERIALES PARA LA ENSEÑANZA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA
Crdts. Pract.4,5
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 11,25 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA CATALANAFILOLOGIA CATALANA4,54,5


Estudios en los que se imparte
Maestro. Lengua Extranjera - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Esta asignatura es incompatible, por tener contenidos equivalentes, con las asignaturas siguientes:
CódigoAsignatura
7782LENGUA Y LITERATURA Y SU DIDÁCTICA I (CATALÁN)
7785LENGUA Y LITERATURA Y SU DIDÁCTICA (CATALÁN)
7783LENGUA Y LITERATURA Y SU DIDÁCTICA II (CATALÁN)


Matriculados (2010-11)
Grupo (*)Número
22 148
TOTAL 148
(*) 22: GRUPO EXTRANJERA - VAL


Ofertada como libre elección (2010-11)
Número máximo de alumnos: Sin límite
Pincha aquí para ver a qué estudios se oferta
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2010-11)
ModoGrupo (*)Día inicioDía finDíaHora inicioHora finAula
CLASE TEÓRICA 22 13/09/2010 23/12/2010 L 12:00 14:00 P3/0-INF1
  22 13/09/2010 23/12/2010 V 11:00 12:00 A3/0005
CLASE PRÁCTICA (LRU) 22 13/09/2010 23/12/2010 X 11:00 13:00 A2/D02
  22 13/09/2010 23/12/2010 V 12:00 13:00 A3/0005
  23 13/09/2010 04/11/2010 X 11:00 13:00
  23 13/09/2010 04/11/2010 V 12:00 13:00 A2/C03
  23 05/11/2010 23/11/2010 X 11:00 13:00 A2/D03
  23 05/11/2010 23/11/2010 V 12:00 13:00 A3/0008
  23 24/11/2010 23/12/2010 X 11:00 13:00 GB/1012
  23 24/11/2010 23/12/2010 V 12:00 13:00 A3/0008
(*) CLASE TEÓRICA
22: GRUPO EXTRANJERA - VAL
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
22: GRUPO 1 EXTRANJERA - VAL
23: GRUPO 2 EXTRANJERA - VAL


Grupos de matricula (2010-11)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
22 1er. M VAL desde - hasta -
(*) 22: GRUPO EXTRANJERA - VAL


Objetivos de las asignatura / competencias (2010-11)

Els objectius generals de l`assignatura són:

A. Que l`alumnat conega, analitze i valore els aspectes fonamentals de l`ensenyament / aprenentatge d`una L1 i d`una L2, especialment referits al català a la Comunitat Autònoma Valenciana.
B. Que aconseguesca un nivell d`ús oral i escrit equivalent C1 segons els nivells de competència del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL).


Els objectius específics bàsics són que l`alumnat:

A1. Conega i valore la situació sociolingüística valenciana, com també la importància de l`ús de la llengua a l`escola.
A2. Analitze i valore els objectius i efectes dels diferents programes d`educació bilingüe.
A3. Valore l`educació bilingüe com a eina d`enriquiment i mitjà de coneixement de la realitat multicultural de l`entorn.
A4. Descriga i valore els diferents mètodes per a l`ensenyament d`una L2.
A5. Conega els principis bàsics i la metodologia dels programes d`immersió.
A6. Siga capaç de descriure i analizar les habilitats lingüístiques (comprensió i expressió oral i escrita) en infants d`Educació Primària.
A7. Siga capaç de realitzar una programació d`aula de l`especialitat corresponent adequada a un determinat tipus d`educació bilingüe.
A7. Siga capaç d`avaluar activitats didàctiques adequades en infants d`Educació Primària.
B1. Augmente la seua competència comunicativa fins assolir un nivell C1 del MCERL
B2. Perfeccione el domini de la normativa i que siga capaç de seleccionar activitats adequades en l`ensenyament de l`ortografia, de la morfosintaxi i del lèxic en infants de Primària.
B3. Siga capaç d`emprar el lèxic específic de la seua especialitat amb precisió i correcció.


Contenidos teóricos y prácticos (2010-11)
Temari

1. Llengua, escola i societat.
2. El model de llengua de l'escola i dels mestres.
3. Els programes d'educació bilingüe.
4. Llengua i immigració.
5. Desenvolupament de les habilitats lingüístiques.
6. El sistema de la llengua. contrast català / castellà / anglés / francés.
7. La comprensió lectora.
8. Bases psicopedagògiques d'aprenentatge d'una L2.


Más información
Profesor/a responsable
Llorca Ibi , Francesc Xavier


Metodología docente (2010-11)
Clases teóricas y prácticas


Aquesta assignatura té un caràcter teòric i pràctic. A més del desplegament dels continguts conceptuals de la matèria, hi tindran gran importància les pràctiques realitzades en grup sobre aspectes didàctics. Especialment la realització d`unitats didàctiques de llengua i literatura on s`hi haurà de tenir en compte el tractament del català com a L1 o L2. També es preveu la lectura i comentari de dues obres sobre la matèria.


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
Otras
L`alumnat realitzarà diverses activitats pràctiques com són:

- Adaptacions lingüístiques a l`entorn immediat de l`infant.
- Anàlisi d`unitats didàctiques.
- Elaboració d`unitat didàctiques per a l`alumnat nouvingut.
- Elaboració d`unitats didàctiques de perfeccionament lingüístic.
- Ventalls lingüístics.
- Presentacions amb ús de les noves tecnologies.
- Elaboració de contes amb finalitats pedagògiques.


Profesores (2010-11)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 778022Llorca Ibi, Francesc Xavier
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 778022Llorca Ibi, Francesc Xavier
Fechas de exámenes oficiales (2010-11)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Estudio: B255
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 26/11/2010 9:00h Edificio Institutos. Biblioteca Filología Valenciana
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre -1 18/01/2011 09:00 12:00 A2/D13
A2/D14
-
Periodo extraordinario de julio -1 30/06/2011 12:00 15:00 A2/A12 -
(*) 22: GRUPO EXTRANJERA - VAL


Instrumentos y criterios de evaluación (2010-11)
Evaluación continua, examen final
Per assolir els objectius de l`assignatura cada alumne ha de realitzar les tasques següents:
1. La lectura , resum i valoració de dos llibres que s`especificaran a classe (la lectura d`un llibre podrà ser revalidada pel treball com a guia en un tàndem lingüístic).
2. La realització d`una entrevista oral sobre un dels llibres de lectura obligatòria fon es farà servir un nivell de llengua corresponent al C1 del MCERL.
3. La superació d`una prova escrita sobre els continguts teòrics i pràctics de l`assignatura.
4. La realització de pràctiques obligatòries a classe (en grups i/o individuals) sobre els continguts de la matèria. L`assistència a les classes pràctiques és obligatòria. Per a poder aprovar cal assistir a un mínim del 75% de les hores pràctiques.

Nota final: teoria 45%, Pràctiques 35%, Ressenya escrita 10%, Oral 10%

No podran aprovar l`assignatura els alumnes que a final de curs tinguen mancances greus d`expressió oral i/o escrita independentment de les qualificacions que haja obtingut en les tasques avaluables. Es considerarà que un alumne no té el nivell ortogràfic adequat si comet cinc errades -o més- en un paràgraf de cent cinquanta paraules. El valor de les errades serà el següent: Cada dos errades ortogràfiques (accent, apòstrof, contraccions, grafies...) compta com un error; cada errada lèxica, de morfologia verbal i similars compta com un error; les errades sintàctiques (perífrasis, relatius, preposicions, etcètera) compten com dos errors.
Pel que fa al nivell oral, l`alumne es considerarà aprovat si té un registre equivalent al nivell C1 del MCERL. Cal tenir en compte que el futur mestre/-a ha de ser un model de llengua per al seu alumnat.