UA
   SCHOOLS AND LANGUAGE IN THE REGION OF VALENCIA (IN CATALAN)    Año académico       Versión PDF.  Versión PDF para convalidación.
Código7740Descripción
Crdts. Teor.2,5STUDY OF SOCIOLINGUISTIC FACTORS THAT CONDITION LEARNING AT SCHOOL. ACTIVITIES TO ANALYSE THE INTERACTION BETWEEN TEACHING AND THE USE OF LANGUAGES AND IN-DEPTH STUDY TO MASTER THE STANDARD LANGUAGE.
Crdts. Pract.2
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
CATALAN STUDIESCATALAN STUDIES2,52


Estudios en los que se imparte
Infant School Teacher - programme 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2010-11)
Grupo (*)Número
1 107
2 91
3 85
4 90
5 97
6 88
7 127
8 83
TOTAL 768
(*) 1: GRUPO INFANTIL (INFANTIL A-L) - VAL
(*) 2: GRUPO INFANTIL (INFANTIL M-Z) - VAL
(*) 3: GRUPO INFANTIL (MUSICAL) - VAL
(*) 4: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA A-L) - VAL
(*) 5: GRUPO INFANTIL (FISICA A-L) - VAL
(*) 6: GRUPO INFANTIL (FISICA M-Z) - VAL
(*) 7: GRUPO INFANTIL (EXTRANJERA) - VAL
(*) 8: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA M-Z) - VAL


Ofertada como libre elección (2010-11)
Número máximo de alumnos: Sin límite
Pincha aquí para ver a qué estudios se oferta
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2010-11)
ModoGrupo (*)Día inicioDía finDíaHora inicioHora finAula
THEORY CLASS 1 13/09/2010 06/12/2010 L 14:00 15:00 A2/D13
  1 13/09/2010 06/12/2010 M 14:00 15:00 A2/B02
  2 13/09/2010 06/12/2010 L 14:00 15:00 A2/C22
  2 13/09/2010 06/12/2010 J 13:00 14:00 A2/D04
  3 13/09/2010 08/12/2010 X 13:00 14:00 A2/D13
  3 13/09/2010 08/12/2010 J 14:00 15:00 A2/D04
  4 13/09/2010 09/12/2010 J 13:00 14:00 A2/D13
  4 13/09/2010 09/12/2010 V 12:00 13:00 A2/B01
  5 13/09/2010 06/12/2010 L 14:00 15:00 A2/B01
  5 13/09/2010 06/12/2010 X 13:00 14:00 A2/C23
  6 13/09/2010 07/12/2010 M 13:00 14:00 A2/C22
  6 13/09/2010 07/12/2010 X 14:00 15:00 A2/B02
  7 13/09/2010 10/11/2010 J 12:00 13:00 A2/B01
  7 13/09/2010 10/11/2010 J 13:00 14:00 A2/E04
  7 11/11/2010 09/12/2010 J 12:00 13:00 OP/S003
  7 11/11/2010 09/12/2010 J 13:00 14:00 OP/S003
  8 13/09/2010 06/12/2010 L 13:00 14:00 A2/D02
  8 13/09/2010 06/12/2010 J 13:00 14:00 A2/D02
PRACTICAL CLASS (LRU) 1 13/09/2010 06/12/2010 L 13:00 14:00 A2/D13
  1 07/12/2010 23/12/2010 L 13:00 15:00 A2/D13
  1 07/12/2010 23/12/2010 M 14:00 15:00 A2/B02
  2 13/09/2010 06/12/2010 L 13:00 14:00 A2/C22
  2 09/12/2010 23/12/2010 L 13:00 15:00 A2/C22
  2 09/12/2010 23/12/2010 J 13:00 14:00 A2/D04
  3 13/09/2010 08/12/2010 X 14:00 15:00 A2/D13
  3 09/12/2010 23/12/2010 X 13:00 15:00 A2/D13
  3 09/12/2010 23/12/2010 J 14:00 15:00 A2/D04
  4 13/09/2010 09/12/2010 J 14:00 15:00 A2/D13
  4 10/12/2010 23/12/2010 J 13:00 15:00 A2/D13
  4 10/12/2010 23/12/2010 V 12:00 13:00 A2/B01
  5 13/09/2010 07/12/2010 X 14:00 15:00 A2/C23
  5 08/12/2010 23/12/2010 L 14:00 15:00 A2/B01
  5 08/12/2010 23/12/2010 X 13:00 15:00 A2/C23
  6 13/09/2010 07/12/2010 M 14:00 15:00 A2/C22
  6 08/12/2010 23/12/2010 M 13:00 15:00 A2/C22
  6 08/12/2010 23/12/2010 X 14:00 15:00 A2/B02
  7 13/09/2010 10/11/2010 J 14:00 15:00 A2/E04
  7 11/11/2010 09/12/2010 J 14:00 15:00 OP/S003
  7 10/12/2010 23/12/2010 J 12:00 13:00 OP/S003
  7 10/12/2010 23/12/2010 J 13:00 15:00 OP/S003
  8 13/09/2010 08/12/2010 L 14:00 15:00 A2/D02
  8 09/12/2010 23/12/2010 L 13:00 15:00 A2/D02
  8 09/12/2010 23/12/2010 J 13:00 14:00 A2/D02
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO INFANTIL (INFANTIL A-L) - VAL
2: GRUPO INFANTIL (INFANTIL M-Z) - VAL
3: GRUPO INFANTIL (MUSICAL) - VAL
4: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA A-L) - VAL
5: GRUPO INFANTIL (FISICA A-L) - VAL
6: GRUPO INFANTIL (FISICA M-Z) - VAL
7: GRUPO INFANTIL (EXTRANJERA) - VAL
8: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA M-Z) - VAL
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1: GRUPO INFANTIL (INFANTIL A-L) - VAL
2: GRUPO INFANTIL (INFANTIL M-Z) - VAL
3: GRUPO INFANTIL (MUSICAL) - VAL
4: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA A-L) - VAL
5: GRUPO INFANTIL (FISICA A-L) - VAL
6: GRUPO INFANTIL (FISICA M-Z) - VAL
7: GRUPO INFANTIL (EXTRANJERA) - VAL
8: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA M-Z) - VAL


Grupos de matricula (2010-11)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución
1 1er. M VAL desde A hasta L
2 1er. M VAL desde M hasta Z
3 1er. M VAL desde A hasta Z
4 1er. M VAL desde A hasta L
5 1er. M VAL desde A hasta L
6 1er. M VAL desde M hasta Z
7 1er. M VAL desde - hasta -
8 1er. M VAL desde M hasta Z
(*) 1: GRUPO INFANTIL (INFANTIL A-L) - VAL
(*) 2: GRUPO INFANTIL (INFANTIL M-Z) - VAL
(*) 3: GRUPO INFANTIL (MUSICAL) - VAL
(*) 4: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA A-L) - VAL
(*) 5: GRUPO INFANTIL (FISICA A-L) - VAL
(*) 6: GRUPO INFANTIL (FISICA M-Z) - VAL
(*) 7: GRUPO INFANTIL (EXTRANJERA) - VAL
(*) 8: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA M-Z) - VAL


Otras distribuciones (2010-11)
Grupo Estudio
1 Se le asigna a Degree in English Studies -programme 2000
1 Se le asigna a EXCHANGE STUDENT - UNDERGRADUATE LEVEL
1 Se le asigna a Infant School Teacher - programme 2000
2 Se le asigna a EXCHANGE STUDENT - UNDERGRADUATE LEVEL
2 Se le asigna a Infant School Teacher - programme 2000
3 Se le asigna a Degree in Physical Activity and Sport Science. Programme 2005
3 Se le asigna a EXCHANGE STUDENT - UNDERGRADUATE LEVEL
3 Se le asigna a Music Teacher - programme 2000
3 Se le asigna a VISITING STUDENT - UNDERGRADUATE LEVEL
4 Se le asigna a Degree in Physical Activity and Sport Science. Programme 2005
4 Se le asigna a EXCHANGE STUDENT - UNDERGRADUATE LEVEL
4 Se le asigna a Primary School Teacher - programme 2000
5 Se le asigna a Degree in Physical Activity and Sport Science. Programme 2005
5 Se le asigna a EXCHANGE STUDENT - UNDERGRADUATE LEVEL
5 Se le asigna a Physical Education Teacher - programme 2000
6 Se le asigna a Degree in Physical Activity and Sport Science. Programme 2005
6 Se le asigna a EXCHANGE STUDENT - UNDERGRADUATE LEVEL
6 Se le asigna a Physical Education Teacher - programme 2000
7 Se le asigna a EXCHANGE STUDENT - UNDERGRADUATE LEVEL
7 Se le asigna a Foreign Language Teacher - programme 2000
8 Se le asigna a Primary School Teacher - programme 2000


Objetivos de las asignatura / competencias (2010-11)
Objectius generals


1. Analitzar la realitat sociolingüística del País Valen­cià.


2. Reflexionar sobre el paper de l`escola en el procés de recupe­ració de la nostra llengua i la nostra cultura.


3. Prendre consciència de les possibilitats i també de les limitacions de la tasca docent dins aqueix procés.


4. Augmentar la competència comunicativa en llengua catalana.


Objectius específics


1. Analitzar el paper de l`escola com a aïna per a la integració i la promoció social dels individus per mitjà del domini del llenguatge.


2. Analitzar el paper de l`escola com a àmbit de gran influència sobre el comportament lingüís­tic dels individus (introducció i modificació de normes d`ús lingüís­tic).


3. Analitzar el paper de l`escola com a difusora i creadora del model d`estàndard lingüístic i cultural.


4. Conéixer la nostra realitat sociolingüística.


5. Explicar el paper que correspon a l`escola en el procés de normalització lingüística.




Contenidos teóricos y prácticos (2010-11)
Sin Datos


Más información
http://www.ua.es/dfc/programesassig08.htm
Profesor/a responsable
Escolano López , Josep Manuel


Metodología docente (2010-11)

1. Les classes teòriques les dedicarem a:

a) l'exposició per part del professor dels continguts teòrics de l'assignatura

b) la discussió a classe dels principals fonaments teòrics

c) analitzar i comentar la bibliografia recomanada.



2. Les classes pràctiques les dedicarem a:

a) repassar els aspectes ortogràfics, morfosintàctics i lèxics més controvertits de la gramàtica catalana.

b) corregir diferents exercicis gramaticals

- Revisió de la normativa lingüística
- Producció de textos relacionats amb l`àmbit educatiu
- Anàlisi de supòsits sobre organització escolar en funció dels programes educatius bilingües


Profesores (2010-11)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 77401Mas Miralles, Antoni
2AMOROS SANTO, FRANCISCO JOSE
3AMOROS SANTO, FRANCISCO JOSE
4MONTESINOS ANTON, ESTHER
5Davo Molto, Jordi
6MONTESINOS ANTON, ESTHER
7Escolano López, Josep Manuel
8VAÑO TUDELA, JOSE
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 77401LLORET ESQUERDO, JAUME
2AMOROS SANTO, FRANCISCO JOSE
3AMOROS SANTO, FRANCISCO JOSE
4MONTESINOS ANTON, ESTHER
5Davo Molto, Jordi
6MONTESINOS ANTON, ESTHER
7Davo Molto, Jordi
Escolano López, Josep Manuel
8VAÑO TUDELA, JOSE
Enlaces relacionados
http://centros.uv.es/web/departamentos/D80/valenciano/enlaces/enlaces_interes.xml
http://http://www.ua.es/dfc/assig/assigprog.html
http://llengcat.com/index.php
https://www.docv.gva.es/portal/portal/2007/07/24/pdf/2007_9717.pdf
https://www.docv.gva.es/portal/portal/2007/12/21/pdf/2007_15520.pdf
https://www.docv.gva.es/portal/portal/2008/07/15/pdf/2008_8761.pdf
http://www.boe.es/boe_catalan/dias/2006/05/16/pdfs/A01294-01341.pdf
http://www.boe.es/boe_catalan/dias/2006/12/16/pdfs/A03411-03467.pdf
http://www.boe.es/boe_catalan/dias/2007/01/11/pdfs/A00267-00278.pdf
http://www.docv.gva.es/portal/portal/2007/07/24/pdf/2007_9730.pdf
http://www.docv.gva.es/portal/portal/2007/12/19/pdf/2007_15366.pdf
http://www.edu.gva.es/polin/val/salt/apolin_salt.htm
http://www.edu3.cat/
http://www.enciclopedia.cat/
http://www.lacalaixera.cat/
http://www.ua.es/uem/presentacio/


Bibliografía

Diccionari de dubtes i dificultats del català
Autor(es):Bruguera i Talleda, Jordi
Edición:Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 2007.
ISBN:978-84-412-0586-4
Recomendado por:ESCOLANO LOPEZ, JOSEP MANUEL (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

El tractament de les llengües en un model d`educació plurilingüe per al sistema educatiu valencià
Autor(es):Pascual Granell, Vicent
Edición:València : Conselleria de Cultura, Educació i Esport, 2006.
ISBN:978-84-482-4144-5
Recomendado por:ESCOLANO LOPEZ, JOSEP MANUEL (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Link to bibliographic resource ]

Ensenyar llengua
Autor(es):Cassany, Daniel
Edición:Barcelona : Graó, 2002.
ISBN:978-84-7827-048-4
Recomendado por:MAS MIRALLES, ANTONI (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Guia gramatical per a l'ús de la llengua : exercicis autocorrectius
Autor(es):Ricard Calatayud, Francesc Ruiz, Rosa Sanz
Edición:Valencia.
ISBN:84-8025-033-X
Recomendado por:ESCOLANO LOPEZ, JOSEP MANUEL (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Història d`un desig insatisfet : l`ensenyament del valencià fins a 1939
Autor(es):PELLICER, Joan Enric
Edición:Catarroja : Perifèric , 2006.
ISBN:84-933851-7-4
Recomendado por:ESCOLANO LOPEZ, JOSEP MANUEL (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Història social i política de la llengua catalana
Autor(es):Francesc Ruiz [et al.]
Edición:València : Eliseu Climent, 1996.
ISBN:84-7502-479-3
Recomendado por:ESCOLANO LOPEZ, JOSEP MANUEL (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Històries naturals de la paraula
Autor(es):TUSÓN, Jesús
Edición:Barcelona : Empúries, 2007.
ISBN:978-84-7596-570-3
Recomendado por:MAS MIRALLES, ANTONI (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

La mestra
Autor(es):Labrado, Víctor
Edición:Alzira : Bromera, 2016.
ISBN:978-84-9824-683-4
Recomendado por:MAS MIRALLES, ANTONI (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Llenguatge i cultura. Per una ecologia lingüística
Autor(es):MORANT MARCO, Ricardo ; PEÑARROYA I PRATS, Miquel
Edición:València : Universitat de València, 1996.
ISBN:Llenguatge i cultura. 84-370-1842-0
Recomendado por:ESCOLANO LOPEZ, JOSEP MANUEL (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Mal de llengües: a l`entorn dels prejudicis lingüístics
Autor(es):Tusón, Jesús
Edición:Barcelona : Empúries, 2014.
ISBN:978-84-9930-084-9
Recomendado por:MAS MIRALLES, ANTONI (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Manual de sociolingüística
Autor(es):MOLLÀ, Toni
Edición:Alzira : Bromera, 2002.
ISBN:84-7660-733-4
Recomendado por:MAS MIRALLES, ANTONI (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Patrimoni natural: elogi i defensa de la diversitat lingüística
Autor(es):Tusón, Jesús
Edición:Barcelona : Empúries, 2017.
ISBN:978-84-9930-889-0
Recomendado por:ESCOLANO LOPEZ, JOSEP MANUEL (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Sociolingüística de la llengua catalana
Autor(es):BOIX FUSTER, Emili; VILA I MORENO, Francesc Xavier
Edición:Barcelona : Ariel, 1998.
ISBN:978-84-344-8230-2
Recomendado por:MAS MIRALLES, ANTONI (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Una imatge no val més que mil paraules: contra els tòpics
Autor(es):Tusón, Jesús
Edición:Barcelona : Empúries, 2014.
ISBN:978-84-9930-847-0
Recomendado por:ESCOLANO LOPEZ, JOSEP MANUEL (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]
(*1) Este profesor ha recomendado el recurso bibliográfico a todos los alumnos de la asignatura.
Fechas de exámenes oficiales (2010-11)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Estudio: B252
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 23/11/2010 18:00 21:00 A2/C12 -
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre -1 22/01/2011 09:00 12:00 A2/C14
A2/C12
A2/C03
A2/C13
A2/A01
A2/A02
A2/C11
A2/C02
A2/C04
A2/C01
-
Periodo extraordinario de julio -1 09/07/2011 09:00 12:00 A2/D13
A2/C14
A2/C12
A2/C13
-
(*) 1: GRUPO INFANTIL (INFANTIL A-L) - VAL
(*) 2: GRUPO INFANTIL (INFANTIL M-Z) - VAL
(*) 3: GRUPO INFANTIL (MUSICAL) - VAL
(*) 4: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA A-L) - VAL
(*) 5: GRUPO INFANTIL (FISICA A-L) - VAL
(*) 6: GRUPO INFANTIL (FISICA M-Z) - VAL
(*) 7: GRUPO INFANTIL (EXTRANJERA) - VAL
(*) 8: GRUPO INFANTIL (PRIMARIA M-Z) - VAL


Instrumentos y criterios de evaluación (2010-11)

a) Un 10% de la prova oral que alhora serà eliminatòria sobre el llibre de lectura obligatòria, en la qual es valorarà tant els coneixements sobre el contingut de l'obra com la competència oral. L'alumne haurà de presentar també el guió del llibre triat


b) Un 30% per la realització de 3 exercicis de control que es farà de les lectures obligatòries en acabar cada tema.


c) Un 60% d'un examen final que valorarà els continguts pràctics (Bloc II) en un 20% i els continguts teòrics (Bloc I) en un 40%. S'han d'aprovar els continguts pràctics per a superar aquesta prova.



d) Es valorarà l'assistència i la participació activa de l'alumnat durant el curs. e) Per a l'obtenció d'una avaluació positiva caldrà haver aprovat cadascuna de les parts anteriors. Aquesta avaluació serà la mateixa per a setembre i desembre.