UA
   LENGUA CATALANA II    Año académico       Versión PDF.
Código10037Descripción
Crdts. Teor.2,5Introducción teórico-práctica al conocimiento y uso de la lengua catalana.
Crdts. Pract.2
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA CATALANAFILOLOGIA CATALANA2,52


Estudios en los que se imparte
Licenciatura en Publicidad y Relaciones Públicas - plan 2002


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Esta asignatura es incompatible, por tener contenidos equivalentes, con las asignaturas siguientes:
CódigoAsignatura
8130LENGUA CATALANA II


Matriculados (2008-09)
Grupo (*)Número
1 16
2 12
TOTAL 28
(*) 1: GRUPO 1 - VAL
(*) 2: GRUPO 2 - VAL


Ofertada como libre elección (2008-09)
Número máximo de alumnos: Sin límite
Pincha aquí para ver a qué estudios se oferta
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2008-09)
ModoGrupo (*)Día inicioDía finDíaHora inicioHora finAula
CLASE TEÓRICA 1 26/01/2009 22/05/2009 M 12:00 14:00 A2/A11
  2 26/01/2009 22/05/2009 X 16:00 18:00 A2/A11
CLASE PRÁCTICA (LRU) 1 26/01/2009 22/05/2009 J 13:00 14:00 0030PS002
  2 26/01/2009 22/05/2009 J 18:00 19:00 A2/C11
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - VAL
2: GRUPO 2 - VAL
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1: GRUPO P1 - VAL
2: GRUPO P2 - VAL


Grupos de matricula (2008-09)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 2do. M VAL desde A hasta G
1 2do. M VAL desde S hasta Z
2 2do. T VAL desde H hasta R
(*) 1: GRUPO 1 - VAL
(*) 2: GRUPO 2 - VAL


Objetivos de las asignatura / competencias (2008-09)
En acabar el curs, l'alumnat haurà de ser capaç de:
1. Conèixer i interpretar la variació en la llengua, sobretot les varietats diafàsiques.
2. Conèixer i analitzar els textos expositius i argumentatius.
3. Analitzar i produir textos orals i escrits en registres formals i relacionats amb els àmbits de la publicitat i de les relacions públiques.
5. Augmentar el coneixement de la normativa i de les propietats textuals a fi de desenvolupar la capacitat en la producció de textos.
6. Reconèixer i analitzar les principals característiques dels textos publicitaris i de relacions públiques des de la perspectiva lingüística, discursiva i retòrica i incorporar-los a les produccions pròpies.
7. Conèixer i ser capaços d'utilitzar els recursos d'assessorament lingüístic disponibles a la xarxa.


Contenidos teóricos y prácticos (2008-09)
Els continguts d'aquesta assignatura són conèixer:
1. Els elements gramaticals més conflictius per a dominar el registre estàndard
2. Els elements gramaticals necessaris per a construir textos adequats, cohesionats i coherents
3. Els elements que permeten analitzar i produir textos, especialment expositius i argumentatius
4. Els coneixements bàsics d'història i de sociolingüística de la publicitat feta en llengua catalana


Más información
Profesor/a responsable
Maestre Brotons , Antoni


Metodología docente (2008-09)
No especificado
L`assignatura és eminentment pràctica, cosa que requereix l`assistència continuada de l`alumnat.
Les classes combinen exposicions teòriques mínimes com a base per a la pràctica d`anàlisi i producció de textos.
També hi ha pràctiques d`informàtica per aprendre a dominar els principals recursos lingüístics electrònics i en línia.
Així mateix, es pretén que l`alumnat incidisca en l`aprenentatge autònom, posant-los a l`abast luna bibliografia escollida amb es eines discents disponibles (llibres de referència, manuals d`estudi i d`exercici, programes informàtics, pàgines web, articles d`investigació).


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
No especificado
Hi ha diferents tipus de pràctiques:

1. Anàlisi i producció de textos expositius, argumentatius i publicitaris, orals i escrits.
2. Realització d`activitats d`aprenentatge lingüístic mitjançant els recursos informàtics i en línia.
3. Realització de treballs extensos d`anàlisi d`aspectes retòrics, discursius i sociolingüístics de la publicitat en català.


Profesores (2008-09)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 100371Maestre Brotons, Antoni
2Maestre Brotons, Antoni
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 100371Maestre Brotons, Antoni
2Maestre Brotons, Antoni
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía

Llenguatge publicitari: estratègia i creativitat publicitàries
Autor(es):ROM RODRÍGUEZ, Josep; SABATÉ LÓPEZ, Joan
Edición:Barcelona : UOC, 2007.
ISBN:978-84-9788-604-8
Recomendado por:MAESTRE BROTONS, ANTONI (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]
(*1) Este profesor ha recomendado el recurso bibliográfico a todos los alumnos de la asignatura.
Fechas de exámenes oficiales (2008-09)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Estudio: B154
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) 2 24/11/2008 -
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) 1 24/11/2008 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales 2 28/05/2009 15:00 18:00 A2/B03 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales 1 28/05/2009 15:00 18:00 A2/B03 -
Periodo extraordinario de septiembre 2 10/07/2009 14:30 17:30 A2/B12 -
Periodo extraordinario de septiembre 1 10/07/2009 14:30 17:30 A2/B12 -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL
(*) 2: GRUPO 2 - VAL


Instrumentos y criterios de evaluación (2008-09)
No especificado
En iniciar-se el curs, es realitzarà una prova de nivell sobre aspectes gramaticals perquè l'alumnat puga autoavaluar-se.
La puntuació final de cada alumne es calcularà de la següent manera:
1. Un 10% valdrà la prova oral sobre el llibre de lectura obligatòria. En aquest curs aquesta prova és eliminatòria. No superar la prova oral vol dir que no cal que es presente a la prova final.
2. Un 30% de la nota s'aconseguirà a partir de la realització i la presentació puntual en el termini fixat pel professor dels diferents exercicis que aquest proposa al llarg de tot el curs.
3. I, finalment, el 60% de la nota que resta s'aconseguirà amb un exercici final. Aquest exercici consistirà en tres parts: un test gramatical, una anàlisi d'un text i la producció d'un text.
4. Per a aprovar l'assignatura caldrà aconseguir almenys el 40% de cadascun dels apartats 2 i 3.
5. Es valorarà l'assistència i la participació activa de l'alumnat durant el curs.
6. Aquesta avaluació serà la mateixa per a setembre i desembre.