UA
   ORAL COMMUNICATION TECHNIQUES III: READING STRATEGIES: READING, UNDERSTANDING AND LEARNING.    Año académico       Versión PDF.
Código90463Descripción
Crdts. Teor.4The apparent simplicity of texts hides a considerable conceptual complexity, the use of very heterogeneous knowledge and, above all, a commendable effort to integrate and give coherence to a text. Reading is, basically, being able to understand and, especially, to interpret and reach our own conclusions and opinion, formulated as assessments or judgements. Being able to read is advancing at the same pace as the texts, following the metacognition guidelines of the reading process and detecting the clues and hints provided by the text. Each stage of reading reception process is the object of specific activities that require certain training to achieve the reading improvement of the individual. For such purposes, the subject tackles all stages in the reception process: pre-understanding · anticipation·formulation of prospects·elaboration of inferences· specification + comprehension //interpretation (A. Mendoza).
Crdts. Pract.0
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta


Estudios en los que se imparte
Permanent University


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2009-10)
Sin Datos


Ofertada como libre elección (2009-10)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2009-10)
Sin horario


Grupos de matricula (2009-10)
Sin grupos


Objetivos de las asignatura / competencias (2009-10)
Sin Datos


Contenidos teóricos y prácticos (2009-10)
Sin Datos


Más información
Sin Datos
Profesor/a responsable
MULA FRANCO , ANTONIO


Metodología docente (2009-10)
Sin Datos


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
Sin Datos


Profesores (2009-10)
Sin Datos
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía
No existen libros recomendados en esta asignatura para este año académico.
Fechas de exámenes oficiales (2009-10)
Información no disponible en estos momentos.


Instrumentos y criterios de evaluación (2009-10)
Sin Datos