UA
   ESTRATÈGIES D'INTERNACIONALITZACIÓ DE L'EMPRESA    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi9706Descripció
Crdts. Teor.2,5EL PROCÉS D'INTERNACIONALITZACIÓ DE L'EMPRESA. ESTRATÈGIES DE COMPETITIVITAT PER A LES PETITES I MITJANES EMPRESES: INCIDÈNCIA DE LA INTERNACIONALITZACIÓ EN L'EMPRESA.
Crdts. Pract.2
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
ORGANITZACIÓ D'EMPRESESORGANITZACIÓ D'EMPRESES2,52


Estudis en què s'imparteix
PROGRAMA DRET + ADE


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2015-16)
Grup (*)Nombre
51 10
TOTAL 10
(*) 51: GRUPO 51 DADE - CAS


Oferida com a lliure elecció (2015-16)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2015-16)
Sense horari


Grups de matricula (2015-16)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
51 2do. D CAS des de - fins a -
(*) 51: GRUPO 51 DADE - CAS


Altres distribucions (2015-16)
Grup Estudi
51 s'assigna a Erasmus
51 s'assigna a PROGRAMA DRET + ADE


Objectius de l'assignatura / competències (2015-16)
Esta asignatura pretende analizar la problemática de los negocios internacionales desde la perspectiva del máximo responsable de la estrategia internacional de la empresa. Para ello se utiliza el marco conceptual de la dirección estratégica de la empresa, cuyos fundamentos son expuestos en las asignaturas de quinto curso Dirección Estratégica y Política de Empresa (I y II). Adicionalmente, se exponen las particularidades que presentan los negocios internacionales haciendo especial referencia a los mercados emergentes. Con este marco de referencia, la asignatura se estructura en dos grandes bloques. El primero de ellos (integrado por los temas 1 a 4) gira en torno al proceso de dirección estratégica internacional, por lo que las ideas fundamentales a considerar en las decisiones de internacionalización se exponen siguiendo sucesivamente las etapas de dicho proceso: análisis estratégico (de los factores país, sectoriales y empresariales), formulación de estrategias (de entrada y competitivas) e implantación estratégica (recursos humanos, estructura organizativa y control estratégico). El segundo bloque de la asignatura (integrado por el tema 5) se destina al estudio de la dirección internacional de la empresa atendiendo a las estrategias y factores clave de éxito en mercados emergentes, con especial atención a China e India.


Continguts teòrics i pràctics (2015-16)
Tema 1.- Análisis estratégico internacional 1.1.- Inicio de la internacionalización: objetivos 1.2.- Factores país 1.3.- Factores sectoriales 1.4.- Factores empresariales 1.5.- Lecturas y casos prácticos Tema 2.- Estrategias de entrada en los mercados exteriores 2.1.- Exportación 2.2.- Acuerdos contractuales 2.3.- Inversión directa en el exterior 2.4.- La empresa multinacional 2.5.- Lecturas y casos prácticos Tema 3.- Estrategias competitivas internacionales 3.1.- Dimensiones de la competencia internacional 3.2.- Estrategias competitivas tradicionales: multidoméstica, internacional y global 3.3.- Estrategia transnacional 3.4.- Configuración, coordinación y estrategia competitiva 3.5.- Lecturas y casos prácticos Tema 4.- Implantación de las estrategias internacionales 4.1.- Recursos humanos: la gestión de expatriados 4.2.- Estructuras organizativas internacionales 4.3.- Control estratégico internacional 4.4.- Internet y estrategia internacional 4.5.- Lecturas y casos prácticos Tema 5.- Estrategias en mercados emergentes 5.1.- Mercados emergentes y negocios internacionales 5.2.- Mercados emergentes: factores clave de éxito 5.3.- Estrategias en China 5.4.- Estrategias en India 5.5.- Lecturas y casos prácticos


Enllaç al programa
Professor/a responsable
Rienda García , Laura


Metodologia docent (2015-16)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2015-16)
Grup Professor
TEORIA DE 970651Rienda García, Laura
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 970651Rienda García, Laura
Enllaços relacionats
http://internacional.ivace.es/internacionalizacion.html
http://www.camaras.org
http://www.cesce.es
http://www.cofides.es
http://www.iberchina.org
http://www.iberglobal.com
http://www.icex.es
http://www.ico.es


Bibliografia

Estrategias de internacionalización de la empresa
Autors:Claver Cortés, Enrique
Edició:Alicante : Editorial Club Universitario, 2000.
ISBN:978-84-8454-040-3
Recomanat per: RIENDA GARCIA, LAURA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Negocios y dirección estratégica de empresas en China e India
Autors:Quer Ramón, Diego ; Claver Cortés, Enrique ; Rienda García, Laura
Edició:Madrid : Ministerio de Economía y Competitividad, 2009.
ISBN:0214-8307
Recomanat per: RIENDA GARCIA, LAURA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2015-16)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis 51 27/11/2015 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 27/05/2016 12:00 15:00 A1/0-07X -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster 51 02/07/2016 09:00 12:00 A1/0-14S -
(*) 51: GRUPO 51 DADE - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2015-16)
No especificat