UA
   TÈCNIQUES DE DIAGNÒSTIC I ORIENTACIÓ EN ELS TRASTORNS FÍSICS I DE LA SALUT    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi10321Descripció
Crdts. Teor.2DEFINICIÓ I CLASSIFICACIÓ DELS TRASTORNS FÍSICS I DE LA SALUT. CARACTERÍSTIQUES I ETIOLOGIA. TÈCNIQUES D'IDENTIFICACIÓ I DE DIAGNÒSTIC. ORIENTACIONS PER A LA INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA
Crdts. Pract.2,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
PSICOLOGIA DE LA SALUTMÈTODES D'INVESTIGACIÓ I DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ22,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. Pla 2005


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2016-17)
Sense Dades


Oferida com a lliure elecció (2016-17)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2016-17)
Sense horari


Grups de matricula (2016-17)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
6 1er. T CAS des de - fins a -
(*) 6: LCAFD - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2016-17)
-Conocer e identificar las técnicas e instrumentos más usuales para el diagnóstico y la orientación de los alumnos y alumnas con trastornos físicos y de la salud.
- Comprender y valorar las dificultades que representan los trastornos físicos en el área de la Educación Física.
-Ser capaz de elaborar adaptaciones curriculares para dar respuesta a las necesidades educativas especiales derivadas de los trastornos físicos y de la salud.
-Reconocer algunas modalidades del deporte adaptado.


Continguts teòrics i pràctics (2016-17)
Bloque I. Conceptos básicos del diagnóstico psicopedagógico
Tema 1. Introducción a la evaluación psicopedagógica: concepto, modelos y proceso del diagnóstico
Tema 2. La evaluación en el área de la Educación Física
Tema 3. Técnicas e instrumentos de recogida de información en el área de la actividad física y del deporte

Bloque II. Trastornos físicos y de la salud: definición, etiología y clasificación
Tema 4. La atención a la diversidad en los alumnos con trastornos físicos y de la salud: consideraciones generales
Tema 5. Principales trastornos físicos y de la salud

Bloque III: Orientación e intervención en los trastornos físicos y de la salud
Tema 6. Intervención educativa con alumnos con trastornos físicos y de la salud en el área educativa de Educación Física
Tema 7. Adaptaciones curriculares y didácticas para alumnos con trastornos físicos y de la salud
.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
Chiner Sanz , Esther


Metodologia docent (2016-17)
No especificat
Sin docencia.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2016-17)
Grup Professor
TEORIA DE 103216Chiner Sanz, Esther
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia

Análisis de datos en psicología I. Teoría y ejercicios
Autors:J. Botella, O. G. León, R. San Martín y M. I. Barriopedro
Edició:Madrid : Pirámide, 2001.
ISBN:84-368-1538-6
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER (*1)
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2016-17)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre -1 11/01/2017 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 04/07/2017 -
(*) 6: LCAFD - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2016-17)
Examen final
Se llevará a cabo un único examen en las convoccatorias oficiales que consistirá en una prueba objetiva de 25 preguntas.