TÈCNIQUES DE DIAGNÒSTIC I ORIENTACIÓ EN ELS TRASTORNS FÍSICS I DE LA SALUT
Any acadèmic
2003-04
2004-05
2005-06
2006-07
2007-08
2008-09
2009-10
2010-11
2011-12
2012-13
2013-14
2014-15
2015-16
2016-17
2017-18
2018-19
2019-20
2020-21
2021-22
2022-23
Codi
10321
Descripció
Crdts. Teor.
2
DEFINICIÓ I CLASSIFICACIÓ DELS TRASTORNS FÍSICS I DE LA SALUT. CARACTERÍSTIQUES I ETIOLOGIA. TÈCNIQUES D'IDENTIFICACIÓ I DE DIAGNÒSTIC. ORIENTACIONS PER A LA INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA
Crdts. Pract.
2,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.
Departamentos y Áreas
Departaments
Àrea
Crdts. Teor.
Crdts. Pract.
Dpto. Respon.
Respon. Acta
PSICOLOGIA DE LA SALUT
MÈTODES D'INVESTIGACIÓ I DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ
2
2,5
Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. Pla 2005
Prerequisitos
Sense incompatibles
Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades
Matriculats (2015-16)
Grup
(*)
Nombre
6
1
TOTAL
1
(*) 6: LCAFD - CAS
Oferida com a lliure elecció (2015-16)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
Feu clic ací
Horari (2015-16)
Sense horari
Grups de matricula (2015-16)
Grup
(*)
Quadrimestre
Torn
Idioma
Distribució (lletra nif)
6
1er.
T
CAS
des de - fins a -
(*) 6: LCAFD - CAS
Objectius de l'assignatura / competències (2015-16)
-Conocer e identificar las técnicas e instrumentos más usuales para el diagnóstico y la orientación de los alumnos y alumnas con trastornos físicos y de la salud.
- Comprender y valorar las dificultades que representan los trastornos físicos en el área de la Educación Física.
-Ser capaz de elaborar adaptaciones curriculares para dar respuesta a las necesidades educativas especiales derivadas de los trastornos físicos y de la salud.
-Reconocer algunas modalidades del deporte adaptado.
Continguts teòrics i pràctics (2015-16)
Bloque I. Conceptos básicos del diagnóstico psicopedagógico
Tema 1. Introducción a la evaluación psicopedagógica: concepto, modelos y proceso del diagnóstico
Tema 2. La evaluación en el área de la Educación Física
Tema 3. Técnicas e instrumentos de recogida de información en el área de la actividad física y del deporte
Bloque II. Trastornos físicos y de la salud: definición, etiología y clasificación
Tema 4. La atención a la diversidad en los alumnos con trastornos físicos y de la salud: consideraciones generales
Tema 5. Principales trastornos físicos y de la salud
Bloque III: Orientación e intervención en los trastornos físicos y de la salud
Tema 6. Intervención educativa con alumnos con trastornos físicos y de la salud en el área educativa de Educación Física
Tema 7. Adaptaciones curriculares y didácticas para alumnos con trastornos físicos y de la salud
.
Enllaç al programa
Professor/a responsable
Chiner Sanz , Esther
Metodologia docent (2015-16)
No especificat
Sin docencia.
Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat
Professorat (2015-16)
Grup
Professor
TEORIA DE 10321
6
Chiner Sanz, Esther
Enllaços relacionats
Sense Dades
Bibliografia
Ordena pel títol del llibre
Ordena pel professor que recomana
Análisis de datos en psicología I. Teoría y ejercicios
Autors:
J. Botella, O. G. León, R. San Martín y M. I. Barriopedro
Edició:
Madrid : Pirámide, 2001.
ISBN:
84-368-1538-6
Recomanat per:
CHINER SANZ, ESTHER
(*1)
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2015-16)
Convocatòria
Grup
(*)
Data
Hora d’inici
Hora d’fi
Aules assignades
Observacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis
-1
19/11/2015
Contacta amb el teu professor
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre
-1
11/01/2016
12:00
15:00
ED/SEM2
-
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster
-1
05/07/2016
-
(*) 6: LCAFD - CAS
Instruments i criteris d'avaluació (2015-16)
Examen final
Se llevará a cabo un único examen en las convoccatorias oficiales que consistirá en una prueba objetiva de 25 preguntas.