UA
   TÈCNIQUES DE DIAGNÒSTIC I ORIENTACIÓ EN ELS TRASTORNS FÍSICS I DE LA SALUT    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi10321Descripció
Crdts. Teor.2DEFINICIÓ I CLASSIFICACIÓ DELS TRASTORNS FÍSICS I DE LA SALUT. CARACTERÍSTIQUES I ETIOLOGIA. TÈCNIQUES D'IDENTIFICACIÓ I DE DIAGNÒSTIC. ORIENTACIONS PER A LA INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA
Crdts. Pract.2,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
PSICOLOGIA DE LA SALUTMÈTODES D'INVESTIGACIÓ I DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ22,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. Pla 2005


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2013-14)
Grup (*)Nombre
6 50
TOTAL 50
(*) 6: LCAFD - CAS


Oferida com a lliure elecció (2013-14)
Nombre màxim d'alumnes: Sense màxim
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2013-14)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 6 29/01/2014 15/04/2014 X 17:00 18:00 A2/C02
  6 29/04/2014 29/04/2014 M 17:00 18:00 A2/C02
  6 30/04/2014 21/05/2014 M 16:00 18:00 A2/C02
  6 30/04/2014 21/05/2014 X 17:00 18:00 A2/C02
PRÀCTIQUES - TREBALLS DE CAMP 6 28/01/2014 15/04/2014 M 16:00 18:00 A2/C02
  6 29/04/2014 29/04/2014 M 16:00 17:00 A2/C02
(*) CLASE TEÓRICA
6: LCAFD - CAS
(*) PRÁCTICAS - TRABAJOS DE CAMPO
6: LCAFD - CAS


Grups de matricula (2013-14)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
6 2do. T CAS des de - fins a -
(*) 6: LCAFD - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2013-14)
-Conocer e identificar las técnicas e instrumentos más usuales para el diagnóstico y la orientación de los alumnos y alumnas con trastornos físicos y de la salud.
- Comprender y valorar las dificultades que representan los trastornos físicos en el área de la Educación Física.
-Ser capaz de elaborar adaptaciones curriculares para dar respuesta a las necesidades educativas especiales derivadas de los trastornos físicos y de la salud.
-Reconocer algunas modalidades del deporte adaptado.


Continguts teòrics i pràctics (2013-14)
Bloque I. Conceptos básicos del diagnóstico psicopedagógico
Tema 1. Introducción a la evaluación psicopedagógica: concepto, modelos y proceso del diagnóstico
Tema 2. La evaluación en el área de la Educación Física
Tema 3. Técnicas e instrumentos de recogida de información en el área de la actividad física y del deporte

Bloque II. Trastornos físicos y de la salud: definición, etiología y clasificación
Tema 4. La atención a la diversidad en los alumnos con trastornos físicos y de la salud: consideraciones generales
Tema 5. Principales trastornos físicos y de la salud

Bloque III: Orientación e intervención en los trastornos físicos y de la salud
Tema 6. Intervención educativa con alumnos con trastornos físicos y de la salud en el área educativa de Educación Física
Tema 7. Adaptaciones curriculares y didácticas para alumnos con trastornos físicos y de la salud
.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
GONZALEZ GOMEZ , JUAN PABLO


Metodologia docent (2013-14)
No especificat
Clases teóricas con sesiones magistrales y de participación del alumnado.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat
Sesiones parácticas para el conocimiento de las técnicas e instrumentos de diagnóstico


Professorat (2013-14)
Grup Professor
TEORIA DE 103216Chiner Sanz, Esther
PRÁCTICAS - TRABAJOS DE CAMPO DE 103216Chiner Sanz, Esther
Enllaços relacionats
http://http://http://formacionprofesorado.educacion.es/index.php/es/materiales/materiales
http://http://http://www.revistaeducacion.mec.es/inicio.htm
http://http://http://www.xtec.net/formaciotic/dvdformacio/materials.htm
http://http://www electronicportafolios.com
http://http://www.educared.org/
http://http://www.ite.educacion.es/
http://http://www.latarea.com.mx/articu/articu7/bayardo7.htm


Bibliografia

Análisis de datos en psicología I. Teoría y ejercicios
Autors:J. Botella, O. G. León, R. San Martín y M. I. Barriopedro
Edició:Madrid : Pirámide, 2001.
ISBN:84-368-1538-6
Recomanat per: CHINER SANZ, ESTHER (*1)
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2013-14)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 30/05/2014 15:00 18:00 ED/1-22
ED/1-23
-
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 02/07/2014 11:30 14:30 ED/2-26 -
(*) 6: LCAFD - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2013-14)
No especificat
Evaluación continua/Examen.
Los conocimientos teórico - prácticos se evaluarán a través de:
1. Las actividades prácticas realizadas en clase.
2. La presentación de un trabajo práctico.
3. Examen.