UA
   PRACTICUM    Año académico       Versión PDF.
Código7803Descripción
Crdts. Teor.0CONJUNTO INTEGRADO DE PRÁCTICAS DE INICIACIÓN DOCENTE EN EL AULA, A REALIZAR EN LOS CORRESPONDIENTES NIVELES DEL SISTEMA EDUCATIVO, ESPECIALMENTE EN LA ENSEÑANZA DE LENGUA EXTRANJERA. LAS PRÁCTICAS DEBERÁN PROPORCIONAR ASIMISMO EL CONOCIMIENTO DEL SISTEMA ESCOLAR A TRAVÉS DEL CONOCIMIENTO DEL CENTRO CONCRETO COMO UNIDAD ORGANIZATIVA EN SUS DISTINTAS DIMENSIONES Y FUNCIONES, ASÍ COMO DE LA COMUNIDAD EDUCATIVA.
Crdts. Pract.32
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 40 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
INNOVACIÓN Y FORMACIÓN DIDÁCTICADIDACTICA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA016
PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DIDÁCTICADIDACTICA Y ORGANIZACION ESCOLAR016


Estudios en los que se imparte
Maestro. Lengua Extranjera - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2014-15)
Grupo (*)Número
5 2
22 1
TOTAL 3
(*) 5: EXTRANJERA (CASTELLANO) - CAS
(*) 22: EXTRANJERA (VALENCIANO) - VAL


Ofertada como libre elección (2014-15)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2014-15)
Sin horario


Grupos de matricula (2014-15)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
5 2do. M CAS desde - hasta -
22 2do. M VAL desde - hasta -
(*) 5: EXTRANJERA (CASTELLANO) - CAS
(*) 22: EXTRANJERA (VALENCIANO) - VAL


Otras distribuciones (2014-15)
Grupo Estudio
5 Se le impide a Maestro. Educación Física - plan 2000
5 Se le impide a Maestro. Educación Infantil - plan 2000
5 Se le impide a Maestro. Educación Musical - plan 2000
5 Se le impide a Maestro. Educación Primaria - plan 2000
22 Se le impide a Maestro. Educación Física - plan 2000
22 Se le impide a Maestro. Educación Infantil - plan 2000
22 Se le impide a Maestro. Educación Musical - plan 2000
22 Se le impide a Maestro. Educación Primaria - plan 2000


Objetivos de las asignatura / competencias (2014-15)
Els objectius que s`hi persegueixen són establerts en la normativa que regula el Practicum. Són els següents:
1. Relacionar la teoria amb la pràctica educativa.
2. Connectar amb la realitat professional i posar en pràctica els coneixements assolits.
3. Conèixer la realitat social, cultural, educativa, etc., en què es pretén intervenir.
4. Identificar, descriure i analitzar el PEC.
5. Desenvolupar la capacitat d`observació sistemàtica i el domini de diferents procediments per a enriquir l`observació crítica amb una actitud oberta i constructiva que contraste l`observació amb els models teòrics referencials.
6. Planificar, fer i avaluar (en col•laboració i amb el suport del mestre o de la mestra supervisor/a) activitats educatives concretes.
7. Intervenir en l`activitat docent amb l`aproximació al centre escolar, i l`actuació prolongada a l`aula.
8. Fomentar i afavorir una actitud crítica i reflexiva sobre l`acció educativa i la seua pròpia pràctica.
9. Adoptar actituds investigadores (i assolir hàbits d`investigació) respecte dels problemes educatius en la pràctica com a futurs professionals.


Contenidos teóricos y prácticos (2014-15)
1. Presa de contacte amb el centre, observació, anàlisi i reflexió de la realitat escolar i del seu context a través del coneixement de les estructures orgàniques i acadèmiques dels col•legis d'educació infantil i d'educació primària.
2. Anàlisi i reflexió crítica del PEC (projecte educatiu del centre), del PCE (projecte curricular d'etapa), del RRI (reglament de règim intern) i de la memòria, i de quina manera aquests documents comporten una adaptació de les intencions educatives, recollides en els decrets del currículum de la Comunitat Valenciana per a les etapes d'educació infantil i educació primària, a la realitat social, econòmica i cultural en la qual se situa el centre.
2.1 Context escolar: socioeconòmic, cultural i lingüístic.
2.2 Organització del centre educatiu: Organigrama orgànic i acadèmic.
2.3 Planificació:
2.3.1 Projecte educatiu del centre (PEC). S'hi ha de centrar l'atenció en:
- La identitat del centre. Finalitats i Intencions Educatives.
- El Pla de Normalització Lingüística (PNL).
- El Disseny Particular del Programa o Programes Lingüístics del Centre (PIP;PEV;PIL;PBE)
- El Reglament de Règim Intern (RRI).
- Les mesures de caràcter general (d'organització i de funcionament) per a l'atenció a la diversitat de l'alumnat.
- La col•laboració entre els diferents sectors de la comunitat educativa i la coordinació amb els serveis socials i educatius del municipi.
2.3.2 Programació Anual de Centre (PAC) o Programació General Anual (PGA), que parteix de:
- L'anàlisi de la Memòria Anual del curs anterior.
- L'anàlisi de les necessitats previstes en aquest curs.
2.3.3 Projecte Curricular de l'Etapa (PCE).
3. Observació, anàlisi i reflexió crítica de la dinàmica de funcionament de l'aula. Coneixement de la realitat de l'aula, les característiques de l'alumnat, les seues necessitats educatives, etc. Anàlisi de la programació de l'aula (PA) en relació amb el PEC. Entendre en quina mesura les decisions que preveu el PEC es reflecteixen en la PA, i de quina manera respon aquesta a les característiques de l'alumnat de l'aula. Aquesta observació s'ha de centrar en:
3.1 El coneixement de les característiques de l'alumnat.
3.2 El coneixement de les seues necessitats educatives, amb especial incidència en l'alumnat amb necessitats educatives especials (a.c.n.e.e.).
3.3 L'organització i el funcionament de l'aula.
3.4 La connexió que hi ha entre el PCE i la PA amb referència a objectius, continguts, metodologia i criteris d'avaluació.
3.5 L'ajustament entre la PA i les necessitats del grup d'alumnes.
4. Disseny, realització, anàlisi i reflexió crítica d'una unitat, tòpic o projecte d'ensenyament-aprenentatge, que varia segons les diferents especialitats.
4.1 Relació del disseny i la realització amb l'anàlisi prèvia de la realitat de l'aula.
4.2 Disseny de l'estructura de la unitat, tòpic o projecte.
4.2.1 Títol de la unitat.
4.2.2 Introducció. Que ha d'incloure: a) l'eix organitzador (intencionalitat, tòpic que s'ha de tractar, centre d'interès); b) la justificació dels elements: objectius i continguts (què ensenyar?), metodologia (com ensenyar?) i la seqüenciació i la temporalització (quan ensenyar?); c) la relació amb els elements del PA i d'altres unitats.
4.2.3 Objectius. S'han d'establir diversos nivells de consecució.
4.2.4 Continguts. S'ha d'establir la distinció entre continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals, com també la relació amb els continguts transversals.
4.2.5 Activitats que es realitzaran. S'ha de procurar que siguen variades: d'inici, de desenvolupament, d'aprenentatge, d'avaluació, etc. Distribució temporal de les activitats, s'aconsella fer un cronograma o una taula en què s'ordenen cronològicament les sessions i s'especifique cada activitat, la seua tipologia, la descripció, la metodologia -amb una consideració especial a l'agrupament i a les variacions que implique l'atenció a la diversitat- i la previsió dels materials i dels recursos necessaris. És molt important posar en relació les activitats amb els objectius i els continguts.
4.2.6 Avaluació. En aquest apartat s'han de respondre les tres preguntes bàsiques: què, com i quan avaluar. Enumeració dels criteris per a avaluar, tenint en compte les variacions que impliquen les mesures d'atenció a la diversitat.
4.3 L'anàlisi del disseny i l'elaboració: després de dissenyar i d'elaborar cal analitzar aquests dos procediments.
4.3.1 Aquest aspecte consisteix en una autoavaluació orientada per les qüestions següents:
S'han assolit o no els objectius proposats?
S'ha modificat el plantejament inicial? Per què?
S'ha impartit íntegrament la unitat?
S'ha tingut en compte l'anàlisi preliminar?
4.3.2 També s'han de descriure els aspectes rellevants, tant positius com negatius de l'aplicació pràctica. Per a orientar l'alumnat en la descripció se li proposen les qüestions següents (com hem assenyalat anteriorment, no s'han de respondre de manera literal):
Quines indicacions o suggeriments va fer el/la mestre/a supervisor/a en acabar o durant l'aplicació?
Quina actitud mantenia l'alumnat?
Quina resposta en vau obtenir? S'hi va mantenir el seu interès?
Què caldria suprimir-ne i/o què caldria ampliar-ne?
Penseu que la metodologia va ser l'adequada?
Quin tipus d'interaccions s'hi van mantenir?
Hi hagué participació? Individualisme? Cooperació? Treball en grup?
4.3.3 Igualment, es poden reflectir altres reflexions o altres aspectes considerats rellevants o que tinguen un interès especial.
5. Elaboració de la Memòria, que ha de reflectir el desenvolupament del pla de treball que ha seguit l'alumne i el resultat de l'aprenentatge dels continguts exposats en els apartats anteriors dels continguts.
A més el text ha de contenir:
L'exposició del resultat del treball d'observació crítica.
El treball de síntesi de les observacions a través d'una elaboració personal que ha d'anar més enllà de l'enumeració i la descripció.
Els diferents procediments per a enriquir l'observació crítica amb una actitud oberta i constructiva que contraste l'observació amb els models teòrics referencials.
Les actituds investigadores i hàbits d'investigació assolits respecte dels problemes educatius en la pràctica com a futurs professionals.
El llenguatge, la composició del text i el format d'un treball científic universitari


Más información
Profesor/a responsable
Grau Company , Salvador


Metodología docente (2014-15)
No especificado
Pla de treball, línies generals
El pla de treball és l`instrument a través del qual s`assoleixen els objectius esmentats. S`ha d`entendre com un projecte personal en el qual s`integren les directrius comunes que homologuen la formació de l`estudiant/a de magisteri en pràctiques dins de cada especialitat, les peculiaritats i els interessos de cada col•legi concret, i les peculiaritats i els interessos dels mestres i les mestres supervisors/res i de l`alumnat en pràctiques.
El pla de treball per a l`alumnat de Magisteri en pràctiques durant aquest curs (2008-2009) ocupa el període lectiu del 2 de febrer al 22 de maig i es desenvolupa tant a la Facultat com als centres d`educació infantil i primària. L'alumne ha d'assistir del 9 de febrer al 22 de maig al col•legi assignat durant l'horari diari complet excepte una vesprada a la setmana per a participar en els seminaris de l'especialitat corresponent, impartits pels professors tutors de la Facultat d'Educació. L`assistència als seminaris obligatoris (6) és imprescindible i l'assistència als seminaris optatius (6) és necessària.
Pla de treball de l'estada en pràctiques
El treball que s`ha de desenvolupar en els centres d`ensenyament consistirà en:
1. L`observació, l`anàlisi i la reflexió crítica de la realitat escolar. Cal fer-les, preferentment, durant les dues primeres setmanes del període de pràctiques.
2. L'observació, anàlisi i reflexió crítica de la realitat de l`aula
L`observació, l`anàlisi i la reflexió crítica de la realitat de l`aula han de ser el pas previ per al disseny i la posada en pràctica de la unitat, tòpic o projecte. Suggerim que es facen durant la tercera i la quarta setmanes de l`estada de pràctiques.
3. Disseny, posada en pràctica i anàlisi d`una unitat, tòpic o projecte d`ensenyament-aprenentatge. El disseny, la posada en pràctica i l`anàlisi de la unitat, tòpic o projecte dependran de l`especialitat que curse cadascú .
Aquestes propostes docents no s`han d`haver dut a terme amb anterioritat a l`aula. S`han de seguir les directrius i les pautes d`actuació que indique el/la mestre/a supervisor/a corresponent. Si no us dóna indicacions, cal consensuar-ne amb ell/a o amb el/a tutor/a de pràctiques l`elaboració.


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
No especificado
Especialitat de Llengua Estrangera
Després de les dues primeres setmanes en què es recomana fer el treball d'observació i anàlisi de la realitat del centre, durant un període de vuit setmanes han d'acompanyar el/la mestre/a de Llengua Estrangera a tots els nivells en què desenvolupe l'acció docent de l'especialitat. Si no es cobreix tot l'horari escolar, cada alumne l'ha de completar amb altres àrees del nivell de primària. En aquest temps, s'ha de portar a terme l'observació i l'anàlisi de la realitat (apartat 2) i el disseny d'una unitat, tòpic o projecte per a cadascun dels cicles d'educació primària de l'àrea de Llengua Estrangera.
Durant les dues setmanes restants han de participar i comprovar de quina manera es desenvolupa la docència en totes les àrees de coneixement d'un mateix nivell.
Pla de treball dels Seminaris
En els Seminaris Generals s`ofereixen orientacions de caràcter ampli, aplicables a múltiples situacions i d`utilitat per a fer un període de pràctiques adequat.
En les Seminaris de petit grup l'alumnat ha de compartir amb els altres companys les experiències de la pràctica a fi de conèixer uns altres contextos i col•laborar en la resolució de problemes en situacions diferents a la seua. També rebrà del professor tutor orientacions per al seu Pla de Treball en relació a l'actuació en el centre, així com per a l'elaboració de la Memòria.
En els Seminaris Individuals el professor tutor assessorarà i guiarà l`alumnat en aspectes concrets i més específics de les seues pràctiques. En aquests seminaris cada alumne/a ha de consultar els dubtes que li sorgeixen durant l`elaboració de la memòria.
Aquests seminaris han de servir també per a una avaluació formativa, és a dir, perquè el professor supervise les parts de la memòria que van redactant-se, amb la finalitat que, en lliurar-la, estiga ben depurada per a evitar sorpreses desagradables per a tots. Si cada alumne/a sotmet a supervisió el seu treball i segueix les recomanacions que se li facen, el resultat final s`ajustarà d`una manera més exacta a les qüestions que s`hi demanen.
Elaboració i redacció de la Memòria
Les pràctiques acaben amb el lliurament de la Memòria en la data fixada oficialment. La Memòria ha de reflectir el desenvolupament del pla de treball i el resultat de l'aprenentatge. Ha de contenir una elaboració personal que ha d'anar més enllà de l'enumeració i la descripció, a través d'una reflexió crítica i constructiva que contraste l`observació amb els models teòrics referencials. També mostrarà les actituds investigadores i els hàbits d`investigació assolits respecte dels problemes educatius en la pràctica com a futurs docents.
La Memòria s'ha de redactar en el nivell de llengua, la composició del text i el format propi d'un treball científic universitari.


Profesores (2014-15)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 780322CIRAUQUI RIBES, IGNACIO
5CIRAUQUI RIBES, IGNACIO
Gauchi Sendra, Joan Modest
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía

À la redécouverte de la grammaire : exercices contrastifs pour hispanophones
Autor(es):Aragón, Marina
Edición:Alicante : Compás, 2010.
ISBN:978-84-86776-79-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Art and Crafts with Children
Autor(es):Andrew Wright
Edición:[Oxford] : Oxford University Press, 2001.
ISBN:0-19-437825-X
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Best Friends 3 : Primary. Llibre del Professor
Autor(es):J. Holderness
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2000.
ISBN:0-19-436712-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Best Friends 5 : Class Book
Autor(es):written by Jackie Holderness, Wendy Superfine and Stella Maidment
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2001.
ISBN:0-19-436721-5
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Best Friends 3 Class Book
Autor(es):J. Holderness and Stella Maidment
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2001.
ISBN:0-19-436709-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Best Friends 4 : Primary Class Book
Autor(es):J.Holderness and W. Superfine
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2002.
ISBN:0-19-436716-9
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Best Friends 4 : Primary. Llibre del Professor
Autor(es):J. Holderness and W. Superfine
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2000.
ISBN:0-19-436719-3
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Best Friends 5
Autor(es):Primary. Llibre del professor Written by Carol Giscombe, Jackie Holderness and Wendy Superfine
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2001.
ISBN:0-19-436724-X
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Best Friends 6
Autor(es):Primary. Llibre del professor Written by Carol Giscombe, Jackie Holderness and Wendy Superfine
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2001.
ISBN:0-19-436730-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Best Friends 6 : Class Book
Autor(es):written by Jackie Holderness, Wendy Superfine and Paul Shipton
Edición:[Oxford]: : Oxford University Press, 2001.
ISBN:0-19-436727-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Children Learning English
Autor(es):Jayne Moon
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 2002.
ISBN:0-435-24096-X
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Children`s games
Autor(es):Maria Toth
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 1995.
ISBN:0-435-29466-0
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment
Autor(es):CONSEJO DE EUROPA
Edición:Cambridge : Cambridge Univ., 2003.
Notas:Recurso electrónico
ISBN:0-521-00531-0
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Enlace al recurso bibliográfico ]

Diccionario francés-español de falsos amigos
Autor(es):Cantera Ortiz de Urbina, Jesús
Edición:Alicante : Publicaciones de la Universidad de Alicante, 1998.
ISBN:84-7908-357-3
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Enlace al recurso bibliográfico ]

Dirty dog
Autor(es):Bill Gillham ; illustrated by Alan Snow
Edición:Cambridge [etc.].
ISBN:0-521-00658-9
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Enfoques y métodos en la enseñanza de idiomas
Autor(es):Jack C. Richards, Theodore S. Rodgers ; traducción de José M. Castrillo ; edición española a cargo de Alvaro García y Josep M. Mas
Edición:Madrid .
ISBN:84-8323-017-8
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Exámenes de idiomas : elaboración y evaluación
Autor(es):J. Charles Alderson, Caroline Clapham y Dianne Wall ; traducción de Neus Figueras
Edición:Madrid : Cambridge University Press, 1998.
ISBN:84-8323-030-5
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Expresiones idiomáticas : español-francés, francés-español
Autor(es):Ruiz Quemoun, Fernande
Edición:Alicante : Publicaciones de la Universidad de Alicante, 2000.
ISBN:978-84-7908-528-5
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fantastic Fanfare 1 : Class book primary
Autor(es):M Mchugh
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 2000.
ISBN:0-19-432852-X
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fantastic Fanfare 1 : Llibre del professor
Autor(es):M A Hernández, M McHugh, G Occhipinti
Edición:[Oxford].. etc. : Oxford University Press, 1997.
ISBN:0-19-432885-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fantastic Fanfare 2 : Class book primary
Autor(es):M Mchugh, S Maidment
Edición:[Oxford].. etc. : Oxford University Press, 2002.
ISBN:0-19-432857-0
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fantastic Fanfare 2 : Llibre del professor
Autor(es):B. Wilkes, M A Hernández
Edición:[Oxford].. etc. : Oxford University Press, 1998.
ISBN:0-19-432886-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fantastic Fanfare 3 : Class book primary
Autor(es):P Bazo, M R Hernández, M Peñate
Edición:[Oxford].. etc. : Oxford University Press, 2002.
ISBN:0-19-432861-9
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fantastic Fanfare 3 : Llibre del professor
Autor(es):M. Peñate, M R Hernandez, P Bazo
Edición:[Oxford].. etc. : Oxford University Press, 1998.
ISBN:0-19-432887-2
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fantastic Fanfare 4 : Class book primary
Autor(es):P Bazo, M R Hernández, M Peñate
Edición:[Oxford].. etc. : Oxford University Press, 2001.
ISBN:0-19-432865-1
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fantastic Fanfare 4 : Llibre del professor
Autor(es):M. Peñate, M R Hernandez, P Bazo
Edición:[Oxford].. etc. : Oxford University Press, 1998.
ISBN:0-19-432888-0
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fun Time 1 : Pupil`s Book
Autor(es):Cant and Mary Charrington
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 1997.
ISBN:0-435-29702-3 (Casete)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fun Time 1 : Teacher's Book
Autor(es):Amanda Cant and Mary Charrington
Edición:Oxford.
ISBN:0-435-29706-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fun Time 2 : Guía didáctica
Autor(es):Amanda Cant and Mary Charrington
Edición:Oxford.
ISBN:0-435-29710-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Fun Time 2 : Pupil's Book
Autor(es):Amanda Cant and Mary Charrington
Edición:Oxford.
ISBN:0-435-29705 (Casete)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Hickory, dickory, dock
Autor(es):Kate Ruttle and Richard Brown ; illustated by Rosalind Beardshaw
Edición:Cambridge [etc.] : Cambridge University Press, [2001].
ISBN:0-521-00707-0
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Jazz chants for children
Autor(es):Carolyn Graham ; illustrations by Anna Veltfort
Edición:New York.
ISBN:0-19-502496-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Jazz chants for children Teacher`s edition
Autor(es):Carolyn Graham ; activities by Marilyn Rosenthal ; illustrations by Anna Veltfort
Edición:New York : Oxford University Press, cop. 1979.
ISBN:0-19-502497-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Join in 1 Pupil`s book
Autor(es):Günter Gerngross, Herbert Puchta
Edición:Cambridge [etc.] : Cambridge University Press, 2002.
ISBN:0-521-77371-7 (CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Join in 1 Teacher`s book
Autor(es):Günter Gerngross, Herbert Puchta
Edición:Cambridge [etc.] : Cambridge University Press, 2000.
ISBN:0-521-77517-5
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Join in 2 Pupil's book
Autor(es):Günter Gerngross, Herbert Puchta
Edición:Cambridge [etc.].
ISBN:0-521-77370-9 (CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Join in 2 Teacher`s book
Autor(es):Günter Gerngross, Herbert Puchta
Edición:Cambridge [etc.] : Cambridge University Press, 2000.
ISBN:0-521-775167
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Join in 4 : Teacher`s book
Autor(es):Gúnter Gergross and Herbert Puchta
Edición:Cambridge : Cambridge University Press, 2002.
ISBN:0-521-00011-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Join in 4 Pupil's book
Autor(es):Günter Gerngross, Herbert Puchta
Edición:Cambridge [etc.].
ISBN:0-521-00015-7 (CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

La Dimensión afectiva en el aprendizaje de idiomas
Autor(es):edición de Jane Arnold ; traducción de Alejandro Valero
Edición:Madrid : Cambridge University Press, 2000.
ISBN:84-8323-077-1
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

La enseñanza comunicativa de idiomas : introducción al enfoque comunicativo
Autor(es):Littlewood, William
Edición:Madrid : Cambridge University Press, 1998.
ISBN:84-8323-045-3
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

La enseñanza comunicativa de idiomas : introducción al enfoque comunicativo
Autor(es):William Littlewood
Edición:Cambridge : Cambridge University Press, 1998.
Notas:En catálogo: Reimp. (2002)
ISBN:84-8323-045-3
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

L`approche par compétences dans l`enseignement des langues: enseigner à partir du
Autor(es):BEACCO, Jean Claude
Edición:Paris : Didier, 2007.
ISBN:978-2-278-05810-5
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Le français de scolarisation: pour une didactique réaliste
Autor(es):VERDELHAN-BOURGADE, Michèle
Edición:PARIS : PUF, 2007.
ISBN:978-2-13-052740-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Le français sur objectif spécifique: de l`analyse des besoins à l`élaboration d`un cours
Autor(es):MANGIANTE, Jean Marc; PARPETTE, Chantal
Edición:Paris : Hachette, 2004.
ISBN:2-01-15-53822
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

L`expression française écrite et orale
Autor(es):Abbadie, Christian
Edición:Grenoble : Presse Universitaires de Grenoble, 2007.
ISBN:2-7061-1059-7
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little detectives 1 : Pupil`s Book
Autor(es):Susan House and Katharine Scott
Edición:Oxford : Macmillan Heinemann, 2002.
ISBN:0-333-95745-8 (CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little detectives 1 : Teacher's Book
Autor(es):Susan House and Katharine Scott
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-95744-X (casetes)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little detectives 2 : Pupil's Book
Autor(es):Susan House and Katharine Scott
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-95759-8 (CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little detectives 2 : Teacher's Book
Autor(es):Susan House and Katharine Scott
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-95758-X (casetes)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little elephant 1 : Pupil's Book
Autor(es):Pilar Pérez Esteve and Vicent Roig Estruch
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-95920-5 (CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little elephant 1 : Teacher's Book
Autor(es):Pilar Pérez Esteve and Vicent Roig Estruch
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-95150-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little elephant 2 : Pupil`s book
Autor(es):Pilar Pérez Esteve, Vicent Roig Estruch
Edición:Oxford : Macmillan Heinemann, cop. 2002.
ISBN:0-333-95921-3 (CD canciones)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little elephant 2 : Teacher's Book
Autor(es):Pilar Pérez Esteve and Vicent Roig Estruch
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-95159-X (2 CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little wizard 1 : Pupil's Book
Autor(es):Susan House and Katharine Scott
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-93979-4 (CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little wizard 1 : Pupil`s Book
Autor(es):Susan House and Katharine Scott
Edición:Oxford : Macmillan Heinemann, 2002.
ISBN:0-333-92784-2
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little wizard 1 : Teacher's Book
Autor(es):Susan House and Katharine Scott
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-97060-8 (CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little Wizard 2 : Pupil`s Book
Autor(es):Susan House and Katharine Scott
Edición:Oxford : Macmillan Heinemann, 2002.
ISBN:0-333-93965-4 (CD)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Little Wizard 2 : Teacher's Book
Autor(es):Susan House and Katharine Scott
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-97061-6 (CDs)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Looking for dragons
Autor(es):Richard Brown and Kate Ruttle ; illustrated by Jan Lewis
Edición:Cambridge [etc.].
ISBN:0-521-00705-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Nuevas tecnologías para la clase de francés:teoría y práctica
Autor(es):ALVAREZ ALVAREZ, Alfredo
Edición:Valdetorres de jarama : Quiasmo, 2009.
ISBN:978-84-937191-3-5
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Pragmatics in language teaching
Autor(es):edited by Kenneth R. Rose and Gabriele Kasper
Edición:Cambridge : Cambridge University Press, 2001.
ISBN:0-521-00858-1
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Primary colours pupil`s book 1
Autor(es):Diana Hicks and Andrew Littlejohn
Edición:Cambridge : Cambridge University Press, 2002.
ISBN:0-521-66734-8
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Primary Colours Teacher's Book 1
Autor(es):Diana Hicks, Andrew Littlejohn
Edición:[Cambridge].
ISBN:0-521-75098-9 (disco compacto)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Pronunciation games
Autor(es):Mark Hancock
Edición:Cambridge [etc.] : Cambridge University Press, 1996.
ISBN:0-521-46735-7
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Robby Rabbit 1
Autor(es):Carol Read y Ana Soberón
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 2002.
ISBN:0-333-95626-5
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Robby Rabbit 1 : Teacher's Book
Autor(es):Carol Read y Ana Soberón
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-95631-1 (CDs)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Robby Rabbit 2
Autor(es):Carol Read y Ana Soberón
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 2002.
ISBN:0-333-95634-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Robby Rabbit 2 : Teacher's Book
Autor(es):Carol Read y Ana Soberón
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-95637-X
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Sound foundations : Living phonology
Autor(es):Adrian Underhill
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 1998.
ISBN:0-435-24091-9
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Storytelling with children
Autor(es):Wright, Andrew
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2002.
ISBN:0-19-437202-2
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Super Bus 1 : Pupil's Book
Autor(es):María José Lobo, Pepita Subirà ; course consultant: Sagrario Salaberri
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-95951-5 (disco compacto)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Super Bus 1 : Teacher's Book
Autor(es):María José Lobo, Pepita Subirà ; course consultant, Sagrario Salaberri
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-75553-7
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Super Bus 1 : Teacher`s Book
Autor(es):María José Lobo, Pepita Subirà ; course consultant, Sagrario Salaberri
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 1999.
ISBN:0-333-75838-2 (cassetes)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Super Bus 2 : Teacher's Book
Autor(es):María José Lobo, Pepita Subirà ; course consultant: Sagrario Salaberri
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-75839-0 2 (casetes)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Super Bus 3 : Pupil`s Book
Autor(es):María José Lobo, Pepita Subirà
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 2000.
ISBN:0-333-97043-8 (disco compacto)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Super Bus 3 : Teacher's Book
Autor(es):María José Lobo, Pepita Subirà
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-79860-0 2 (casetes)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Super Bus 4 : Teacher's Book
Autor(es):María José Lobo, Pepita Subirà
Edición:Oxford.
ISBN:0-333-79867-8 2 (casetes)
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

That's me
Autor(es):Juliet Partridge ; illustrated by Sami Sweeten
Edición:Cambridge [etc.].
ISBN:0-521-00682-1
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

The Cambridge Picture Dictionary
Autor(es):David Vale and Stephen Mullaney ; illustrated by Leo Hartas
Edición:Cambridge : Cambridge University Press, 1997.
ISBN:0-521-55997-9
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

The Picnic
Autor(es):Juliet Partridge ; illustrated by Sami Sweeten
Edición:Cambridge [etc.].
ISBN:0-521-00686-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Three spotty monsters
Autor(es):Juliet Partridge ; illustrated by Stella Voce
Edición:Cambridge [etc.].
ISBN:0-521-00689-9
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Tiny Talk 1A : Student book and workbook
Autor(es):Susan Rivers with Songs by Carolyn Graham
Edición:Oxford.
ISBN:0-19-435296-X
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Tiny Talk 2A : Student book and workbook
Autor(es):Susan Rivers with Songs by Carolyn Graham
Edición:Oxford.
ISBN:0-19-435298-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Tiny Talk 3A : Student book and workbook
Autor(es):Susan Rivers with Songs by Carolyn Graham
Edición:Oxford.
ISBN:0-19-435348-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Tiny Talk 1 : Teacher`s Book
Autor(es):Susan Rivers with songs by Carolyn Graham
Edición:[Oxford[ : Oxford University Press, 1997.
ISBN:0-19-435278-1
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Tiny Talk 1B Student book and workbook
Autor(es):Rivers, Susan ; Graham, Carolyn
Edición:Oxford : Oxford University Press, 1997.
ISBN:0-19-435297-8
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Tiny Talk 2 : Teacher`s Book
Autor(es):Susan Rivers with songs Carolyn Graham
Edición:[Oxford] : Oxford University Press, 1997.
ISBN:0-19-435280-3
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Tiny Talk 2B Student book and workbook
Autor(es):Susan Rivers with Songs by Carolyn Graham
Edición:Oxford : Oxford University Press, 1997.
ISBN:0-19-435299-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Tiny Talk 3 : Teacher`s Book
Autor(es):Susan Rivers with songs by Carolyn Graham
Edición:[Oxford] : Oxford University Press, 1998.
ISBN:0-19-435282-X
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Tiny Talk 3B Student book and workbook
Autor(es):Susan Rivers with Songs by Carolyn Graham
Edición:Oxford : Oxford University Press, 1998.
ISBN:0-19-435349-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Top Class 1 Course book
Autor(es):Julie Ashworth and John Clark
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 2002.
ISBN:0-19-432086-3
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Top Class 1 Llibre del professor
Autor(es):Julie Ashworth and John Clark
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 1997.
ISBN:0-19-432089-8
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Top Class 2 Course book
Autor(es):Julie Ashworth and John Clark
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 2002.
ISBN:0-19-432099-5
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Top Class 2 Llibre del professor
Autor(es):Julie Ashworth and John Clark
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 1998.
ISBN:0-19-432133-9
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Top Class 3 Course book
Autor(es):Cathy Lawday ; snick and snack written by Paul Shipton
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 2001.
ISBN:0-19-432145-2
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Top Class 3 Llibre del professor
Autor(es):Cathy Lawday
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 1998.
ISBN:0-19-432148-7
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Top Class 4 Course book
Autor(es):Cathy Lawday ; snick and snack written by Paul Shipton
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 2001.
ISBN:0-19-432158-4
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Top Class 4 Llibre del professor
Autor(es):Cathy Lawday
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 1999.
ISBN:0-19-432180-0
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Uso del inglés en el aula
Autor(es):Sagrario Salaberri
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 1993.
ISBN:0-435-28250-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Young learners
Autor(es):Phillips, Sarah
Edición:Oxford : Oxford University Press, 1993.
ISBN:0-19-437195-6
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

100+ ideas for children : topic-based activities
Autor(es):HOLDERNESS, Jackie ; HUGHES, Annie
Edición:Oxford : MacMillan Heinemann, 1997.
ISBN:0-435-24544-9
Recomendado por:GAUCHI SENDRA, JUAN MODESTO
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]
(*1) Este profesor ha recomendado el recurso bibliográfico a todos los alumnos de la asignatura.
Fechas de exámenes oficiales (2014-15)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Pruebas extraordinarias de finalización de estudios -1 29/10/2014 17:00 18:00 0702PB098 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 01/06/2015 09:00 12:00 ED/TALLER1 -
Pruebas extraordinarias para asignaturas de grado y máster -1 06/07/2015 17:30 20:30 ED/0-03 -
(*) 5: EXTRANJERA (CASTELLANO) - CAS
(*) 22: EXTRANJERA (VALENCIANO) - VAL


Instrumentos y criterios de evaluación (2014-15)
No especificado
El professorat tutor de forma col•legiada és el responsable de l`avaluació de l`alumnat del Practicum. Cal remarcar que la no assistència al col•legi en pràctiques durant l'horari lectiu podrà significar la no superació del Practicum; d'igual manera la no correcció i adequació del text de la Memòria.
En l'avaluació es consideren els següents aspectes bàsics:
1) L`informe que sobre cada alumne/a emet el centre d'estada en pràctiques a través del mestre/a supervisor/a de pràctiques. Un aspecte essencial d`aquest informe serà el referit a la participació del alumne/a al col•legi en pràctiques.
Criteris i quantificació en percentatge de la qualificació total ........................30%
a) Assistència i puntualitat.
b) Grau d'adequació del disseny i posada en pràctica de la/les unitat/s didàctica/s, segons les especialitats, a la realitat del centre i a les necessitats educatives de l'alumnat.
c) Col•laboració amb els docents del centre com a futur docent en pràctiques.
2) La Memòria. Perquè s'avalue la Memòria és imprescindible que s'ajuste literalment als punts establerts en el contingut i que la correcció en l'expressió estiga d'acord amb el nivell d'un professional docent.
Criteris i quantificació en percentatge de la qualificació total ........................50%
Contingut:
a) Anàlisi i reflexió crítica de la relació entre el context sociocultural i els objectius i planificació escolar (PEC, PGA...) i curricular (PCC)...... (10%)
b) Anàlisi i reflexió crítica del treball a l'aula, el PCE i les necessitats educatives de l'alumnat.
I justificació del disseny i posada en pràctica de les unitats didàctiques, atenent les necessitats educatives de l'alumnat ........................... (15%)
c) Reflexió sobre els models teòrics de referència i l'acció educativa desenvolupada durant la pràctica.
I grau de consecució d'actituds i procediments investigadors respecte dels problemes educatius en la pràctica professional. .................................(15%)
Organització del contingut
Ordre. Correcció. Presentació ................................................................(10%)
3) Avaluació continua a través dels Seminaris d'orientació i tutoria i la Visita a l'aula. L'assistència als seminaris obligatoris és imprescindible i l'assistència als seminaris optatius és necessària.
Criteris i quantificació en percentatge de la qualificació total...............................20%
a) Capacitat de relacionar i aplicar la formació teoricopràctica a la resolució de problemes en un context de treball col•laboratiu
b) Avaluació de l'aportació dels continguts dels seminaris a la pràctica a l'aula i incorporats a la Memòria.
c) Avaluació de la sessió de docència a l'aula escolar.