UA
   PRACTICUM    Año académico       Versión PDF.
Código7804Descripción
Crdts. Teor.0CONJUNTO INTEGRADO DE PRÁCTICAS DE INICIACIÓN DOCENTE EN EL AULA, A REALIZAR EN LOS CORRESPONDIENTES NIVELES DEL SISTEMA EDUCATIVO, ESPECIALMENTE EN LAS ACTIVIDADES DE EDUCACIÓN MUSICAL. LAS PRÁCTICAS DEBERÁN PROPORCIONAR ASIMISMO EL CONOCIMIENTO DEL CENTRO CONCRETO COMO UNIDAD ORGANIZATIVA EN SUS DISTINTAS DIMENSIONES Y FUNCIONES, ASÍ COMO DE LA COMUNIDAD EDUCATIVA.
Crdts. Pract.32
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 40 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
DIDACTICA GENERAL Y DIDÁCTICAS ESPECÍFICASMUSICA032


Estudios en los que se imparte
Maestro. Educación Musical - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2014-15)
Grupo (*)Número
1 1
TOTAL 1
(*) 1: MUSICAL (CASTELLANO) - CAS
(*) 22: MUSICAL (VALENCIANO) - VAL


Ofertada como libre elección (2014-15)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2014-15)
Sin horario


Grupos de matricula (2014-15)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 2do. M CAS desde - hasta -
22 2do. M VAL desde - hasta -
(*) 1: MUSICAL (CASTELLANO) - CAS
(*) 22: MUSICAL (VALENCIANO) - VAL


Otras distribuciones (2014-15)
Grupo Estudio
1 Se le impide a Maestro. Educación Física - plan 2000
1 Se le impide a Maestro. Educación Infantil - plan 2000
1 Se le impide a Maestro. Educación Primaria - plan 2000
1 Se le impide a Maestro. Lengua Extranjera - plan 2000
22 Se le impide a Maestro. Educación Física - plan 2000
22 Se le impide a Maestro. Educación Infantil - plan 2000
22 Se le impide a Maestro. Educación Primaria - plan 2000
22 Se le impide a Maestro. Lengua Extranjera - plan 2000


Objetivos de las asignatura / competencias (2014-15)

Els objectius que s¿hi persegueixen són establerts en la normativa que regula el Practicum. Són els següents:
1. Relacionar la teoria amb la pràctica educativa.
2. Connectar amb la realitat professional i posar en pràctica els coneixements assolits.
3. Conèixer la realitat social, cultural, educativa, etc., en què es pretén intervenir.
4. Identificar, descriure i analitzar el PEC.
5. Desenvolupar la capacitat d¿observació sistemàtica i el domini de diferents procediments per a enriquir l¿observació crítica amb una actitud oberta i constructiva que contraste l¿observació amb els models teòrics referencials.
6. Planificar, fer i avaluar (en col•laboració i amb el suport del mestre o de la mestra supervisor/a) activitats educatives concretes.
7. Intervenir en l¿activitat docent amb l¿aproximació al centre escolar, i l¿actuació prolongada a l¿aula.
8. Fomentar i afavorir una actitud crítica i reflexiva sobre l¿acció educativa i la seua pròpia pràctica.
9. Adoptar actituds investigadores (i assolir hàbits d¿investigació) respecte dels problemes educatius en la pràctica com a futurs professionals.


Contenidos teóricos y prácticos (2014-15)

1. Presa de contacte amb el centre, observació, anàlisi i reflexió de la realitat escolar i del seu context a través del coneixement de les estructures orgàniques i acadèmiques dels col•legis d¿educació infantil i d¿educació primària.
2. Anàlisi i reflexió crítica del PEC (projecte educatiu del centre), del PCE (projecte curricular d¿etapa), del RRI (reglament de règim intern) i de la memòria, i de quina manera aquests documents comporten una adaptació de les intencions educatives, recollides en els decrets del currículum de la Comunitat Valenciana per a les etapes d¿educació infantil i educació primària, a la realitat social, econòmica i cultural en la qual se situa el centre.
2.1 Context escolar: socioeconòmic, cultural i lingüístic.
2.2 Organització del centre educatiu: Organigrama orgànic i acadèmic.
2.3 Planificació:
2.3.1 Projecte educatiu del centre (PEC). S¿hi ha de centrar l¿atenció en:
- La identitat del centre. Finalitats i Intencions Educatives.
- El Pla de Normalització Lingüística (PNL).
- El Disseny Particular del Programa o Programes Lingüístics del Centre (PIP;PEV;PIL;PBE)
- El Reglament de Règim Intern (RRI).
- Les mesures de caràcter general (d¿organització i de funcionament) per a l¿atenció a la diversitat de l¿alumnat.
- La col•laboració entre els diferents sectors de la comunitat educativa i la coordinació amb els serveis socials i educatius del municipi.
2.3.2 Programació Anual de Centre (PAC) o Programació General Anual (PGA), que parteix de:
- L¿anàlisi de la Memòria Anual del curs anterior.
- L¿anàlisi de les necessitats previstes en aquest curs.
2.3.3 Projecte Curricular de l¿Etapa (PCE).
3. Observació, anàlisi i reflexió crítica de la dinàmica de funcionament de l¿aula. Coneixement de la realitat de l¿aula, les característiques de l¿alumnat, les seues necessitats educatives, etc. Anàlisi de la programació de l¿aula (PA) en relació amb el PEC. Entendre en quina mesura les decisions que preveu el PEC es reflecteixen en la PA, i de quina manera respon aquesta a les característiques de l¿alumnat de l¿aula. Aquesta observació s¿ha de centrar en:
3.1 El coneixement de les característiques de l¿alumnat.
3.2 El coneixement de les seues necessitats educatives, amb especial incidència en l¿alumnat amb necessitats educatives especials (a.c.n.e.e.).
3.3 L¿organització i el funcionament de l¿aula.
3.4 La connexió que hi ha entre el PCE i la PA amb referència a objectius, continguts, metodologia i criteris d¿avaluació.
3.5 L¿ajustament entre la PA i les necessitats del grup d¿alumnes.
4. Disseny, realització, anàlisi i reflexió crítica d¿una unitat, tòpic o projecte d¿ensenyament-aprenentatge, que varia segons les diferents especialitats.
4.1 Relació del disseny i la realització amb l¿anàlisi prèvia de la realitat de l'aula.
4.2 Disseny de l'estructura de la unitat, tòpic o projecte.
4.2.1 Títol de la unitat.
4.2.2 Introducció. Que ha d¿incloure: a) l¿eix organitzador (intencionalitat, tòpic que s¿ha de tractar, centre d¿interès); b) la justificació dels elements: objectius i continguts (què ensenyar?), metodologia (com ensenyar?) i la seqüenciació i la temporalització (quan ensenyar?); c) la relació amb els elements del PA i d¿altres unitats.
4.2.3 Objectius. S¿han d¿establir diversos nivells de consecució.
4.2.4 Continguts. S¿ha d¿establir la distinció entre continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals, com també la relació amb els continguts transversals.
4.2.5 Activitats que es realitzaran. S¿ha de procurar que siguen variades: d¿inici, de desenvolupament, d¿aprenentatge, d¿avaluació, etc. Distribució temporal de les activitats, s¿aconsella fer un cronograma o una taula en què s¿ordenen cronològicament les sessions i s¿especifique cada activitat, la seua tipologia, la descripció, la metodologia -amb una consideració especial a l¿agrupament i a les variacions que implique l¿atenció a la diversitat- i la previsió dels materials i dels recursos necessaris. És molt important posar en relació les activitats amb els objectius i els continguts.
4.2.6 Avaluació. En aquest apartat s¿han de respondre les tres preguntes bàsiques: què, com i quan avaluar. Enumeració dels criteris per a avaluar, tenint en compte les variacions que impliquen les mesures d¿atenció a la diversitat.
4.3 L¿anàlisi del disseny i l¿elaboració: després de dissenyar i d¿elaborar cal analitzar aquests dos procediments.
4.3.1 Aquest aspecte consisteix en una autoavaluació orientada per les qüestions següents:
S¿han assolit o no els objectius proposats?
S¿ha modificat el plantejament inicial? Per què?
S¿ha impartit íntegrament la unitat?
S¿ha tingut en compte l¿anàlisi preliminar?
4.3.2 També s¿han de descriure els aspectes rellevants, tant positius com negatius de l¿aplicació pràctica. Per a orientar l¿alumnat en la descripció se li proposen les qüestions següents (com hem assenyalat anteriorment, no s¿han de respondre de manera literal):
Quines indicacions o suggeriments va fer el/la mestre/a supervisor/a en acabar o durant l¿aplicació?
Quina actitud mantenia l¿alumnat?
Quina resposta en vau obtenir? S¿hi va mantenir el seu interès?
Què caldria suprimir-ne i/o què caldria ampliar-ne?
Penseu que la metodologia va ser l¿adequada?
Quin tipus d¿interaccions s¿hi van mantenir?
Hi hagué participació? Individualisme? Cooperació? Treball en grup?
4.3.3 Igualment, es poden reflectir altres reflexions o altres aspectes considerats rellevants o que tinguen un interès especial.
5. Elaboració de la Memòria, que ha de reflectir el desenvolupament del pla de treball que ha seguit l'alumne i el resultat de l'aprenentatge dels continguts exposats en els apartats anteriors dels continguts.
A més el text ha de contenir:
L'exposició del resultat del treball d'observació crítica.
El treball de síntesi de les observacions a través d'una elaboració personal que ha d'anar més enllà de l'enumeració i la descripció.
Els diferents procediments per a enriquir l¿observació crítica amb una actitud oberta i constructiva que contraste l¿observació amb els models teòrics referencials.
Les actituds investigadores i hàbits d¿investigació assolits respecte dels problemes educatius en la pràctica com a futurs professionals.
El llenguatge, la composició del text i el format d'un treball científic universitari.




Más información
Profesor/a responsable
ESTEVE FAUBEL , JOSE MARIA


Metodología docente (2014-15)
Clases teóricas y prácticas
Pla de treball, línies generals
El pla de treball és l¿instrument a través del qual s¿assoleixen els objectius esmentats. S¿ha d¿entendre com un projecte personal en el qual s¿integren les directrius comunes que homologuen la formació de l¿estudiant/a de magisteri en pràctiques dins de cada especialitat, les peculiaritats i els interessos de cada col•legi concret, i les peculiaritats i els interessos dels mestres i les mestres supervisors/res i de l¿alumnat en pràctiques.
El pla de treball per a l¿alumnat de Magisteri en pràctiques durant aquest curs (2008-2009) ocupa el període lectiu del 2 de febrer al 22 de maig i es desenvolupa tant a la Facultat com als centres d¿educació infantil i primària. L'alumne ha d'assistir del 9 de febrer al 22 de maig al col•legi assignat durant l'horari diari complet excepte una vesprada a la setmana per a participar en els seminaris de l'especialitat corresponent, impartits pels professors tutors de la Facultat d'Educació. L¿assistència als seminaris obligatoris (6) és imprescindible i l'assistència als seminaris optatius (6) és necessària.
Pla de treball de l'estada en pràctiques
El treball que s¿ha de desenvolupar en els centres d¿ensenyament consistirà en:
1. L¿observació, l¿anàlisi i la reflexió crítica de la realitat escolar. Cal fer-les, preferentment, durant les dues primeres setmanes del període de pràctiques.
2. L'observació, anàlisi i reflexió crítica de la realitat de l¿aula
L¿observació, l¿anàlisi i la reflexió crítica de la realitat de l¿aula han de ser el pas previ per al disseny i la posada en pràctica de la unitat, tòpic o projecte. Suggerim que es facen durant la tercera i la quarta setmanes de l¿estada de pràctiques.
3. Disseny, posada en pràctica i anàlisi d¿una unitat, tòpic o projecte d¿ensenyament-aprenentatge. El disseny, la posada en pràctica i l¿anàlisi de la unitat, tòpic o projecte dependran de l¿especialitat que curse cadascú .
Aquestes propostes docents no s¿han d¿haver dut a terme amb anterioritat a l¿aula. S¿han de seguir les directrius i les pautes d¿actuació que indique el/la mestre/a supervisor/a corresponent. Si no us dóna indicacions, cal consensuar-ne amb ell/a o amb el/a tutor/a de pràctiques l¿elaboració.
Després de les dues primeres setmanes en què es recomana fer el treball d'observació i anàlisi de la realitat del centre, durant un període de vuit setmanes han d¿acompanyar el/la mestre/a d¿Educació Musical a tots els nivells en què desenvolupe l¿acció docent de l¿especialitat. Si no es cobreix tot l¿horari escolar, cada alumne l¿ha de completar amb altres àrees del nivell de primària. En aquest temps, s¿ha de portar a terme l¿observació i l¿anàlisi de la realitat (apartat 2) i
el disseny d¿una unitat, tòpic o projecte per a cadascun dels cicles d¿educació primària de l¿àrea d¿Educació Musical.
Durant les dues setmanes restants han de participar i comprovar de quina manera es desenvolupa la docència en totes les àrees de coneixement d¿un mateix nivell.

Elaboració i redacció de la Memòria
Les pràctiques acaben amb el lli


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
Trabajos de campo
Estada en pràctiques en un col•legi d'Educació Infantil i Primària, supervisada per un professor assignat pel director del centre. El període d'estada en pràctiques durant aquest curs (2008-2009) ocupa dotze setmanes (del 9 de febrer al 22 de maig). L'alumnat ha d'assistir al col•legi assignat durant l'horari diari complet excepte una vesprada a la setmana per a participar en els seminaris de l'especialitat corresponent.
Seminaris, impartits pels professors tutors de la Facultat d'Educació una vesprada a la setmana (primer: la setmana del 2 al 6 de febrer). L¿assistència als seminaris obligatoris (6) és imprescindible i l'assistència als seminaris optatius (6) és necessària.
Seminaris Generals. S'impartiran a tot l'alumnat del gran grup, els diferents especialistes de l'equip de professors explicaran els continguts del Practicum relacionats amb la seua àrea de coneixement i orientaran el Pla de Treball de l'alumnat en relació a aquests continguts.
Seminaris de petit grup. Cada professor tindrà assignat un petit grup d'alumnes dels quals serà tutor directe. Aquests seminaris tenen dos objectius a aconseguir:
1- Afavorir l'intercanvi d'informació entre l'alumnat, crear un espai on a partir de les experiències compartides l'alumnat se senta comprés, conega uns altres contextos i col•labore en la resolució de problemes o situacions diferents amb altres companys.
2- Orientar el Pla de Treball de l'alumnat en relació a l'actuació en el centre, així com en l'elaboració de la Memòria. Explicar l'ús de materials de suport per a la recollida de dades i el posterior comentari. Orientar l'elaboració de la programació sobretot en relació al context i la realitat de l'aula.
Seminaris individuals. El tutor de cada petit grup establirà a proposta seua o de l'alumnat almenys dues entrevistes individuals de 20' per tal de revisar el Pla de Treball de l'alumne i aclarir els dubtes que tindrà.
Visita del professorat tutor a l'alumnat en pràctiques. L'objectiu principal serà l'observació directa de l'alumne en pràctiques en el desplegament d'alguna activitat educativa amb els escolars a l'aula, per tal d'avaluar la seua competència com a docent. Pla de treball dels Seminaris
En els Seminaris Generals s¿ofereixen orientacions de caràcter ampli, aplicables a múltiples situacions i d¿utilitat per a fer un període de pràctiques adequat.
En les Seminaris de petit grup l'alumnat ha de compartir amb els altres companys les experiències de la pràctica a fi de conèixer uns altres contextos i col•laborar en la resolució de problemes en situacions diferents a la seua. També rebrà del professor tutor orientacions per al seu Pla de Treball en relació a l'actuació en el centre, així com per a l'elaboració de la Memòria.
En els Seminaris Individuals el professor tutor assessorarà i guiarà l¿alumnat en aspectes concrets i més específics de les seues pràctiques. En aquests seminaris cada alumne/a ha de consultar els dubtes que li sorgeixen durant l¿elaboració de la memòria.
Aquests seminaris han de servir també per a una avaluació formativa, és a dir, perquè el professor supervise les parts de la memòria que van redactant-se, amb la finalitat que, en lliurar-la, estiga ben depurada per a evitar sor


Profesores (2014-15)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 78041ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA
22ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA
Enlaces relacionados
http://clic.xtec.es/es/index.htm
http://clic.xtec.es/es/index.htm
http://clic.xtec.es/es/index.htm
http://grups.blanquerna.url.edu/m11/infantil/continguts.htm
http://grups.blanquerna.url.edu/m11/infantil/continguts.htm
http://membres.lycos.fr/mbaron/index.htm
http://membres.lycos.fr/mbaron/index.htm
http://membres.lycos.fr/mbaron/index.html
http://musicnotes.net/
http://musicnotes.net/
http://rhythmweb.com/shed/
http://rhythmweb.com/shed/
http://www.ctv.es/USERS/acharles/analisis/home.html
http://www.ctv.es/USERS/acharles/analisis/home.html
http://www.happynote.com/music/learn.html
http://www.happynote.com/music/learn.html
http://www.happynote.com/music/learn.html
http://www.inicia.es/de/teo_ramirez/recursos.htm
http://www.inicia.es/de/teo_ramirez/recursos.htm
http://www.inicia.es/de/teo_ramirez/recursos.htm
http://www.newview.org/salem/rhythm.html
http://www.newview.org/salem/rhythm.html
http://www.teoria.com/indice.htm
http://www.xtec.cat/~danton/
http://www.xtec.cat/~danton/
http://www.xtec.cat/escola/infantil/
http://www.xtec.cat/escola/infantil/
http://www.xtec.es/
http://www.xtec.es/recursos/clic/
http://www.youtube.com/view_play_list?p=DAA0BCFE5F69F58D


Bibliografía

Cómo escuchar la música
Autor(es):Copland, Aaron
Edición:México : Fondo de Cultura Económica, 2010.
ISBN:978-968-16-8625-3
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Decret 111/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s`estableix el curriculum d`Educació Primària a la Camunitat Valenciana (DOCV 24/07/2007)
Autor(es):València (Comunitat Autònoma). Generalitat
Edición:València : Generalitat Valenciana, 2007.
ISBN:No disponible
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)

Decret 20/1992, de 17 de febrer, que estableix el currículum de l`educació primària per a la Comunitat Valenciana (DOGV 20/2/1992).
Autor(es):AADD
Edición:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)

Didáctica de la expresión musical para maestros
Autor(es):Sanjosé Huguet, Vicente
Edición:Valencia : Piles, 2003.
ISBN:84-89595-78-X
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

El área de educación musical: propuestas para aplicar en el aula
Autor(es):Alsina, Josep
Edición:Barcelona : Graó, 1999.
ISBN:978-84-7827-155-9
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Las intenciones educativas y los objetivos de la educación escolar, alternativas y fundamentos psicológicos
Autor(es):COLL, César ; BOLEA, E.
Edición:Madrid : Alianza, 1999.
Notas:En: COLL, C., PALACIOS, J., MARCHESI, A. Desarrollo psicológico y educación, II. Psicología de la educación. Madrid: Alianza, 1990. Págs. 355- 372
ISBN:978-84-206-8685-1 (t. 2)
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Les objetifs pédagogiques
Autor(es):HAMELINE, D.
Edición:París : Ediciones ESF, 1979.
ISBN:No disponible
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)

Música para maestros
Autor(es):Frega, Ana Lucía
Edición:Barcelona : Graó, 2005.
Notas:En catálogo: 1ª ed., 6ª reimp.
ISBN:978-84-7827-141-2
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Música, pensamiento y educación
Autor(es):Swanwick, Keith
Edición:Madrid : Morata, 2006.
ISBN:84-7112-365-7
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Música y desarrollo psicológico
Autor(es):Hargreaves, David J.
Edición:Barcelona : Graó, 1998.
Notas:En catálogo: 2ª ed. (2002)
ISBN:84-7827-185-6
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Practicum. Guia Didàctica -3r Magisteri. Curs 2005-2006
Autor(es):AADD
Edición:Dades no disponibles.
ISBN:No disponible
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Enlace al recurso bibliográfico ]

Procesos, estrategias y técnicas de aprendizaje
Autor(es):BELTRÁN LLERA, Jesús A.
Edición:Madrid : Síntesís, 1998.
ISBN:84-7738-199-2
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Un marco de referencia psicológico para la educación escolar: La concepción constructivista del aprendizaje y de la enseñanza
Autor(es):Coll Salvador, César
Edición:Madrid : Alianza, 1999.
ISBN:No disponible
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Unidades didácticas: proyectos y talleres
Autor(es):PABLO, Paloma de; VÉLEZ, Rosi
Edición:Madrid : Alhambra- Longman, 1993.
ISBN:84-205-2380-1
Recomendado por:ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]
(*1) Este profesor ha recomendado el recurso bibliográfico a todos los alumnos de la asignatura.
Fechas de exámenes oficiales (2014-15)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Pruebas extraordinarias de finalización de estudios -1 29/10/2014 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 01/06/2015 09:00 12:00 ED/TALLER2 -
Pruebas extraordinarias para asignaturas de grado y máster -1 06/07/2015 17:30 20:30 ED/0-07 -
(*) 1: MUSICAL (CASTELLANO) - CAS
(*) 22: MUSICAL (VALENCIANO) - VAL


Instrumentos y criterios de evaluación (2014-15)
Examen final
El professorat tutor de forma col•legiada és el responsable de l¿avaluació de l¿alumnat del Practicum. Cal remarcar que la no assistència al col•legi en pràctiques durant l'horari lectiu podrà significar la no superació del Practicum; d'igual manera la no correcció i adequació del text de la Memòria.
En l'avaluació es consideren els següents aspectes bàsics:
1) L¿informe que sobre cada alumne/a emet el centre d'estada en pràctiques a través del mestre/a supervisor/a de pràctiques. Un aspecte essencial d¿aquest informe serà el referit a la participació del alumne/a al col•legi en pràctiques.
Criteris i quantificació en percentatge de la qualificació total ........................30%
a) Assistència i puntualitat.
b) Grau d'adequació del disseny i posada en pràctica de la/les unitat/s didàctica/s, segons les especialitats, a la realitat del centre i a les necessitats educatives de l'alumnat.
c) Col•laboració amb els docents del centre com a futur docent en pràctiques.
2) La Memòria. Perquè s'avalue la Memòria és imprescindible que s'ajuste literalment als punts establerts en el contingut i que la correcció en l'expressió estiga d'acord amb el nivell d'un professional docent.
Criteris i quantificació en percentatge de la qualificació total ........................50%
Contingut:
a) Anàlisi i reflexió crítica de la relació entre el context sociocultural i els objectius i planificació escolar (PEC, PGA...) i curricular (PCC)...... (10%)
b) Anàlisi i reflexió crítica del treball a l'aula, el PCE i les necessitats educatives de l'alumnat.
I justificació del disseny i posada en pràctica de les unitats didàctiques,
atenent les necessitats educatives de l'alumnat ........................... (15%)
c) Reflexió sobre els models teòrics de referència i l'acció educativa desenvolupada durant la pràctica.
I grau de consecució d'actituds i procediments investigadors respecte dels problemes educatius en la pràctica professional. .................................(15%)
Organització del contingut
Ordre. Correcció. Presentació ................................................................(10%)
3) Avaluació continua a través dels Seminaris d'orientació i tutoria i la Visita a l'aula. L'assistència als seminaris obligatoris és imprescindible i l'assistència als seminaris optatius és necessària.
Criteris i quantificació en percentatge de la qualificació total...............................20%
a) Capacitat de relacionar i aplicar la formació teoricopràctica a la resolució de problemes en un context de treball col•laboratiu
b) Avaluació de l'aportació dels continguts dels seminaris a la pràctica a l'aula i incorporats a la Memòria.
c) Avaluació de la sessió de docència a l'aula escolar.

NOTA: Cal lliurar la Memòria en el dia, hora i lloc que indica la convocatòria general d'exàmens de la Facultat. No s¿acceptaran Memòries lliurades a persones diferents i/o fora del lloc i de l¿horari establert. Les que no complesquen aquests requisits quedaran per al mes de setembre.
Si l'alumnat no pogués lliurar la Memòria en el lloc i la data