UA
   PRÀCTICUM    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi7805Descripció
Crdts. Teor.0CONJUNT INTEGRAT DE PRÀCTIQUES D'INICIACIÓ DOCENT A L'AULA, QUE CAL FER EN ELS NIVELLS DEL SISTEMA EDUCATIU CORRESPONENTS, ESPECIALMENT EN ACTIVITATS D'EDUCACIÓ FÍSICA. LES PRÀCTIQUES HAURAN DE PROPORCIONAR, AIXÍ MATEIX, EL CONEIXEMENT DEL SISTEMA ESCOLAR A TRAVÉS DEL CONEIXEMENT DEL CENTRE CONCRET COM A UNITAT ORGANITZATIVA EN LES SEUES DIVERSES DIMENSIONS I FUNCIONS, COM TAMBÉ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA.
Crdts. Pract.32
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 40 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUESDIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ CORPORAL016
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUESDIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR016


Estudis en què s'imparteix
Mestre. Educació Física - pla 2000


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2013-14)
Grup (*)Nombre
4 3
22 2
TOTAL 5
(*) 4: FISICA (CASTELLANO) - CAS
(*) 22: FISICA (VALENCIANO) - VAL


Oferida com a lliure elecció (2013-14)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2013-14)
Sense horari


Grups de matricula (2013-14)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
4 2do. M CAS des de - fins a -
22 2do. M VAL des de - fins a -
(*) 4: FISICA (CASTELLANO) - CAS
(*) 22: FISICA (VALENCIANO) - VAL


Altres distribucions (2013-14)
Grup Estudi
4 s'impedeix a Mestre. Educació Infantil - pla 2000
4 s'impedeix a Mestre. Educació Musical - pla 2000
4 s'impedeix a Mestre. Educació Primària - pla 2000
4 s'impedeix a Mestre. Llengua Estrangera - pla 2000
22 s'impedeix a Mestre. Educació Infantil - pla 2000
22 s'impedeix a Mestre. Educació Musical - pla 2000
22 s'impedeix a Mestre. Educació Primària - pla 2000
22 s'impedeix a Mestre. Llengua Estrangera - pla 2000


Objectius de l'assignatura / competències (2013-14)
Objetivos de las asignatura / competencias (2008-09)
Los objetivos que se persiguen quedan establecidos en la normativa que regula el Practicum. Son los siguientes:

1. Relacionar la teoría con la práctica educativa.

2. Conectar con la realidad profesional poniendo en práctica los conocimientos adquiridos.

3. Conocer la realidad social, cultural, educativa, etc. en la que se pretende intervenir.

4. Identificar, describir y analizar el P. E. C.

5. Desarrollar la capacidad de observación sistemática y el dominio de diferentes procedimientos para enriquecer la observación crítica con una actitud abierta y constructiva contrastando lo observado con los modelos teóricos referenciales.

6. Planificar, realizar y evaluar (en colaboración y con el apoyo del maestro/a supervisor) actividades educativas concretas.

7. Intervenir en la actividad docente mediante la aproximación al centro escolar, y la actuación prolongada en el aula.

8. Fomentar y favorecer una actitud crítica y reflexiva sobre la acción educativa y su propia práctica.

9. Adoptar actitudes investigadoras y adquirir hábitos de investigación respecto a los problemas educativos en su práctica como futuros profesionales.



Continguts teòrics i pràctics (2013-14)
1. Toma de contacto con el Centro, observación, análisis y reflexión de la realidad escolar y su contexto a través del conocimiento de las estructuras orgánicas y académicas de las Escuelas de Educación Infantil y de los Colegios de Educación Primaria.


2. Análisis de la realidad escoalr
3. Diseño y desarrollo de una unidad didáctica.
3.1 Análisis del diseño y la realización: Con posterioridad al diseño y a la realización se han de analizar ambos.
3.1 Este aspecto consiste en una autoevaluación orientada por las cuestiones siguientes (no se trata de dar respuestas literales):

¿Se han conseguido o no los objetivos propuestos?

¿Se ha impartido íntegramente la unidad?

¿Has modificado el planteamiento inicial? ¿Por qué?

¿Has tenido en cuenta el análisis preliminar?

4.3.2 También se deben describir los aspectos relevantes, tanto positivos como negativos de la aplicación práctica. Para orientar tal descripción se proponen las siguientes cuestiones (como se señaló anteriormente, no han de responderse de modo literal):

¿Qué indicaciones o sugerencias te hizo el maestro al finalizar o durante la aplicación?

¿Qué actitud mantenía el alumnado?

¿Qué respuesta obtuviste del mismo? ¿Despertaste su interés?

¿Qué hubieses suprimido y/o qué ampliado?

¿Piensas que la metodología fue la adecuada?

¿Qué tipo de interacciones se mantuvieron?

¿Hubo participación? ¿Individualismo? ¿Cooperación? ¿Trabajo en grupo?

4.3.3 Igualmente se pueden reflejar otras reflexiones o aspectos considerados relevantes o de especial interés.



5. Seminarios de orientación y tutoría. Estos seminarios tienen una doble función, la primera consiste en orientar las prácticas y completar la formación: y la segunda, no menos importante, asesorar y ayudar a realizar la Memoria.

5.1 Orientaciones de carácter amplio, aplicables a múltiples situaciones y de utilidad para realizar un período de prácticas adecuado.

5.2 Tutoría, asesoramiento y guía en aspectos concretos y más específicos de las prácticas del alumnado.

5.3 Supervisión de las partes de la Memoria que se van redactando.



6. Elaboración de la Memoria.



Enllaç al programa
Professor/a responsable
CORTELL TORMO , JUAN MANUEL


Metodologia docent (2013-14)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2013-14)
Grup Professor
TEORIA DE 780522CORTELL TORMO, JUAN MANUEL
PEREZ TURPIN, JOSE ANTONIO
4CORTELL TORMO, JUAN MANUEL
PEREZ TURPIN, JOSE ANTONIO
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
Dates d'exàmens oficials (2013-14)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals 4 13/06/2014 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals 22 13/06/2014 -
(*) 4: FISICA (CASTELLANO) - CAS
(*) 22: FISICA (VALENCIANO) - VAL


Instruments i criteris d'avaluació (2013-14)
No especificat