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   JOCS I REALITAT VIRTUAL    Any acadèmic       Versió PDF.
Codi9377Descripció
Crdts. Teor.3PROGRAMACIÓ GRÀFICA DE JOCS: EFECTES, TEXTURES, VISUALITZACIÓ EN TEMPS REAL, MULTIRESOLUCIÓ. MODELATGE DE FENÒMENS NATURALS. REALITAT VIRTUAL.
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIALCIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL33


Estudis en què s'imparteix
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes - pla 2001


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
9300JOCS I REALITAT VIRTUAL
9205JOCS I REALITAT VIRTUAL


Matriculats (2015-16)
Sense Dades


Oferida com a lliure elecció (2015-16)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2015-16)
Sense horari


Grups de matricula (2015-16)
Sense grups


Objectius de l'assignatura / competències (2015-16)
- Que el alumno conozca las técnicas y algoritmos fundamentales que utilizan la mayoría de los juegos por ordenador del mercado
- Ofrecer una introducción a las tecnologías actuales de realidad virtual y creación de mundos virtuales
- Que el alumno conozca las bases y fundamentos mínimos de algunas de las librerías 2D y 3D existentes y sepa utilizar dichas librerías para la realización de prácticas
- Que el alumno sea capaz de aplicar las técnicas, algoritmos y librerías anteriores en un proyecto concreto que tendrá como finalidad la creación de un juego.


Continguts teòrics i pràctics (2015-16)
- Introducción a los videojuegos
- Arquitectura de un juego por ordenador
- Estructuras de datos y algoritmos
- Patrones de diseño
- Programación de juegos en 2D
- Inteligencia Artificial en juegos
- Bases de un juego por computador tridimensional
- Motor gráfico 3D para juegos de interior
- Motor gráfico 3D para juegos de exterior
- Realidad Virtual


Enllaç al programa
Professor/a responsable
Villagra Arnedo , Carlos Jose


Metodologia docent (2015-16)
No especificat
La asignatura no tiene docencia por pertenecer a un plan de estudios en extinción.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat
La asignatura no tiene docencia por pertenecer a un plan de estudios en extinción.


Professorat (2015-16)
Sense Dades
Enllaços relacionats
http://video.google.com/videoplay?docid=3637639460474263178
http://www.dccia.ua.es/dccia/inf/asignaturas/JRV
http://www.netbeans.org/
http://www.sfml-dev.org/


Bibliografia

Core techniques and algorithms in game programming
Autors:Sánchez-Crespo Dalmau, Daniel
Edició:Indianapolis : New Riders, 2004.
ISBN:0-13-102009-9
Recomanat per: VILLAGRA ARNEDO, CARLOS JOSE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]

Programación de Videojuegos con SDL
Autors:Alberto García Serrano
Edició:Sevilla : Ediversitas Multimedia S.L., 2003.
ISBN:84-958-3608-4
Recomanat per: VILLAGRA ARNEDO, CARLOS JOSE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2015-16)
Informació no disponible en aquests moments.


Instruments i criteris d'avaluació (2015-16)
Avaluació contínua
El elemento fundamental de evaluación es el proyecto individual, donde el estudiante realizará un videojuego a su elección, que como mínimo deberá cumplir los siguientes requisitos:
- Arquitectura de juego adecuada, empleo de algoritmos 2D (mapeado, scrolling, colisiones), uso de patrones de diseño e incluir algún tipo de inteligencia artificial básica.
En cualquier caso, el proyecto deberá documentarse adecuadamente, presentando una propuesta inicial o informe previo donde se especifiquen claramente las características del videojuego a desarrollar. Al final, el estudiante realizará un informe final, indicando el grado de consecución de los objetivos planteados en la propuesta inicial.

Los aspectos básicos a valorar serán:
- La calidad del producto final (videojuego acabado), 60%.
- La documentación presentada (informe previo, 20%; informe final, 20%)

* En la convocatoria de julio se evaluará con los mismos criterios.