UA
   JOCS I REALITAT VIRTUAL    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi9377Descripció
Crdts. Teor.3PROGRAMACIÓ GRÀFICA DE JOCS: EFECTES, TEXTURES, VISUALITZACIÓ EN TEMPS REAL, MULTIRESOLUCIÓ. MODELATGE DE FENÒMENS NATURALS. REALITAT VIRTUAL.
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIALCIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL33


Estudis en què s'imparteix
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes - pla 2001


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
9300JOCS I REALITAT VIRTUAL
9205JOCS I REALITAT VIRTUAL


Matriculats (2014-15)
Sense Dades


Oferida com a lliure elecció (2014-15)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2014-15)
Sense horari


Grups de matricula (2014-15)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 2do. M CAS des de - fins a -
(*) 1: 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2014-15)

IMPORTANTE:
ES ALTAMENTE RECOMENDABLE HABER CURSADO LA ASIGNATURA GRÁFICOS POR COMPUTADOR (3º)


Frente a la docencia tradicional proponemos un Aprendizaje Basado en Proyectos para el desarrollo de esta asignatura en colaboración con otras tres asignaturas optativas constituyendo el bloque que hemos denominado ABP (Razonamiento, Modelos de Fabricación Asistida por Computador, Gráficos Avanzados y Animación, Juegos y Realidad Virtual).

Objetivos del ABP:
- Desarrollo de un videojuego que integre los contenidos de las cuatro asignaturas
- Fomento del trabajo en equipo Favorecimiento del aprendizaje autónomo
- Refuerzo de las capacidades de expresión oral y escrita
- Mejora de la planificación en el tiempo
- Desarrollo de la capacidad de autoevaluación
- Aproximación a situaciones reales
- Refuerzo de la interdisciplinariedad de las asignaturas

Objetivos específicos de la asignatura:
- Que el alumno conozca las técnicas y algoritmos fundamentales que utilizan la mayoría de los juegos por ordenador del mercado
- Ofrecer una introducción a las tecologías actuales de realidad virtual y creación de mundos virtuales
- Que el alumno conozca las bases y fundamentos mínimos de algunas de las librerías 2D y 3D existentes y sepa utilizar dichas librerías para la realización de prácticas
- Que el alumno sea capaz de aplicar las técnicas, algoritmos y librerías anteriores en un proyecto concreto que tendrá como finalidad la creación de un juego.


Continguts teòrics i pràctics (2014-15)

Contenidos genéricos relacionados con el ABP
:

- Arquitectura de un videojuego
- Principios del aprendizaje basado en proyectos
- Herramientas de trabajo colaborativo

Contenidos específicos de la asignatura:
- Introducción a los videojuegos
- Arquitectura de un juego por ordenador
- Estructuras de datos y algoritmos
- Patrones de diseño
- Programación de juegos en 2D
- Inteligencia Artificial en juegos
- Bases de un juego por computador tridimensional
- Motor gráfico 3D para juegos de interior
- Motor gráfico 3D para juegos de exterior
- Realidad Virtual


Enllaç al programa
Professor/a responsable
Villagra Arnedo , Carlos Jose


Metodologia docent (2014-15)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2014-15)
Sense Dades
Enllaços relacionats
http://video.google.com/videoplay?docid=3637639460474263178
http://www.dccia.ua.es/dccia/inf/asignaturas/JRV
http://www.netbeans.org/
http://www.sfml-dev.org/


Bibliografia

Core techniques and algorithms in game programming
Autors:Sánchez-Crespo Dalmau, Daniel
Edició:Indianapolis : New Riders, 2004.
ISBN:0-13-102009-9
Recomanat per: VILLAGRA ARNEDO, CARLOS JOSE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]

Programación de Videojuegos con SDL
Autors:Alberto García Serrano
Edició:Sevilla : Ediversitas Multimedia S.L., 2003.
ISBN:84-958-3608-4
Recomanat per: VILLAGRA ARNEDO, CARLOS JOSE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2014-15)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 29/05/2015 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 03/07/2015 -
(*) 1: 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2014-15)
No especificat