UA
   INGLÉS I PARA INFORMÁTICA    Año académico       Versión PDF.  Versión PDF para convalidación.
Código9266Descripción
Crdts. Teor.1,5NIVEL DE ADAPTACION DE CONOCIMIENTOS PREVIOS AL INGRESA EN LAS TITULACIONES. ADQUISICION DE RECURSOS LINGUISTICOS QUE PERMITAN UNA LECTURA HABIL DE TEXTOS CIENTIFICO TECNICOS.READING+LISTENING
Crdts. Pract.4,5
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA INGLESAFILOLOGIA INGLESA1,54,5


Estudios en los que se imparte
Ingeniería en Informática - plan 2001


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2016-17)
Grupo (*)Número
1 1
TOTAL 1
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Ofertada como libre elección (2016-17)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2016-17)
Sin horario


Grupos de matricula (2016-17)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 1er. M CAS desde - hasta -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Objetivos de las asignatura / competencias (2016-17)
To promote active use of the English language in engineering situations through a variety of written and oral tasks designed to enhance students` ability to communicate effectively.
To develop theoretical and practical knowledge of linguistic issues(Grammar and Vocabulary) common in technical English
To develop the skill of reading for information in English to be able to apply in extensive reading on Engineering issues
To develop the skill of listening to information in English on technical aspects
To build up the student`s vocabulary and mastery of idiomatic English


Contenidos teóricos y prácticos (2016-17)

CONTENTS:
The grammar, vocabulary and writing contents will be those included in the textbook, Infotech: English for computer users, 4th ed., Cambridge University Press, 2008.
Sección 1: Some Basics of English for Science
Sección 2: Computer Architecture
Sección 3: Peripherals
Sección 4: Storage devices
Sección 5: Basic Software
Sección 6: Faces of the Internet
Sección 7: Creative Software
Sección 8: Computers tomorrow
Extra listening and reading practice will be provided by the lecturer in the LMS. These listening comprehension and reading exercises will deal with the above topics.
Oral presentations will be also tackled as a practical tool.




Más información
Profesor/a responsable
Amilburu Osinaga , Ana María


Metodología docente (2016-17)
Clases teóricas y prácticas
No face-to-face sessions


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
Otras
Internet using the LMS (Learning Management System).
METHODOLOGY: Students are expected to do a reasonable amount of preparation at home (including the writing assignments) so that class time may be dedicated to consolidation of the knowledge acquired and more practical activities. Communication activities will provide an opportunity for students to interact in pairs or groups using language in a freer, more creative way. As part of the course work and in order to develop listening and reading comprehension skills, students will be required to spend time working with listening comprehension exercises, reading texts and videos, etc., inserted in the LMS. Follow-up activities (comprehension and summing-up exercises, essays, etc.) will be provided and the completed activities will be handed in, recorded, or sent by email, etc., using this new learning management system (LMS) called Moodle. All the assignments, exercises, essays, etc., will have to be completed before the end of May. Students in this course are required to do a lot of reading, writing and listening. Reading English books, newspaper articles, magazines, watching English speaking films, documentaries, British or American series and news programmes will be some of the activities which students will have to do on their own in order to meet the desired level (B1).


Profesores (2016-17)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 92661Amilburu Osinaga, Ana María
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía

A Reading Course For Computing
Autor(es):Rueda, Carmen; Arnó, Elisabet; Soler Cervera, Antonia
Edición:Barcelona : Cedecs, 2001.
ISBN:84-95027-90-9
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)

Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers
Autor(es):Hewings, Martin
Edición:Cambridge : Cambridge University Press, 2013.
ISBN:978-1-107-69738-6
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Advanced language practice with key: English grammar and vocabulary
Autor(es):VINCE, Michael; SUNDERLAND, Peter
Edición:Oxford : MacMillan, 2009.
ISBN:978-0-2307-2706-9
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Basic English for computing
Autor(es):H. Glendinning, John McEwan
Edición:Oxford [etc.].
ISBN:0-19-457470-9 (student's book)
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Basic English for computing Teacher's book
Autor(es):H. Glendinning, John McEwan
Edición:Oxford [etc.].
ISBN:0-19-457471-7 (teacher's book)
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Cambridge Advanced Learners Dictionary
Autor(es):Guillard, P.
Edición:Cambridge : Cambridge University Press, 2003.
ISBN:No disponible
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Critical thinking : course book
Autor(es):Nukui, Clare ; Brooks, Jane
Edición:Reading : Garnet Education, 2007.
ISBN:978-1-85964-920-6
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Diccionario de informática inglés-español : glosario de términos informáticos
Autor(es):Olivetti. Centro de formación de personal
Edición:Madrid : Paraninfo, 1995.
ISBN:8428312303
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso a las ediciones anteriores ]

Diccionario Longman advanced : english - spanish, español - inglés
Autor(es):Sánchez Benedito, Francisco
Edición:Madrid : Pearson Educación, 2003.
ISBN:8420528943
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)

English for information technology : teacher`s book : libro del profesor
Autor(es):Brookes, Michael; Lagoutte, François
Edición:Madrid : Alhambra, cop. 1993.
ISBN:84-205-2396-8
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)

Gran diccionario Oxford : español-inglés, inglés-español = The Oxford spanish dictionary : spanish-english, english-spanish
Autor(es):Russell, Roy (editor lit.)
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2008.
ISBN:0-19-860861-6
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

How English Works
Autor(es):Swan, Michael ; Walter, Catherine
Edición:Oxford : Oxford University Press, 1997.
ISBN:0-19-431456-1
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Infotech: English for computer users. Student`s book
Autor(es):REMACHA ESTERAS, Santiago
Edición:Cambridge : Cambridge University Press, 2008.
ISBN:9780521702997
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Natural grammar : [the keywords of English and how they work]
Autor(es):Thornbury, Scott
Edición:Oxford : Oxford University Press, 2004.
ISBN:0-19-438624-4
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Oxford English for information technology Students`s book
Autor(es):Eric H. Glendinning, John McEwan
Edición:Oxford [etc.] : Oxford University Press, 2002.
ISBN:0-19-457378-8 (CD-ROM)
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Oxford English for information technology Teacher's guide
Autor(es):Eric H. Glendinning, John McEwan
Edición:Oxford [etc.].
ISBN:0-19-457376-1 (Teacher's guide)
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Passport to academic presentations : student`s book
Autor(es):Bell, Douglas
Edición:Reading : Garnet Publishing, 2008.
ISBN:978-1-85964-400-3
Recomendado por:AMILBURU OSINAGA, ANA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]
(*1) Este profesor ha recomendado el recurso bibliográfico a todos los alumnos de la asignatura.
Fechas de exámenes oficiales (2016-17)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre -1 19/01/2017 -
Pruebas extraordinarias para asignaturas de grado y máster -1 26/06/2017 -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Instrumentos y criterios de evaluación (2016-17)
Evaluación continua, examen final
Assessment will consist of a final exam covering all four skills: reading, writing, speaking and listening.
Exercises in the LMS, 20%; Project (15%); Written test, 55% (Multiple Choice Test (40%); Extended (60%).
Students are required to do an oral presentation project to be delivered one week before the written exam.