UA
   RAONAMENT    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi9207Descripció
Crdts. Teor.3MÈTODES DE RAONAMENT ARTIFICIAL. RAONAMENT CONDICIONAL. RAONAMENT AMB INCERTESA. RAONAMENT TEMPORAL.
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIALCIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL33


Estudis en què s'imparteix
Enginyeria en Informàtica - pla 2001


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2015-16)
Sense Dades


Oferida com a lliure elecció (2015-16)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2015-16)
Sense horari


Grups de matricula (2015-16)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 1er. M CAS des de - fins a -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2015-16)
PARTE COGNITIVA:

* Comprender la arquitectura general de un videojuego.
* Entender la relación de los componentes de Inteligencia Artificial y Razonamiento Automático como parte de la arquitectura de un videojuego.
* Comprender las necesidades de Inteligencia Artificial específicas de un videojuego.
* Aprender a diseñar adecuadamente un motor de Inteligencia Artificial genérico basado en técnicas especficas de Razonamiento Automático.
* Aprender la necesidad de uso de máquinas de estados finitos y su papel tanto en el Razonamiento Automático como en el motor de Inteligencia Artificial de un Videojuego.
* Aprender y profundizar en el conocimiento de las lógicas clásicas y no-clásicas (no-montonas, temporales y difusas, principalmente).
* Aprender las distintas técnicas de Razonamiento Automático que tienen aplicación en la búsqueda de caminos y su implicación en el ámbito de los videojuegos.
* Desarrollar un motor de Inteligencia Artificial para videojuegos lo más genérico y bien diseñado posible.
* Desarrollar 3 módulos completamente funcionales de Máquinas de Estados Finitos, Lógica Difusa y Búsqueda de Caminos e integrarlos en el motor de Inteligencia Artificial para videojuegos.

COMPETENCIAS TRANSVERSALES:

* Introducir al alumno en el diseño, planificación y desarrollo de un proyecto ingenieril quasi real.
* Introducir al alumno en el uso de herramientas de trabajo colaborativo específicas para proyectos informáticos y gestión de configuraciones.
* Fomentar en trabajo en equipo y las habilidades sociales necesarias.
* Desarrollar las capacidades de aprendizaje autónomo del alumno y de búsqueda de soluciones a problemas reales.
* Desarrollar las capacidades de autoevaluación y autocrítica necesarias para el refinamiento y mejora constante de los proyectos que el alumno desarrolle.
* Reforzar las capacidades de expresión oral y escrita del alumno, así como su entendimiento y valoración de la necesidad de una buena documentación en un proyecto ingenierl.


Continguts teòrics i pràctics (2015-16)
## Bloque I: Elementos basicos
* I.1. Introducción al Razonamiento en Videojuegos
* I.2. Arquitecturas Básicas de Sistemas de Razonamiento para Videojuegos
* I.3. Máquinas de Estados Finitos (Finite-State Machines o FSMs)

## Bloque II: Razonamiento Lógico
* II.1. Lógica Clásica y Sistemas Basados en Reglas
* II.2. Otras Lógicas
* II.3. Lógica Difusa (Fuzzy Logic)

## Bloque III: Búsqueda de Caminos (Pathfinding)
* III.1. La Herramienta Indispensable: Los Grafos
* III.2. Búsqueda de Caminos con Dijkstra y A*
* III.3. Técnicas Avanzadas de Búsqueda de Caminos

## Bloque IV: Temas Avanzados
* IV.1. Razonamiento Dirigido por Objetivos (Goal-Based)
* IV.2. Comportamientos Emergentes de Grupos (Flocking)
* IV.3. Redes Neuronales y Algoritmos Genticos


Enllaç al programa
Professor/a responsable
GALLEGO DURÁN , FRANCISCO JOSÉ


Metodologia docent (2015-16)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2015-16)
Grup Professor
TEORIA DE 92071GALLEGO DURÁN, FRANCISCO JOSÉ
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia

AI for games
Autors:Millington, Ian
Edició:Boca Raton, FL : CRC Press, 2019.
ISBN:978-1-138-48397-2
Recomanat per: GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

AI game engine programming
Autors:Schwab, Brian
Edició:Hingham : Charles River Media, 2004.
ISBN:1-58450-344-0
Recomanat per: GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE (*1)
[ Accés a les edicions anteriors ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]

AI game programming wisdom
Autors:Rabin, Steve
Edició:Hingham, Mass: : Charles River Media, 2002.
ISBN:1-58450-077-8
Recomanat per: GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

AI game programming wisdom 2
Autors:Steve Rabin
Edició:Hingham : Charles River Media, 2004.
ISBN:1-58450-289-4
Recomanat per: GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

A1 techniques for game programming
Autors:Buckland, Mat
Edició:Cincinnati : Premier Press, 2002.
ISBN:1-931841-08-X
Recomanat per: GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Learning from Data
Autors:ABU-MOSTAFA, Yaser S. ; MAGDON-ISMAEL, Malik ; LIN, Hsuan-Tien
Edició:Dades no disponibles.
ISBN:978-1600490064
Recomanat per: GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]

Programming game AI by example
Autors:Buckland, Mat
Edició:Plano (Texas) : Wordware Publishing, 2010.
ISBN:1-55622-078-2
Recomanat per: GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE (*1)
[ Accés a les edicions anteriors ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2015-16)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 06/11/2015 -
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre -1 22/01/2016 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 04/07/2016 -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2015-16)
No especificat