RAONAMENT
Any acadèmic
2003-04
2004-05
2005-06
2006-07
2007-08
2008-09
2009-10
2010-11
2011-12
2012-13
2013-14
2014-15
2015-16
2016-17
2017-18
2018-19
2019-20
2020-21
2021-22
2022-23
Codi
9207
Descripció
Crdts. Teor.
3
MÈTODES DE RAONAMENT ARTIFICIAL. RAONAMENT CONDICIONAL. RAONAMENT AMB INCERTESA. RAONAMENT TEMPORAL.
Crdts. Pract.
3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.
Departamentos y Áreas
Departaments
Àrea
Crdts. Teor.
Crdts. Pract.
Dpto. Respon.
Respon. Acta
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
3
3
Estudis en què s'imparteix
Enginyeria en Informàtica - pla 2001
Prerequisitos
Sense incompatibles
Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades
Matriculats (2015-16)
Sense Dades
Oferida com a lliure elecció (2015-16)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
Feu clic ací
Horari (2015-16)
Sense horari
Grups de matricula (2015-16)
Grup
(*)
Quadrimestre
Torn
Idioma
Distribució (lletra nif)
1
1er.
M
CAS
des de - fins a -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS
Objectius de l'assignatura / competències (2015-16)
PARTE COGNITIVA:
* Comprender la arquitectura general de un videojuego.
* Entender la relación de los componentes de Inteligencia Artificial y Razonamiento Automático como parte de la arquitectura de un videojuego.
* Comprender las necesidades de Inteligencia Artificial específicas de un videojuego.
* Aprender a diseñar adecuadamente un motor de Inteligencia Artificial genérico basado en técnicas especficas de Razonamiento Automático.
* Aprender la necesidad de uso de máquinas de estados finitos y su papel tanto en el Razonamiento Automático como en el motor de Inteligencia Artificial de un Videojuego.
* Aprender y profundizar en el conocimiento de las lógicas clásicas y no-clásicas (no-montonas, temporales y difusas, principalmente).
* Aprender las distintas técnicas de Razonamiento Automático que tienen aplicación en la búsqueda de caminos y su implicación en el ámbito de los videojuegos.
* Desarrollar un motor de Inteligencia Artificial para videojuegos lo más genérico y bien diseñado posible.
* Desarrollar 3 módulos completamente funcionales de Máquinas de Estados Finitos, Lógica Difusa y Búsqueda de Caminos e integrarlos en el motor de Inteligencia Artificial para videojuegos.
COMPETENCIAS TRANSVERSALES:
* Introducir al alumno en el diseño, planificación y desarrollo de un proyecto ingenieril quasi real.
* Introducir al alumno en el uso de herramientas de trabajo colaborativo específicas para proyectos informáticos y gestión de configuraciones.
* Fomentar en trabajo en equipo y las habilidades sociales necesarias.
* Desarrollar las capacidades de aprendizaje autónomo del alumno y de búsqueda de soluciones a problemas reales.
* Desarrollar las capacidades de autoevaluación y autocrítica necesarias para el refinamiento y mejora constante de los proyectos que el alumno desarrolle.
* Reforzar las capacidades de expresión oral y escrita del alumno, así como su entendimiento y valoración de la necesidad de una buena documentación en un proyecto ingenierl.
Continguts teòrics i pràctics (2015-16)
## Bloque I: Elementos basicos
* I.1. Introducción al Razonamiento en Videojuegos
* I.2. Arquitecturas Básicas de Sistemas de Razonamiento para Videojuegos
* I.3. Máquinas de Estados Finitos (Finite-State Machines o FSMs)
## Bloque II: Razonamiento Lógico
* II.1. Lógica Clásica y Sistemas Basados en Reglas
* II.2. Otras Lógicas
* II.3. Lógica Difusa (Fuzzy Logic)
## Bloque III: Búsqueda de Caminos (Pathfinding)
* III.1. La Herramienta Indispensable: Los Grafos
* III.2. Búsqueda de Caminos con Dijkstra y A*
* III.3. Técnicas Avanzadas de Búsqueda de Caminos
## Bloque IV: Temas Avanzados
* IV.1. Razonamiento Dirigido por Objetivos (Goal-Based)
* IV.2. Comportamientos Emergentes de Grupos (Flocking)
* IV.3. Redes Neuronales y Algoritmos Genticos
Enllaç al programa
Professor/a responsable
GALLEGO DURÁN , FRANCISCO JOSÉ
Metodologia docent (2015-16)
No especificat
Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat
Professorat (2015-16)
Grup
Professor
TEORIA DE 9207
1
GALLEGO DURÁN, FRANCISCO JOSÉ
Enllaços relacionats
Sense Dades
Bibliografia
Ordena pel títol del llibre
Ordena pel professor que recomana
AI for games
Autors:
Millington, Ian
Edició:
Boca Raton, FL : CRC Press, 2019.
ISBN:
978-1-138-48397-2
Recomanat per:
GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
] [
Accés a les edicions anteriors
]
AI game engine programming
Autors:
Schwab, Brian
Edició:
Hingham : Charles River Media, 2004.
ISBN:
1-58450-344-0
Recomanat per:
GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE
(*1)
[
Accés a les edicions anteriors
] [
Enllaç al recurs bibliogràfic
]
AI game programming wisdom
Autors:
Rabin, Steve
Edició:
Hingham, Mass: : Charles River Media, 2002.
ISBN:
1-58450-077-8
Recomanat per:
GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
]
AI game programming wisdom 2
Autors:
Steve Rabin
Edició:
Hingham : Charles River Media, 2004.
ISBN:
1-58450-289-4
Recomanat per:
GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
]
A1 techniques for game programming
Autors:
Buckland, Mat
Edició:
Cincinnati : Premier Press, 2002.
ISBN:
1-931841-08-X
Recomanat per:
GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
]
Learning from Data
Autors:
ABU-MOSTAFA, Yaser S. ; MAGDON-ISMAEL, Malik ; LIN, Hsuan-Tien
Edició:
Dades no disponibles.
ISBN:
978-1600490064
Recomanat per:
GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
] [
Enllaç al recurs bibliogràfic
]
Programming game AI by example
Autors:
Buckland, Mat
Edició:
Plano (Texas) : Wordware Publishing, 2010.
ISBN:
1-55622-078-2
Recomanat per:
GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE
(*1)
[
Accés a les edicions anteriors
] [
Enllaç al recurs bibliogràfic
]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2015-16)
Convocatòria
Grup
(*)
Data
Hora d’inici
Hora d’fi
Aules assignades
Observacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis
-1
06/11/2015
-
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre
-1
22/01/2016
-
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster
-1
04/07/2016
-
(*) 1: GRUPO 1 - CAS
Instruments i criteris d'avaluació (2015-16)
No especificat