UA
   MODELS DE FABRICACIÓ ASSISTITS PER COMPUTADOR    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi9206Descripció
Crdts. Teor.3PROBLEMES A ESCALA ESTRATÈGICA I TÀCTICA. PROBLEMES DE NATURALESA COMBINATÒRIA. PROBLEMES DE GRANS DIMENSIONS.
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIALCIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL33


Estudis en què s'imparteix
Enginyeria en Informàtica - pla 2001


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
9379MODELS DE FABRICACIÓ ASSISTIDA PER COMPUTADOR
6577MODELS DE FABRICACIÓ ASSISTIDA PER COMPUTADOR
9302MODELS DE FABRICACIÓ ASSISTIDA PER COMPUTADOR


Matriculats (2015-16)
Sense Dades


Oferida com a lliure elecció (2015-16)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2015-16)
Sense horari


Grups de matricula (2015-16)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 1er. M CAS des de - fins a -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2015-16)

Frente a la docencia tradicional proponemos un Aprendizaje Basado en Proyectos para el desarrollo de esta asignatura en colaboración con otras tres asignaturas optativas constituyendo el bloque que hemos denominado ABP (Razonamiento, Modelos de Fabricación Asistida por Computador, Gráficos Avanzados y Animación, Juegos y Realidad Virtual).

Objetivos del ABP:

- Desarrollo de un videojuego que integre los contenidos de la asignatura
- Fomento del trabajo en equipo
- Favorecimiento del aprendizaje autónomo
- Refuerzo de las capacidades de expresión oral y escrita
- Mejora de la planificación en el tiempo
- Desarrollo de la capacidad de autoevaluación
- Aproximación a situaciones reales
- Refuerzo de la interdisciplinariedad de las asignaturas


Objetivos específicos de la asignatura:

El objetivo específico de la asignatura es dotar a los alumnos de conocimientos y habilidades relativas a los conceptos y problemas básicos de los Modelos de Fabricación asistida por Computador, de manera que el estudiante aprenda a aplicar los modelos matemáticos más usuales en la Investigación Operativa para el análisis y modelado de sistemas, organizaciones y cadenas de producción. Ante problemas de grandes dimensiones, el énfasis en la formulación de modelos matemáticos es de gran ayuda en las tareas en que el razonamiento cuantitativo es importante. Este objetivo general podemos desglosarlo en los siguientes subojetivos:

- Conocer la terminología de los Modelos de Fabricación asistida por Computador.
- Adquirir conocimientos específicos de la materia como definiciones, fórmulas y resultados.
- Conocer las clasificaciones y diversas técnicas de los Modelos de Fabricación asistida por Computador.
- Se espera que el alumno sea capaz de resolver los problemas planteados e interpretar los resultados.
- Adquirir la capacidad necesaria para precisar la inadecuación de conclusiones extraídas de datos falsos o insuficientes.
- Aplicación de desarrollos y técnicas de los Modelos de Fabricación asistida por Computador en cuestiones relativas a otras asignaturas del plan de estudios.




Continguts teòrics i pràctics (2015-16)

Contenidos genéricos relacionados con el ABP:

- Arquitectura de un videojuego
- Principios del aprendizaje basado en proyectos
- Herramientas de trabajo colaborativo

Contenidos específicos de la asignatura:

- El Problema de Programación Lineal
- Conjuntos Convexos
- Soluciones Básicas
- El Método Simplex
- Algoritmo Simplex Completo: Solución Inicial
- Dualidad. Algoritmo Dual del Simplex



Enllaç al programa
Professor/a responsable
Sense Dades


Metodologia docent (2015-16)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2015-16)
Grup Professor
TEORIA DE 92061PUJOL LOPEZ, MARIA DEL MAR
Enllaços relacionats
http://members.tripod.com/operativa/
http://campuscgi.princeton.edu/~rvdb/JAVA/pivot/primal_x0.html
http://campuscgi.princeton.edu/~rvdb/JAVA/pivot/simple.html
http://thales.cica.es/rd/Recursos/rd98/Matematicas/29/intro.html
http://web.mit.edu/orc/www/
http://www.dccia.ua.es/ABP
http://www-fp.mcs.anl.gov/otc/Guide/CaseStudies/simplex/applet/SimplexTool.html
http://www.frostconcepts.com/tools/simplex.htm
http://www.ifors.org/
http://www.maths.ed.ac.uk/LP-Explorer
http://www.orie.cornell.edu/
http://www.orsoc.org.uk/
http://www.sadio.org.ar/
http://www.seio.es/
http://www.virtual.unal.edu.co/cursos/sedes/manizales/4060014/index.html


Bibliografia

Investigación de operaciones
Autors:EPPEN, G.D. [et al.]
Edició:Weatherford : Prentice- Hall , 1997.
ISBN:978 970170203
Recomanat per: PUJOL LOPEZ, MARIA DEL MAR (*1)

Operations research : applications and algorithms
Autors:WINSTON, Wayne L.
Edició:Belmont : Duxbury Press, 1994.
ISBN:0-534-20971-8
Recomanat per: PUJOL LOPEZ, MARIA DEL MAR
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2015-16)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 02/11/2015 -
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre -1 12/01/2016 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 28/06/2016 -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2015-16)
No especificat