UA
   FONAMENTS D'ARQUITECTURES DE COMPUTADORS    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi9194Descripció
Crdts. Teor.3CONCEPTES. MODELS. AVALUACIÓ. RENDIMENT.
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
TECNOLOGIA INFORMÀTICA I COMPUTACIÓARQUITECTURA I TECNOLOGIA DE COMPUTADORS33


Estudis en què s'imparteix
Enginyeria en Informàtica - pla 2001


Prerequisitos
ESTRUCTURES DE COMPUTADORS


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
9365ARQUITECTURES DE COMPUTADORS


Matriculats (2013-14)
Grup (*)Nombre
1 5
TOTAL 5
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2013-14)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2013-14)
Sense horari


Grups de matricula (2013-14)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 2do. M CAS des de - fins a -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2013-14)
Orientados a la adquisición de conocimiento


Aproximación al concepto de arquitectura y análisis del rendimiento
Comprender la repercusión del repertorio de instrucciones sobre la arquitectura y el rendimiento
Diferenciar entre las filosofías CISC y RISC
Entender la segmentación como una técnica para mejorar el rendimiento
Analizar las técnicas de mejora del rendimiento de la Memoria y E/S
Conocer y comprender la importancia del paralelismo
Introducir arquitecturas orientadas a aplicaciones.

Orientados a la adquisición de habilidades


Desarrollo de habilidades de diseño de repertorios de instrucciones
Saber diseñar un camino de datos segmentado
Comprender las posibilidades que ofrece un sistema jerárquico de memoria
Ser capaces de realizar estudios de evaluación del rendimiento.

Orientados a promover las actitudes


Ser conscientes de la importancia de la optimización de distintos componentes de la arquitectura del computador para la mejora del rendimiento
Desarrollar una actitud crítica a la hora de evaluar un computador siguiendo criterios objetivos.


Continguts teòrics i pràctics (2013-14)
Tema 1. Introd. a las arquitecturas y parámetros de rendimiento (3s)
Tema 2. Diseño del repertorio de instrucciones (3s)
Tema 3. Segmentación (4s)
Tema 4. Rendimiento de la jerarquía de memoria(2s)
Tema 5. Rendimiento de la Entrada- Salida (2s)


Enllaç al programa
Professor/a responsable
FUSTER GUILLO , ANDRES


Metodologia docent (2013-14)
Classes teòriques i pràctiques


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Laboratoris
B1: Ensamblador 8086 (6s)
P1. Manejo del Turbo Debugger (1s)
P2. Realización de un programa ensamblador (1s)
P3. Uso de interrupciones (2s)
P4. Cálculo matemático utilizando el coprocesador 8087 (1s)
P5. Ensamblador del 8086 en programas C (1s)
P6. Ensamblador del 8086 en programas C (2s)

B2: Segmentación y rendimiento E/S (6s)
P1. Realización de un programa en ensamblador de DLX (1s)
P2. El camino de datos DLX (1s)
P3. Riesgos de dependencia de datos (1s)
P4. Riesgos de control (1s)
P5. Mejoras del rendimiento a nivel de compilación (1s)
P6. Evaluación del rendimiento (1s)


Professorat (2013-14)
Grup Professor
TEORIA DE 91941FUSTER GUILLO, ANDRES
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
Dates d'exàmens oficials (2013-14)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 22/11/2013 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 30/05/2014 09:00 12:00 A2/Z13 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 04/07/2014 08:30 11:30 EP/S-10P -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2013-14)
Avaluació contínua, examen final
- Evaluación de los contenidos teóricos (T). Examen escrito formada por cuestiones de desarrollo corto de tipo teórico-práctico y por problemas donde se apliquen los conceptos básicos. - Evaluación de los contenidos prácticos (P). Exámen práctico. La calificación final (F) se obtendrá de la siguiente fórmula: F = 0,5 T + 0,5 P Es necesario indicar que se ha de sacar una nota mínima (5 puntos), tanto en la calificación de las prácticas como en el examen de teoría.