UA
   FOTOGRAFIA ARTÍSTICA I PUBLICITÀRIA    Any acadèmic       Versió PDF.
Codi10096Descripció
Crdts. Teor.3ESTUDI TEORICOPRÀCTIC DELS PROCEDIMENTS I ELS PROCESSOS DE CREACIÓ FOTOGRÀFICA CONTEMPORÀNIA. FOTOGRAFIA APLICADA A LA CREACIÓ DE MISSATGES PUBLICITARIS I USOS DE FORMATS DIGITALS D'OPTIMITZACIÓ.
Crdts. Pract.1,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIALCOMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT31,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Publicitat i Relacions Públiques - pla 2002


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2014-15)
Grup (*)Nombre
1 11
TOTAL 11
(*) 1: 1 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2014-15)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2014-15)
Sense horari


Grups de matricula (2014-15)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 2do. M CAS des de - fins a -
(*) 1: 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2014-15)
Objetivos Generales:
1.Conocimiento de la especificidad de la fotografía publicitaria y sus diferencias respecto a otras formas fotográficas.
2.Conocimiento de las claves del desarrollo histórico de la fotografía publicitaria y artística.
3.Conocimiento de los valores estéticos de la fotografía como forma de comunicación artística y publicitaria.
4.Conocimiento de los fundamentos técnicos de la imagen fotográfica.

Objetivos Específicos:
1.Dominio de los recursos técnicos y sus capacidades expresivas aplicados a la fotografía publicitaria.
2.Desarrollo creativo de los diferentes géneros publicitarios.


Continguts teòrics i pràctics (2014-15)
1. La fotografía comercial
1.1. Fotografía industrial
1.2. Fotografía publicitaria
1.3. Fotografía de moda

2. Los géneros fotográficos
2.1. Naturaleza muerta/bodegón
2.2. Reportaje
2.3. Retrato
2.4. Paisaje

3. Fotografía y publicidad: un esbozo histórico
3.1. El siglo XIX
3.2. Las vanguardias
3.3. Después de los 60
3.4. Fotografía publicitaria en España

4. La fotografía en el proceso publicitario
4.1. Fotografía e industria publicitaria
4.2. Fotografía y composición publicitaria. Fotografismo


Enllaç al programa
Professor/a responsable
Mira Pastor , Enric


Metodologia docent (2014-15)
No especificat
Sin docencia presencial al pertenecer a un título de licenciatura en extinción.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Altres
Se realizará las siguientes prácticas que se han de entregar el día del examen fijado oficialmente:

1. Lectura y resumen de libro: Eguizabal, R.: Fotografía publicitaria, Madrid, Cátedra, 2001 (leer primera y tercera parte).

2. Un trabajo de investigación sobre un fotógrafo publicitario español en activo.


Professorat (2014-15)
Grup Professor
TEORIA DE 100961Mira Pastor, Enric
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia

Ante el dolor de los demás
Autors:Sontag, Susan
Edició:Madrid : Alfaguara, 2017.
ISBN:978-84-9908-237-0
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Dialogo con la fotografía : conversaciones con Cecil Beaton, Brassaèi...
Autors:Paul Hill, Thomas Cooper ; versión castellana de Homero Alsina Thevenet
Edició:Barcelona.
ISBN:84-252-0972-2
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

El acto fotográfico : de la representación a la recepción
Autors:Philippe Dubois ; [traducción de Graziella Baravalle
Edició:Barcelona.
ISBN:84-7509-379-5
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Fotografía Básica
Autors:Langford, Michael
Edició:Barcelona : Omega, cop. 2003.
ISBN:84-282-1287-2
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Fotografiar del natural
Autors:Henri Cartier-Bresson ; traducción de Núria Pujol i Valls
Edició:Barcelona.
ISBN:84-252-1514-5
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Fotomontaje
Autors:Dawn Ades
Edició:Barcelona.
ISBN:84-252-1892-6
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Historia de la fotografía
Autors:Newhall, Beaumont
Edició:Barcelona : Gustavo Gili, 2002.
ISBN:84-252-1883-7
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Indiferencia y singularidad : la fotografía en el pensamiento artístico contemporáneo
Autors:Glòria Picazo, Jorge Ribalta (eds.)
Edició:Barcelona.
ISBN:84-252-1533-1
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

La cámara lúcida : nota sobre la fotografía
Autors:Barthes, Roland
Edició:Barcelona : Paidós Ibérica, 1999.
ISBN:978-84-493-2293-8
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Lección de fotografía : la naturaleza de las fotografías
Autors:SHORE, Stephen
Edició:Londres : Phaidon Press, 2009.
ISBN:978-0-7148-4992-8
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Sobre la fotografía
Autors:SONTAG, Susan
Edició:Barcelona : Edhasa, 1996.
ISBN:84-350-1417-7
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Sobre la fotografía
Autors:Sontag, Susan
Edició:Barcelona : Edhasa, 1996.
ISBN:84-350-1417-7
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Tratado de fotografía : guía para fotógrafos.
Autors:Langford, Michael John
Edició:Barcelona : Omega, 2009.
ISBN:978-84-282-1506-0
Recomanat per: MIRA PASTOR, ENRIQUE (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2014-15)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 14/10/2014 Hora y aula: contactar con el profesor
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 03/06/2015 12:00 15:00 CS/S006 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 02/07/2015 17:30 20:30 A2/A22 -
(*) 1: 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2014-15)
Examen final
La asignatura se evaluará de la siguiente manera:

A. Un ejercicio escrito sobre el texto de lectura obligatoria: 40% de la nota final.

B. Un trabajo de investigación sobre algún fotógrafo publicitario: 40% de la nota final.

C. Ejercicio práctico sobre el manejo de la cámara: diafragma, obturación, sensibilidad, compensación de la exposición...: 20% de la nota final.