UA
   CARTELL I DISSENY GRÀFIC CONTEMPORANI    Any acadèmic       Versió PDF.
Codi10085Descripció
Crdts. Teor.2,5ESTUDI TEORICOPRÀCTIC DE LES TÈCNIQUES QUE CONFIGUREN EL CARTELL. HISTÒRIA DEL CARTELLISME.
Crdts. Pract.2
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIALCOMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT2,52


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Publicitat i Relacions Públiques - pla 2002


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2014-15)
Grup (*)Nombre
1 9
TOTAL 9
(*) 1: 1 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2014-15)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2014-15)
Sense horari


Grups de matricula (2014-15)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 1er. T CAS des de - fins a -
(*) 1: 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2014-15)
El objetivo principal de la asignatura es que el alumno conozca los principales
movimientos históricos relacionados con el mundo del cartel y la relación e influencia
que ejercen sobre los trabajos contemporáneos.


Continguts teòrics i pràctics (2014-15)
BLOQUE A
ORÍGENES, EVOLUCIÓN, GÉNEROS Y USOS ACTUALES DEL CARTEL PUBLICITARIO:
A1. Antecedentes. Soportes y procedimientos. La litografía. El cartel hasta finales del s.
XIX. Los primeros maestros del cartel artístico
A2. Modernismo y cambio de siglo. Panorama internacional hasta la I GM. El cartel y las
primeras vanguardias artísticas.
A3. Cartel y propaganda I: carteles en guerra (I Guerra Mundial). El cartel de la Revolución
Rusa y el constructivismo
A4. Cartel internacional y español de entreguerras. Cartel y art-déco. La presencia del
racionalismo y del surrealismo.
A5. Cartel y propaganda II: Carteles de la guerra civil española. Carteles de la II Guerra
Mundial.
A6. Panorama internacional del cartel de postguerra. El gag visual. El cartel comercial
hasta los años 60
A7. Cartel y movimientos artísticos desde los años 60. Nuevas prácticas artísticas
A8. Cartel y propaganda III: Cartel y revolución. Carteles antibélicos. Carteles de la contestación
y la rebeldía. Cartel político.
A9. El cartel y el diseño gráfico de las últimas décadas. Nuevos conceptos y nuevas
tecnologías. Panorama internacional
A10. El cartel de utilidad pública y/o de comunicación social. El cartel cultural. El cartel
de artista. Nuevos ámbitos y soportes de la comunicación gráfica.

BLOQUE B
TIPOLOGÍAS Y TÉCNICAS DEL CARTEL PUBLICITARIO
B1. Racionalista
B2. Clásico
B3. Barroco
B4. Postmoderno
B5. Minimalista
B6. Tipografía
B7. Fotografía
B8. Color
B9. Collage
B10. Lettering


Enllaç al programa
Professor/a responsable
RODRIGUEZ VALERO , DANIEL


Metodologia docent (2014-15)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2014-15)
Grup Professor
TEORIA DE 100851RODRIGUEZ VALERO, DANIEL
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
Dates d'exàmens oficials (2014-15)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 08/10/2014 No hay alumnos matriculados en esta convocatoria
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre -1 09/01/2015 15:00 18:00 A2/A22 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 13/07/2015 14:30 17:30 A2/B01 -
(*) 1: 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2014-15)
Examen final
EXAMEN (50%)
El alumnado deberá realizar un trabajo sobre uno de los temas del bloque A del
temario explicando el contexto histórico, autores y obras importantes, la relación
entre la publicidad y la corriente artística analizada, así como reflexiones personales
sobre lo aprendido, obras actuales que se inspiran en dicho movimiento, etc.

TRABAJO (50%)
Serie de carteles publicitarios (mínimo de 3 modelos diferentes) inspirados en
alguna de las tipologías del bloque B del temario. El objeto o empresa a promocionar
deben ser locales.