UA
   DEONTOLOGIA DE LA PUBLICITAT I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES    Any acadèmic       Versió PDF.
Codi10050Descripció
Crdts. Teor.3BASES ÈTIQUES QUE HAN DE REGULAR L'ACTIVITAT PUBLICITÀRIA I LES RELACIONS PÚBLIQUES, MÉS ENLLÀ DEL MARC LEGAL.
Crdts. Pract.1,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIALCOMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT31,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Publicitat i Relacions Públiques - pla 2002


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2014-15)
Grup (*)Nombre
1 22
TOTAL 22
(*) 1: 1 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2014-15)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2014-15)
Sense horari


Grups de matricula (2014-15)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 2do. M CAS des de - fins a -
(*) 1: 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2014-15)
1.Observar normas generales que deben presidir el comportamiento de un buen profesional 2.Revisar algunos problemas éticos a los que se enfrenta la comunicación comercial 3. Aplicar el saber genérico de la ética a las circunstancias específicas de la profesión 4. Poner al alumnado frente a los derechos y responsabilidades morales que adquiere el publicitario 5.Desarrollar la capacidad crítica y analítica del alumnado 6.Incitar a la reflexión y al análisis de las repercusiones de la comunicación persuasiva 7. Fomentar la capacidad de diálogo, discusión y las técnicas del liderazgo compartido.


Continguts teòrics i pràctics (2014-15)
PARTE I. INTRODUCCIÓN. CUESTIONES Y CONCEPTOS BÁSICOS

PARTE II. OBJETO, INSTRUMENTOS Y ORGANISMOS DE LA DEONTOLOGÍA PUBLICITARIA. EL AUTOCONTROL PROFESIONAL

PARTE III. LA REGULACIÓN y AUTORREGULACIÓN DEL MENSAJE PUBLICITARIO

PARTE IV. LA COMUNICACIÓN PERSUASIVA Y LA SOCIEDAD


La primera parte está destinada a delimitar conceptos introductorios y principios fundamentales. La segunda delimita los elementos y los métodos propios de la deontología: cuestiones relacionadas con la autorregulación. Y, a partir de ahí, el programa se estructura siguiendo unas imaginarias capas concéntricas que derivan de la actividad publicitaria, tratando de revisar algunos de los conflictos morales que se pueden plantear en el ejercicio de la comunicación comercial partiendo de lo individual a lo global.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
Hernández Ruiz , Alejandra


Metodologia docent (2014-15)
Classes teòriques i pràctiques


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Altres


Professorat (2014-15)
Grup Professor
TEORIA DE 100501Hernández Ruiz, Alejandra
Enllaços relacionats
http://www.autocontrol.es
http://www.easa-alliance.org/


Bibliografia

Código de publicidad
Autors:Lema Devesa, Carlos
Edició:Madrid : Marcial Pons, 2010.
ISBN:978-84-9768-797-3
Recomanat per: HERNANDEZ RUIZ, ALEJANDRA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Comercio electrónico en internet
Autors:Gómez Segade, José Antonio
Edició:Madrid : Marcial Pons, 2001.
ISBN:84-7248-909-4
Recomanat per: HERNANDEZ RUIZ, ALEJANDRA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

La reforma de la Ley de competencia desleal
Autors:Tato Plaza, Anxo
Edició:Las Rozas : La Ley, 2010.
ISBN:978-84-8126-531-6
Recomanat per: HERNANDEZ RUIZ, ALEJANDRA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Los mensajes publicitarios analizados desde la comunicación y el derecho
Autors:Martínez Pastor, Esther
Edició:Madrid : Universitas, 2009.
ISBN:978-84-7991-265-9
Recomanat per: HERNANDEZ RUIZ, ALEJANDRA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Marca y Publicidad comercial : un enfoque interdisciplinar
Autors:Martínez Gutiérrez, Angel
Edició:Las Rozas : La Ley, 2009.
ISBN:978-84-8126-208-7
Recomanat per: HERNANDEZ RUIZ, ALEJANDRA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Problemas jurídicos de la publicidad : estudios jurídicos del Prof. Dr. Carlos Lema Devesa recopilados con ocasión de la conmemoración de los XXV an&#
Autors:Lema Devesa, Carlos
Edició:Madrid : Marcial Pons, Ediciones Jurídicas y Sociales, 2007.
ISBN:84-9768-411-7
Recomanat per: HERNANDEZ RUIZ, ALEJANDRA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Virtudes públicas
Autors:Camps, Victoria
Edició:Madrid : Espasa-Calpe, 1993.
ISBN:84-239-7310-7
Recomanat per: HERNANDEZ RUIZ, ALEJANDRA (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2014-15)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 14/11/2014 Hora y aula: contactar con el profesor
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 02/06/2015 09:00 12:00 A2/C02
A2/C03
A2/B03
A2/C04
-
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 03/07/2015 08:30 11:30 A2/D13
A2/D12
A2/D14
A2/D11
-
(*) 1: 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2014-15)
Examen final
El alumnado podrá examinarse de la materia teórica y práctica en un único examen final fijado en la convocatoria de junio y/o julio (50% teoría y 50% práctica). Es preciso obtener como mínimo un 2 en cada una de las partes para poder sumar, pero es preciso obtener al menos un 5 en la suma conjunta para superar la materia.