UA
   ESTRATÈGIES D'INTERNACIONALITZACIÓ DE L'EMPRESA    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi9123Descripció
Crdts. Teor.3EL PROCÉS D'INTERNACIONALITZACIÓ DE L'EMPRESA. ESTRATÈGIES DE COMPETITIVITAT PER A LES PETITES I MITJANES EMPRESES: INCIDÈNCIA DE LA INTERNACIONALITZACIÓ EN L'EMPRESA.
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
ORGANITZACIÓ D'EMPRESESORGANITZACIÓ D'EMPRESES33


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses - pla 2001
Llicenciatura en Economia - pla 2001


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2013-14)
Grup (*)Nombre
1 4
TOTAL 4
(*) 1: 1 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2013-14)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2013-14)
Sense horari


Grups de matricula (2013-14)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 2do. M CAS des de - fins a -
(*) 1: 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2013-14)
Esta asignatura pretende analizar la problemática de los negocios internacionales desde la perspectiva del máximo responsable de la estrategia internacional de la empresa. Para ello se utiliza el marco conceptual de la dirección estratégica de la empresa, cuyos fundamentos son expuestos en las asignaturas de tercer curso Dirección Estratégica y Política de Empresa (I y II). Adicionalmente, se exponen las particularidades que presentan los negocios internacionales en distintos ámbitos, con
especial atención a las empresas familiares, las empresas hoteleras y los mercados emergentes.

Con este marco de referencia, la asignatura se estructura en dos grandes bloques. El primero de ellos (integrado por los temas 1 a 4) gira en torno al proceso de dirección estratégica internacional, por lo que las ideas fundamentales a considerar en las decisiones de internacionalización se exponen siguiendo sucesivamente las etapas de dicho proceso: análisis estratégico (de los factores país, sectoriales y empresariales), formulación de estrategias (de entrada y competitivas) e implantación estratégica (recursos humanos, estructura organizativa y control estratégico).

El segundo bloque de la asignatura (integrado por los temas 5 y 6) se destina al estudio de la dirección internacional de la empresa en distintos contextos específicos. En concreto, el tema 5 aborda la problemática particular de la pyme, la empresa familiar, las empresas de la provincia de Alicante y las cadenas hoteleras. Finalmente, el tema 6 estudia las estrategias y factores clave de éxito en mercados emergentes, con especial atención a China e India.


Continguts teòrics i pràctics (2013-14)
Tema 1.- Análisis estratégico internacional
1.1.- Inicio de la internacionalización: objetivos
1.2.- Factores país
1.3.- Factores sectoriales
1.4.- Factores empresariales
1.5.- Lecturas y casos prácticos

Tema 2.- Estrategias de entrada en los mercados exteriores
2.1.- Exportación
2.2.- Acuerdos contractuales
2.3.- Inversión directa en el exterior
2.4.- La empresa multinacional
2.5.- Lecturas y casos prácticos

Tema 3.- Estrategias competitivas internacionales
3.1.- Dimensiones de la competencia internacional
3.2.- Estrategias competitivas tradicionales: multidoméstica, internacional y global
3.3.- Estrategia transnacional
3.4.- Configuración, coordinación y estrategia competitiva
3.5.- Lecturas y casos prácticos

Tema 4.- Implantación de las estrategias internacionales
4.1.- Recursos humanos: la gestión de expatriados
4.2.- Estructuras organizativas internacionales
4.3.- Control estratégico internacional
4.4.- Internet y estrategia internacional
4.5.- Lecturas y casos prácticos

Tema 5.- Estrategia internacional: distintas realidades
5.1.- La internacionalización de la pyme
5.2.- Empresa familiar y estrategia internacional
5.3.- Empresas alicantinas y mercados exteriores
5.4.- Internacionalización de los servicios: cadenas hoteleras
5.5.- Lecturas y casos prácticos

Tema 6.- Estrategias en mercados emergentes
6.1.- Mercados emergentes y negocios internacionales
6.2.- Mercados emergentes: factores clave de éxito
6.3.- Estrategias en China
6.4.- Estrategias en India
6.5.- Lecturas y casos prácticos


Enllaç al programa
Professor/a responsable
QUER RAMON , DIEGO


Metodologia docent (2013-14)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2013-14)
Grup Professor
TEORIA DE 91231QUER RAMON, DIEGO
Enllaços relacionats
http://www.camaras.org
http://www.cesce.es
http://www.cofides.es
http://www.el-exportador.com
http://www.iberchina.org
http://www.iberglobal.com
http://www.icex.es
http://www.ico.es
http://www.ivex.es
http://www.p4r.es


Bibliografia

Estrategias de internacionalización de la empresa
Autors:Claver Cortés, Enrique
Edició:Alicante : Editorial Club Universitario, 2000.
ISBN:978-84-8454-040-3
Recomanat per: QUER RAMON, DIEGO FRANCISCO (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2013-14)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 20/11/2013 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 13/06/2014 18:00 21:00 A1/0-05G -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 04/07/2014 08:30 11:30 A1/0-02M -
(*) 1: 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2013-14)
No especificat