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   INGLÉS COMERCIAL    Año académico       Versión PDF.  Versión PDF para convalidación.
Código9055Descripción
Crdts. Teor.3,5Estudio del idioma inglés especializado en la terminología económica y en su uso en relaciones comerciales.
Crdts. Pract.2,5
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA INGLESAFILOLOGIA INGLESA3,52,5


Estudios en los que se imparte
Licenciatura en Economía - plan 2001


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2015-16)
Grupo (*)Número
1 1
TOTAL 1
(*) 1: 1 - CAS


Ofertada como libre elección (2015-16)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2015-16)
Sin horario


Grupos de matricula (2015-16)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 2do. M CAS desde - hasta -
(*) 1: 1 - CAS


Objetivos de las asignatura / competencias (2015-16)
AIMS:
a) To acquire business English vocabulary.
b) To refresh and improve English grammar to an intermediate level.
c) To develop reading comprehension in general business English.
d) To be able to understand and translate business English texts.
e) To be able to write business English documents.
f) To develop listening skills as listening for information and note taking.


Contenidos teóricos y prácticos (2015-16)
BUSINESS BENCHMARK PRE-INTERMEDIATE TO INTERMEDIATE: The working day; Corporate culture; Company history; The Internet; Describing equipment; Processes and procedures; Distribution and delivery; Advertising and marketing; Making arrangements; Transport; Business accommodation; Out of the office; Developing contacts; Cultural issues; Teamwork; Entertaining clients; Describing statistics; Company finances; Investments; Starting up; Job applications; Recruitment; Staff development; Staff facts and figures;

Writing Strategies for Business Communication: Units: 1.-The business letter layout; 3.- Making contact; 6.- Asking for a quotation (except Incoterms); 7.- Placing orders; 16.- Making and acknowledging payments.

Grammar: Present, past and future tenses, modal verbs, first and second conditionals, comparative and superlative adjectives, the passive voice and the reported speech.


Más información
Profesor/a responsable
Pacheco Baldo , Rosa Maria


Metodología docente (2015-16)
Clases teóricas y prácticas
The book "BUSINESS BENCHMARK PRE-INTERMEDIATE TO INTERMEDIATE" provides the students with 24 topics where you are offered a variety of interesting activities in which you can discuss the topic and exchange ideas about it. You can learn new words and phrases which you can use when carrying out the tasks of the unit. You are provided with a good selection of authentic English business texts with listening interviews to business people. You also have presentations, negotiations, telephoning, English in social meetings... to develop essential business communication. The manual integrates the four skills, so practice in understanding, listening, reading, and writing are well balanced in the twenty-four topics of the book.


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
No especificado
In addition to the book Business Benchmark Pre- intermediate to Intermediate, some of the units of the manual Writing Strategies for Business Communication will be studied, providing a complete knowledge on how to write business letters and other documents. This manual could also be used for other subjects in Business English at this university, as well as in the students´professional careers in the future.



Profesores (2015-16)
Grupo Profesor/a
TEORIA COMPARTIDA DE 9055 y 91531Pacheco Baldo, Rosa Maria
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía

Business benchmark: pre-intermediate to intermediate. Student`s book
Autor(es):WHITBY, Norman
Edición:Cambridge : Cambridge University, 2008.
ISBN:978-0-521-67284-9
Recomendado por:PACHECO BALDO, ROSA MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Company to company : a task-based approach to business emails, letters and faxes : student`s book
Autor(es):LITTLEJOHN, Andrew
Edición:Cambridge : Cambridge Univ., 2009.
ISBN:978-0-521-60975-3
Recomendado por:PACHECO BALDO, ROSA MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Writing strategies for business communication
Autor(es):GUILLEN NIETO, Vicitoria; WILLIAMS, Judith
Edición:Alicante : Agua Clara, 2004.
ISBN:978-84-8018-251-5
Recomendado por:PACHECO BALDO, ROSA MARIA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]
(*1) Este profesor ha recomendado el recurso bibliográfico a todos los alumnos de la asignatura.
Fechas de exámenes oficiales (2015-16)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Pruebas extraordinarias de finalización de estudios -1 01/12/2015 No hay alumnos matriculados en esta convocatoria
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 10/06/2016 Hora y aula: contactar con profesor/a
Pruebas extraordinarias para asignaturas de grado y máster -1 01/07/2016 Hora y Aula: contacta con profesor/a
(*) 1: 1 - CAS


Instrumentos y criterios de evaluación (2015-16)
Evaluación continua, examen final
There will be a final exam in June.

The final exam will have the following parts:
a) A vocabulary test (35%)
b) Grammar exercises (20%)
c) Writing a document (15%)
d) English-Spanish translation (10%)
e) Spanish-English translation (10%)
f) Listening comprehension (10%)