UA
   QUÍMICA ANALÍTICA    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi7434Descripció
Crdts. Teor.7,5DISSOLUCIONS IÒNIQUES. REACCIONS D'ÀCID BASE. REACCIONS DE FORMACIÓ DE COMPLEXOS. REACCIONS DE PRECIPITACIÓ. REACCIONS REDOX. OPERACIONS BÀSIQUES DEL MÈTODE ANALÍTIC. ANÀLISI QUANTITATIVA GRAVIMÈTRICA I VOLUMÈTRICA. MÈTODES ANALÍTICS INSTRUMENTALS.
Crdts. Pract.2,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 12,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
QUÍMICA ANALÍTICA, NUTRICIÓ I BROMATOLOGIAQUÍMICA ANALÍTICA7,52,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Químiques - pla 1999


Prerequisitos
QUÍMICA DE LES DISSOLUCIONS


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
7382QUÍMICA ANALÍTICA


Matriculats (2013-14)
Grup (*)Nombre
1 16
TOTAL 16
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2013-14)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2013-14)
Sense horari


Grups de matricula (2013-14)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 Anual M CAS des de A fins a Z
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2013-14)
Dar al alumno una visión general de: (i) el tratamiento estadístico de los datos analíticos y; (ii) de los diferentes métodos analíticos clásicos (gravimetrías y volumetrías) basados en el equilibrio químico.


Continguts teòrics i pràctics (2013-14)
1. Introducción: Concepto, evolución, estado actual y tendencias de futuro de la Química Analítica. 2. Fundamentos de la teoría de errores y tratamiento estadístico de datos y resultados analíticos. 3. Métodos gravimétricos de análisis. 4. Determinaciones gravimétricas. 5. Métodos volumétricos de análisis. 6. Volumetrías basadas en reacciones ácido-base (I): Fundamentos. 7. Valoraciones ácido-base (II): Aplicaciones. 8. Valoraciones de precipitación (métodos argentométricos). 9. Valoraciones de formación de complejos (métodos complexométricos). 10. Valoraciones de oxidación-reducción (I): Fundamentos. 11. Valoraciones de oxidación-reducción (II): Aplicaciones. 12. Seguimiento instrumental de las valoraciones.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
Canals Hernández , Antonio


Metodologia docent (2013-14)
Classes teòriques i pràctiques


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Laboratoris
1. Determinación gravimétrica de sulfatos en un yeso
2. Análisis de una mezcla de carbonato y bicarbonato
3. Determinación de calcio y magnesio en una muestra de agua
4. Determinación yodimétrica de ácido ascórbico


Professorat (2013-14)
Grup Professor
TEORIA DE 74341Canals Hernández, Antonio
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia

Fundamentos de química analítica
Autors:Skoog, Douglas A.
Edició:México [etc.] : Cengage Learning, 2015.
ISBN:978-607-519-377-9
Recomanat per: CANALS HERNANDEZ, ANTONIO (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Química analítica contemporánea
Autors:Rubinson, Judith F.
Edició:México D.F. : Prentice Hall , 2000.
ISBN:978-970-17-0342-7
Recomanat per: CANALS HERNANDEZ, ANTONIO (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2013-14)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 16/12/2013 08:00 13:00 A1/1-52M -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 12/06/2014 15:00 20:00 CS/S007 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 26/06/2014 09:00 14:00 GB/1013 -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2013-14)
Examen final
La calificación de los alumnos se realizará atendiendo tanto a los resultados del examen final como a la realización y resultados obtenidos en las prácticas de laboratorio y en la participación en las clases. La participación activa en las clases podrá incrementar hasta en 0.5 puntos la calificación del examen final.