QUÍMICA ANALÍTICA
Any acadèmic
2003-04
2004-05
2005-06
2006-07
2007-08
2008-09
2009-10
2010-11
2011-12
2012-13
2013-14
2014-15
2015-16
2016-17
2017-18
2018-19
2019-20
2020-21
2021-22
2022-23
Codi
7434
Descripció
Crdts. Teor.
7,5
DISSOLUCIONS IÒNIQUES. REACCIONS D'ÀCID BASE. REACCIONS DE FORMACIÓ DE COMPLEXOS. REACCIONS DE PRECIPITACIÓ. REACCIONS REDOX. OPERACIONS BÀSIQUES DEL MÈTODE ANALÍTIC. ANÀLISI QUANTITATIVA GRAVIMÈTRICA I VOLUMÈTRICA. MÈTODES ANALÍTICS INSTRUMENTALS.
Crdts. Pract.
2,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 12,5 ECTS.
Departamentos y Áreas
Departaments
Àrea
Crdts. Teor.
Crdts. Pract.
Dpto. Respon.
Respon. Acta
QUÍMICA ANALÍTICA, NUTRICIÓ I BROMATOLOGIA
QUÍMICA ANALÍTICA
7,5
2,5
Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Químiques - pla 1999
Prerequisitos
QUÍMICA DE LES DISSOLUCIONS
Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
Codi
Assignatura
7382
QUÍMICA ANALÍTICA
Matriculats (2013-14)
Grup
(*)
Nombre
1
16
TOTAL
16
(*) 1: GRUPO 1 - CAS
Oferida com a lliure elecció (2013-14)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
Feu clic ací
Horari (2013-14)
Sense horari
Grups de matricula (2013-14)
Grup
(*)
Quadrimestre
Torn
Idioma
Distribució (lletra nif)
1
Anual
M
CAS
des de A fins a Z
(*) 1: GRUPO 1 - CAS
Objectius de l'assignatura / competències (2013-14)
Dar al alumno una visión general de: (i) el tratamiento estadístico de los datos analíticos y; (ii) de los diferentes métodos analíticos clásicos (gravimetrías y volumetrías) basados en el equilibrio químico.
Continguts teòrics i pràctics (2013-14)
1. Introducción: Concepto, evolución, estado actual y tendencias de futuro de la Química Analítica. 2. Fundamentos de la teoría de errores y tratamiento estadístico de datos y resultados analíticos. 3. Métodos gravimétricos de análisis. 4. Determinaciones gravimétricas. 5. Métodos volumétricos de análisis. 6. Volumetrías basadas en reacciones ácido-base (I): Fundamentos. 7. Valoraciones ácido-base (II): Aplicaciones. 8. Valoraciones de precipitación (métodos argentométricos). 9. Valoraciones de formación de complejos (métodos complexométricos). 10. Valoraciones de oxidación-reducción (I): Fundamentos. 11. Valoraciones de oxidación-reducción (II): Aplicaciones. 12. Seguimiento instrumental de las valoraciones.
Enllaç al programa
Professor/a responsable
Canals Hernández , Antonio
Metodologia docent (2013-14)
Classes teòriques i pràctiques
Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Laboratoris
1. Determinación gravimétrica de sulfatos en un yeso
2. Análisis de una mezcla de carbonato y bicarbonato
3. Determinación de calcio y magnesio en una muestra de agua
4. Determinación yodimétrica de ácido ascórbico
Professorat (2013-14)
Grup
Professor
TEORIA DE 7434
1
Canals Hernández, Antonio
Enllaços relacionats
Sense Dades
Bibliografia
Ordena pel títol del llibre
Ordena pel professor que recomana
Fundamentos de química analítica
Autors:
Skoog, Douglas A.
Edició:
México [etc.] : Cengage Learning, 2015.
ISBN:
978-607-519-377-9
Recomanat per:
CANALS HERNANDEZ, ANTONIO
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
] [
Accés a les edicions anteriors
]
Química analítica contemporánea
Autors:
Rubinson, Judith F.
Edició:
México D.F. : Prentice Hall , 2000.
ISBN:
978-970-17-0342-7
Recomanat per:
CANALS HERNANDEZ, ANTONIO
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2013-14)
Convocatòria
Grup
(*)
Data
Hora d’inici
Hora d’fi
Aules assignades
Observacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis
-1
16/12/2013
08:00
13:00
A1/1-52M
-
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals
-1
12/06/2014
15:00
20:00
CS/S007
-
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster
-1
26/06/2014
09:00
14:00
GB/1013
-
(*) 1: GRUPO 1 - CAS
Instruments i criteris d'avaluació (2013-14)
Examen final
La calificación de los alumnos se realizará atendiendo tanto a los resultados del examen final como a la realización y resultados obtenidos en las prácticas de laboratorio y en la participación en las clases. La participación activa en las clases podrá incrementar hasta en 0.5 puntos la calificación del examen final.