UA
   LLENGUA D (I): ÀRAB    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi8124Descripció
Crdts. Teor.6TERCERA LLENGUA ESTRANGERA, QUE ELEGEIX L'ALUMNE/A ENTRE LES OFERIDES PER LA UNIVERSITAT (ALEMANY, ÀRAB, DANÉS, FRANCÉS, GREC MODERN, ANGLÉS, ITALIÀ, RUS) I NO HA ELEGIT ABANS COM A TRONCAL. ESTUDI TEÒRIC I PRÀCTIC.
Crdts. Pract.4,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 13,12 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓTRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ64,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Traducció i Interpretació. Anglés - pla 2000
Llicenciatura en Traducció i Interpretació. Alemany - pla 2000
Llicenciatura en Traducció i Interpretació. Francés - pla 2000


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2012-13)
Sense Dades


Oferida com a lliure elecció (2012-13)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2012-13)
Sense horari


Grups de matricula (2012-13)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 Anual M CAS des de - fins a -
(*) 1: Grupo 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2012-13)
Iniciación al conocimiento de la lengua árabe.
Adquisición de competencias lingüísticas comunicativas elementales.
Al final del curso, se espera que los alumnos puedan:
- Pronunciar correctamente los sonidos de la fonética árabe.
- Leer textos sencillos con cierta soltura.
- Mantener diálogos básicos
- Redactar pequeños textos


Continguts teòrics i pràctics (2012-13)
LECCIONES INTRODUCTORIAS

Localización del árabe dentro de su familia lingüística.
Ámbito geográfico del uso de la lengua árabe.
Formación, desarrollo y circunstancia actual de la lengua árabe: diglosia y dialectos.

CONTENIDOS GRAMATICALES
Los temas gramaticales del presente curso no tendrán un desarrollo particularizado, sino que se explicarán breve y puntualmente a medida que su exposición sea necesaria para el progreso de la competencia comunicativa. No obstante lo anterior, dichos temas son los siguientes: el alifato, la vocalización y los signos auxiliares; clases fundamentales de palabras: verbo, nombre y partícula; el sistema nominal: género, número y determinación; los pronombres personales;el demostrativo; preposiciones y conjunciones; pronombres interrogativos; la idafa; el numeral; la oración nominal: ser, estar, tener; la oración verbal: el verbo en perfectivo e imperfectivo y su negación, el objeto directo.

CONTENIDOS TEMÁTICOS Y FUNCIONALES
Nombres propios de persona, países y ciudades, especialmente árabes. La familia. Profesiones y estudios. La vida social. Cualidades físicas: color, tamaño, cantidad, temperatura, etc.
Saludos. Ubicación en el espacio. Llamar la atención de alguien. Fórmulas de cortesía. Expresar acuerdo y desacuerdo. Dar y pedir información.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
ZANON BAYON , JESUS


Metodologia docent (2012-13)
Classes teòriques i pràctiques
Los manuales de la asignatura serán:
1. Aguilar, V.; Giménez, A.; Manzano, M.; Zanón, J.: Paso a paso, edición digital, 2006.
2. Brustad, Kristen; al-Batal, Mahmoud; al-Tonsi, Abbas: Al-Kitaab fii Ta`allum al-`Arabiyya. A Textbook for Beginning Arabic. Part One, Georgetown University Press, Washington, D.C., Second Edition 2004.


Los conocimientos gramaticales serán de carácter funcional, estando en relación con la prioridad de este primer curso: la familiarización auditiva y visual con los sonidos y grafías de la lengua árabe, y la adquisición de un vocabulario básico de unas 600 palabras con el que el alumno pueda poner en práctica unas competencias comunicativas básicas.



Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Laboratoris


Professorat (2012-13)
Sense Dades
Enllaços relacionats
http://intercentres.cult.gva.es/intercentres/46013220/caravana_del_sur/
http://mashimushkil.blogspot.com/
http://www.arabele.org/pasoapaso
http://www.arabeoicastello.blogspot.com/


Bibliografia

Alatul!: iniciación a la lengua árabe
Autors:AGUILAR, Victoria; MANZANO, Miguel Ángel; ZANÓN, Jesús
Edició:Barcelona : Herder, 2010.
ISBN:978-84-254-2678-0
Recomanat per: ZANON BAYON, JESUS (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Al-Kitaab fii Ta`allum al-`Arabiyya: a textbook for beginning Arabic: Part One
Autors:Brustad, Kristen; Al-Batal, Mahmoud; Al-Tonsi, Abbas
Edició:Washington : Georgetown University Press, 2011.
ISBN:978-1-58901-747-4
Recomanat per: ZANON BAYON, JESUS (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2012-13)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 13/11/2012 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 31/05/2013 -
Període extraordinari de setembre -1 09/09/2013 -
(*) 1: Grupo 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2012-13)
Examen final
Debido a que esta asignatura no tiene docencia por la extinción del plan de estudios, la evaluación consistirá en un examen final.