UA
   LLENGUA ESPANYOLA I    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi8117Descripció
Crdts. Teor.5SEGONA LLENGUA A, LA QUE NO HA ELEGIT L'ALUMNE/A COM A TRONCAL. COMPRENSIÓ ORAL I EXPRESSIÓ ESCRITA. USOS INSTRUMENTALS: ESTIL, FRASEOLOGIA I TERMINOLOGIA ESPECÍFIQUES.
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 10 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURALLENGUA ESPANYOLA4,53,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Traducció i Interpretació. Anglés - pla 2000
Llicenciatura en Traducció i Interpretació. Alemany - pla 2000
Llicenciatura en Traducció i Interpretació. Francés - pla 2000


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2012-13)
Grup (*)Nombre
1 2
TOTAL 2
(*) 1: Grupo 1 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2012-13)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2012-13)
Sense horari


Grups de matricula (2012-13)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 Anual M CAS des de - fins a -
(*) 1: Grupo 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2012-13)






Normal
0
21








MicrosoftInternetExplorer4





/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";}

La asignatura tiene como objetivo fundamental ofrecer al alumno el conocimiento de los mecanismos que funcionan en su propio sistema lingüístico, para que puedan alcanzar:

a) La capacidad de comprensión mediante los métodos de análisis y síntesis practicados en análisis lingüísticos y comentarios de textos.

b) La capacidad de expresión, tanto oral como escrita, que les conduzca a una correcta utilización de las estructuras, así como del léxico y la ortografía.

c) Conocimiento elemental de la Fonología y Fonética españolas

d) Conocimiento de la Morfología del Español

e) Uso correcto de las categorías gramaticales españolas

f) El mecanismo de formación de palabras

g) La expresión de la duda, la hipótesis, la interrogación, la negación y el contraste.


Continguts teòrics i pràctics (2012-13)






Normal
0
21








MicrosoftInternetExplorer4





/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";}


1. La situación lingüística actual de España
2. Introducción al estudio de la Lengua Española
3. Sistema fónico del español
4. Las categorías gramaticales en español
5. El sustantivo
6. El adjetivo
7. Los determinantes
8. El articulo
9. El pronombre
10. El verbo: sus morfemas
11. El modo del verbo
12. El tiempo y el aspecto del verbo
13. Las perífrasis verbales
14. El adverbio
15. Elementos de relación: la preposición
16. La conjunción
17. La interjección
18. La interrogación y la negación en español
19. La duda, la hipótesis y el contraste.
20. La formación de palabras en español


Enllaç al programa
Professor/a responsable
Roca Marin , Santiago


Metodologia docent (2012-13)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2012-13)
Grup Professor
TEORIA DE 81171Roca Marin, Santiago
Enllaços relacionats
http://cvc.cervantes.es/lengua/esletra/default.htm
http://www.elpais.com/articulo/cultura/i/griega/llamara/ye/elpepucul/20101105elpepucul_9/Tes
http://www.elpais.com/articulo/cultura/Sampedro/indigna/reacciona/elpepicul/20110403elpepicul_3/Tes
http://www.elpais.com/articulo/internacional/hispanos/ganan/peso/EE/UU/elpepuint/20101221elpepuint_12/Tes
http://www.elpais.com/articulo/sociedad/lenguaje/basura/elpepusoc/20110109elpepisoc_1/Tes


Bibliografia

De una a cuatro lenguas, del español al portugués, al italiano y al francés
Autors:SCHMIDELY, Jack (coord.), ALVAR EZQUERRA, Manuel; HERNANDEZ GONZALEZ, Carmen
Edició:Madrid : Arco/libros, 2001.
ISBN:84-7635-473-8
Recomanat per: ROCA MARIN, SANTIAGO (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Gramática cognitiva para profesores de español L2: cómo conciben los hispanohablantes la gramática
Autors:LÓPEZ GARCÍA, Ángel.
Edició:Madrid : Arco Libros, 2005.
ISBN:84-7635-620-X
Recomanat per: ROCA MARIN, SANTIAGO (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Gramática comunicativa del español (V.1)
Autors:MATTE BON, Francisco
Edició:Madrid : Edelsa, 2008.
ISBN:978-84-7711-104-7
Recomanat per: ROCA MARIN, SANTIAGO (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Pragmática y gramática: condicionales concesivas en español
Autors:Rodríguez Rosique, Susana
Edició:Frankfurt am Main : Peter Lang, 2008.
ISBN:978-3-631-58130-8
Recomanat per: ROCA MARIN, SANTIAGO (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2012-13)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 25/10/2012 -
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 12/06/2013 18:00 21:00 FI/2-08P -
Període extraordinari de setembre -1 04/09/2013 15:00 18:00 FI/2-09P -
(*) 1: Grupo 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2012-13)
No especificat