UA
   LLENGUA CATALANA    Any acadèmic       Versió PDF.
Codi8605Descripció
Crdts. Teor.6FORMACIÓ BÀSICA EN ELS ASPECTES DESCRIPTIUS I NORMATIUS DE LA LLENGUA CATALANA.
Crdts. Pract.6
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 15 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGIA CATALANAFILOLOGIA CATALANA66


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Filologia Catalana - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Àrab - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Anglesa - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Francesa - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Hispànica - pla 2000


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
8118LLENGUA CATALANA I
10034LLENGUA CATALANA I
7775LLENGUA CATALANA (en català)
8116LLENGUA A: CATALÀ I
7607LLENGUA CATALANA
4748LLENGUA CATALANA I
3253LLENGUA CATALANA
7774LLENGUA CATALANA (en català)
8207INICIACIÓ AL CATALÀ I


Matriculats (2009-10)
Grup (*)Nombre
1 74
TOTAL 74
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Oferida com a lliure elecció (2009-10)
Nombre màxim d'alumnes: Sense màxim
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2009-10)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 1 14/09/2009 23/12/2009 M 12:00 14:00 FI/2-10M
  1 01/02/2010 21/05/2010 M 12:00 14:00 FI/2-10M
CLASSE PRÀCTICA (LRU) 1.1 14/09/2009 23/12/2009 L 12:00 13:00 FI/3-14M
  1.1 14/09/2009 23/12/2009 V 08:00 09:00 GE/2-11I
  1.1 01/02/2010 21/05/2010 L 12:00 13:00 FI/3-14M
  1.1 01/02/2010 21/05/2010 V 08:00 09:00 FI/2-10M
  1.2 14/09/2009 23/12/2009 L 13:00 14:00 FI/3-14M
  1.2 14/09/2009 23/12/2009 V 09:00 10:00 GE/2-11I
  1.2 01/02/2010 21/05/2010 L 13:00 14:00 FI/3-14M
  1.2 01/02/2010 21/05/2010 V 09:00 10:00 FI/2-10M
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - VAL
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1.1: Grupo 1 de prácticas de Lengua Catalana - VAL
1.2: Grupo 2 de prácticas de Lengua Catalana - VAL


Grups de matricula (2009-10)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 Anual M VAL des de - fins a -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Objectius de l'assignatura / competències (2009-10)
Açò és un resum, per veure el programa complet consulteu al Campus Virtual en `Materials` dins de `Recursos d`aprenentatge` o bé a l`enllaç de més avall.

L`objectiu general és augmentar la competència lingüística en català i la competència comunicativa, de manera que en acabar el curs l'alumnat haurà de ser capaç de:
1. Produir distints tipus de textos orals i escrits de manera que siga capaç de satisfer adequadament les necessitats comunicatives de caire oral i escrit que generen: a) el context social immediat en què actua com a parlant, b) el medi acadèmic en què es troba en la universitat, i c) el medi professional en què s`haurà de moure en el futur. Hom donarà especial rellevància als textos de tipus científic relacionats amb la filologia.

2. Fer interpretacions adequades i crítiques i descriure els recursos de tota mena emprats per l`autor, mitjançant l`anàlisi i el comentari lingüísticotextual de distints tipus de textos (argumentatius, narratius, expositius, descriptius, retòrics i conversacionals).

3. Analitzar i descriure el funcionament intern de la llengua: morfemes flexius, derivació, estructura fonètica i qüestions morfosintàctiques que freqüentment generen errors i/o dubtes. Explicar el procés de formació i de depuració del lèxic català.



4. Explicar conceptes bàsics com: llengua, dialecte, diacronia, sincronia, varietat estàndard, registre, etc.



Actituds i habilitats socials
:
1.Prendre consciència de la realitat sociolingüística de la llengua catalana, especialment a les terres valencianes.
2. Contemplar la normalització de la llengua com una necessitat peremptòria
3. Valorar la importància d'aconseguir un model de llengua adequat des del punt de vista normatiu i de la màxima acceptabilitat social possible.
4. Capacitat de millorar les destreses comunicatives a través de la reflexió sobre els mecanismes de producció de textos orals i escrits reeixits.


Destreses










/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";}



Habilitat per a aplicar a la realitat social valenciana els conceptes bàsics de la sociolingüística.
Habilitat per a analitzar críticament textos de diferents tipus i gèneres.
Habilitat per a produir de manera reeixida textos escrits, especialment expositius i argumentatius.
Habilitat per a expressar-se oralment en català estàndard i en el re


Continguts teòrics i pràctics (2009-10)


Bloc I: Temes introductoris.

1. Concepte de llengua i de dialecte. Diacronia i sincronia. Varietat i unitat de la llengua catalana: el valencià varietat occidental de la llengua catalana. La varietat estàndard superadora de la diversitat. Policentrisme i convergència: l'estàndard i els substàndards. Conceptes de normativització i de normalització. Criteris per a l'elaboració de la normativa.





Bloc II: Introducció a la gramàtica textual catalana

1. Competència comunicativa: Competència gramatical, competència sociolingüística, competència discursiva, competència estratègica.
3. Frase, text i discurs.



2. Text i comunicació: procés i elements de la comunicació. Text, context i co-text. Significat i sentit.




4. Les propietats del text.
4.1. Adequació: relació entre text i context, els registres, comunicació verbal i no verbal, coneixements enciclopèdics, veus del discurs, màximes conversacionals, pressuposicions i intertextualitat. Llenguatge no-sexista.
4.2. Coherència: el tema del text, selecció de la informació, progressió temàtica i isotopia.





4.3. Cohesió: mecanismes de referència, connexió, modalització, discurs reportat, estil cohesionat i estil segmentat.
5. Tipus de text i funcions comunicatives que despleguen: conversacionals, descriptius, narratius, directius o instructius, expositius, argumentatius, retòrics.
6. Els textos segons l'àmbit d'ús.









/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";}
6.1. Els textos científics en el camp de la filologia.



6.1.1. Objectius i metodologia


6.1.2. Replega d'informació (de camp i/o bibliogràfica).


6.1.3. Síntesi de la informació teòrica.

6.1.4. Redacció adequada i coherent.

6.1.5. Formulació de conclusions.

6.1.6. Ús correcte de les convencions: citació, notació, tipus de lletra, etc.


Bloc III: Temes de fonètica-ortografia i ortoèpia

1. Llengua oral i llengua escrita: característiques. Tira fònica i tira gràfica. Fonemes i sons. El sistema gràfic: subsistemes fonogràfic, morfogràfic i logogràfic. Les matrius sil·làbiques: casos de correspon-dència entre so i grafia i casos de no-correspondència.

2. El vocalisme: vocalisme àton i tònic. Els diftongs. La divisió sil·làbica. Accentuació gràfica. El guionet. Fenòmens de contacte vocàlic: elisió i sinalefa. L'apòstrof.


3. El consonantisme: estudi de cadascun dels fonemes consonàntics i de les correspondències entre so i grafies. Fenòmens de contacte consonàntic: neutralitzacions, emmudiments, sonoritzacions, assimilacions i geminacions.


Bloc IV: Temes de morfologia i sintaxi
1. El nom nucli del SN: nombre i gènere.
2. El determinant: article, demostratiu i qualificadors. L'article neutre.

3. Pronoms tònics: personals, demostratius i possessius. No personals: indefinits i relatius. Pronoms àtons: formes i funcions dels pronoms àtons. Combinacions binàries. Estudi especial dels pronoms EN i HI.






4. El verb nucli del SV: els morfemes verbals. Conjugació del paradigma regular. El diversos grups de la classe II. Verbs irregulars de la classe IIIa
5. Utilització dels temps i modes verbals en les proposicions adverbials temporals i substantives de relatiu. Les perífrasis verbals: obligació, imminència i probabilitat. Usos de ser i estar.
6. L'adverbi. Ús de no. L'oració comparativa.
7. La preposició. Canvi i caiguda de preposicions.

8. La conjunció. Ús de doncs, com que, ja que, puix, car, perquè, per a què, posat que. La interjecció.










Bloc V: Temes de lèxic i semàntica

1. Lexicologia i lexicografia. Diccionari teòric o lexicó i diccionari pràctic. Macroestructura i microestructura dels diccionaris. Tipus de diccionaris: monolingües, bilingües, escolars, generals, etimològics, de sinònims i antònims, ideològics, etc.
2. La formació de mots: habilitació, composició, derivació i parasíntesi. Enriquiment del lèxic.
3. La formació històrica del lèxic català: les diverses aportacions. Arcaismes i neologismes. Diferències regionals.
4. Les relacions semàntiques entre els mots. Hiponímia, sinonímia i antonímia. Polisèmia, monosèmia i homonímia.

5. Onomàstica: topònims i antropònims. Origen dels nostres cognoms.














Enllaç al programa
http://www.ua.es/dfcat/programesassig10.htm
Professor/a responsable
PONSODA SANMARTIN , JOAN


Metodologia docent (2009-10)
Classes teòriques i pràctiques
Volum de treball en hores:
Assistència a classes teòriques: ................60 h.
Assistència a classes pràctiques: ..............60 h.
Preparació classes teòriques: ...................20 h.
Preparació classes pràctiques: ..................20 h.
Preparació treballs classes teòriques: ......45 h.
Preparació treballs classes pràctiques: ....45 h.
Realització d'exàmens: ...................................8 h.
Preparació d'exàmens: ..................................30 h.
Assistència a tutories: ......................................7 h.
Assistència a seminaris i activitats: ..............5 h.
Total volum de treball: ........300 h.

Les 60 hores de classes teòriques es dedicaran a explicar els continguts bàsics de l'assignatura i a oferir les orientacions pertinents per a la realització dels diversos treballs que els alumnes han de realitzar.
Les 20 hores de preparació de classes teòriques es dedicaran a la lectura i preparació de la bibliografia obligatòria.
Les 20 hores de preparació de classes pràctiques es dedicaran a la realització d'exercicis proposats a classe (especialment redacció de comentaris de text, anàlisi de correspondències entre grafies i fonemes, anàlisi i comentari de mots, anàlisis i comentari de diversos diccionaris i preparació de textos orals).
Les 45 hores de preparació de treballs de classes teòriques es dedicaran a la lectura i estudi dels llibres (vegeu l'apartat "Avaluació") dels quals se n'ha de fer una ressenya i/o se n'ha de respondre un qüestionari.
Les 45 hores de preparació de treballs de classes pràctiques a redactar les tres ressenyes i a respondre els corresponents qüestionaris (vegeu "Avaluació" ).
De les 8 hores de realització d'exàmens se'n dedicaran 4 al primer parcial i 4 al segon. Hi haurà encara un examen de recuperació posterior.
Les 30 hores de preparació d'exàmens es dedicaran al repàs dels conceptes exposats a les classes teòriques i dels diferents exercicis fets a les classes pràctiques, així com a la realització dels diferents models d'examen que es poden trobar al Campus Virtual.
Les 7 hores de tutoria es dedicaran: a) 3 a assistir en grups de tres o quatre alumnes al despatx, quan siguen convocats pe professorat, per a guiar la realització dels diferents treballs (especialment les ressenyes i els qüestionaris); b) 4 hores per assistir al despatx del professorat quan l'alumne ho crega oportú per aclarir dubtes de qualsevol índole relacionats amb l'assignatura (aclarir algun concepte o algun procediment no entés, alguna orientació, etc.)
Les 5 hores d'assistència a seminaris i activitats implicaran l'obligatorietat d'assistir, i fer-ne el corresponent resum, a dues conferències que oportunament s'especificaran.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Altres
Les 60 hores de classes pràctiques es dedicaran a la realització d'exercicis, distribuïdes de la manera següent:
a) 20 hores (en grup desdoblat) en un aula d'informàtica per tal de redactar, corregir, traduir i comentar textos i també per aprendre a desenvolupar-se en el Campus Virtual (CV).
b) 20 hores a realitzar i corregir exercicis de manera col·lectiva, quan no és necessària la correcció individual;.
c) 20 hores (en grup desdoblat) a realitzar i corregir exercicis, especialment d'expressió oral (locució i ortoèpia).


Professorat (2009-10)
Grup Professor
TEORIA DE 86051PONSODA SANMARTIN, JOAN
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 86051.1FUSTER ORTUÑO, MARÍA ÁNGELES
PONSODA SANMARTIN, JOAN
1.2FUSTER ORTUÑO, MARÍA ÁNGELES
PONSODA SANMARTIN, JOAN
Enllaços relacionats
http://antalya.uab.es/gab-llengua-catalana/web_argumenta_obert/
http://cv.uoc.es/euromosaic/
http://dcvb.iecat.net/
http://dlc.iec.cat/
http://pdl.iecat.net/entrada/diec.asp
http://perso.wanadoo.es/dcasellas/Gircat/CC6/cc6.html
http://perso.wanadoo.es/dcasellas/Gircat/credit/INFORM1.htm
http://ub.es/slc/termens/webter.htm
http://www.avui.com/
http://www.bibiloni.net/correcciofonetica/ge.htm
http://www.diccionarisvalencia.es/
http://www.elperiodico.com/cat/
http://www.fev.org
http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm
http://www.JoEscric.com
http://www.perlallengua.tk
http://www.softcatala.org
http://www.termcat.cat/dicci/seguretat_viaria/index.html
http://www.termcat.es/
http://www.trobat.com/servicis/dvo-gva.php#
http://www.ua.es/spv/spv.html
http://www.ua.es/uem/
http://www.upf.es/gl/salc/
http://www.vilaweb.com
http://xvives.uji.es/com/llengua
http://62.97.114.150/ats_0001.aspx


Bibliografia

A l`entorn de la paraula
Autors:CABRÉ, María Teresa
Edició:Valencia : Universitat de Valencia, 1994.
ISBN:978-84-370-1516-3
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Breu diccionari ideològic: amb vocabulari català-castellà i castellà-català
Autors:ROMEU, Xavier
Edició:Barcelona : Teide, 1981.
ISBN:978-84-307-7321-3
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Com parlar bé en públic
Autors:Rubio, Joana
Edició:Barcelona : Mina, 2007.
ISBN:978-84-96499-57-7
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Comunicació efectiva a l`aula : tècniques d`expresió oral per a docents
Autors:Sanz i Pinyol, Glòria
Edició:Barcelona : Graó, 2005.
ISBN:978-84-7827-409-9
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Curs de sociolingüística, 3
Autors:MOLLÀ, Toni; VIANA, Amadeu
Edició:Alzira : Bromera, 1991.
ISBN:84-7660-051-8
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Curs mitjà de gramàtica catalana: referida especialment al país valenciá
Autors:Valor, Enric
Edició:València : Eliseu Climent, 1992.
ISBN:978-84-85211-45-6
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Diccionari de la formació de mots
Autors:BRUGUERA, Jordi
Edició:Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 2006.
ISBN:84-412-1411-5
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Diccionari de la llengua catalana
Autors:Giralt i Radigales, Jesús M
Edició:Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 1993.
ISBN:84-7739-615-9
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Diccionari de locucions i frases fetes
Autors:RASPALL I JUANOLA, Joana; MARTÍ I CASTELL, Joan ; BADIA I MARGARIT, Antoni M.
Edició:Barcelona : Edicions 62, 2002.
ISBN:978-84-297-4127-8
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Diccionari de sinònims, idees afins i antònims : amb vocabulari de barbarismes
Autors:PEY ESTRANY, Santiago ; RUBIO I BALAGUER, Jordi
Edició:Barcelona : Teide, 2003.
ISBN:978-84-307-7329-9
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Diccionari ideològic
Autors:SABATER I SICHES, Ernest
Edició:Barcelona : Barcanova, 1990.
ISBN:978-84-7533-482-0
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)

Diccionari pràctic de sinònims
Autors:RASPALL I JUANOLA, Joana; RIERA I SANS, Jaume
Edició:Barcelona : Edicions 62, 1996.
ISBN:978-84-297-4161-2
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Diccionari valencià
Autors:Lacreu, Josep (dir.)
Edició:València : Institut interuniversitari de Filologia Valenciana, 1996.
ISBN:84-7660-243-X
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Didàctica de la llengua oral formal : continguts d`aprenentatge i seqüències didàctiques
Autors:Vilà i Santasusanna, Montserrat
Edició:Barcelona : Grao, 2002.
ISBN:978-84-7827-281-5
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

El futur de la llengua catalana
Autors:Prats, Modest
Edició:Barcelona : Empúries, 1994.
ISBN:84-7596-266-1
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Els llinatges catalans: (Catalunya, País Valencià, Illes Balears) : assaig de divulgació lingüística
Autors:Moll, Francesc de B.
Edició:Palma de Mallorca : Moll, 1982.
ISBN:978-84-273-0425-3
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Exercicis autocorrectius d`ampliació de vocabulari
Autors:COMELLES, Salvador [et al.]
Edició:Picanya : Bullent, 1993.
ISBN:84-7602-900-4
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Exercicis del català complet
Autors:Ruaix i Vinyet, Josep
Edició:Barcelona : Moià, 1997-1998.
ISBN:84-89812-11-X
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Història de l`ortografia catalana
Autors:SEGARRA, Mila
Edició:Barcelona : Empúries, 1985.
ISBN:84-7596-057-X
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Introducció a la fonologia, fonètica i ortografia del català
Autors:BURGUET ARDIACA, Francesc
Edició:Barcelona : La Magrana, 1985.
ISBN:84-7410-113-1
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Introducció a la sintaxi: anàlisi categorial i funcional de l`oració simple
Autors:RAMOS ALFAJARÍN, J. Rafael
Edició:València : Tàndem, 1992.
ISBN:84-87693-98-9
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

La terminologia: la teoria, els mètodes, les aplicacions
Autors:CABRÉ I CASTELLVI, MaríaTeresa
Edició:Barcelona : Empúries, 1992.
ISBN:978-84-7596-363-1
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Lèxic: exercicis autocorrectius d`ampliació de vocabulari
Autors:COMELLES GARCÍA, Salvador
Edició:Picanya : Bullent , 2005.
ISBN:84-96187-12-8 o.c.
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Lexicologia i semàntica
Autors:CABRÉ i CASTELLVI, Maria Teresa; RIGAU, Gemma
Edició:Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 1985.
ISBN:84-85194-71-3
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Manual de pronunciació: criteris i exercicis d`elocució
Autors:CASTELLANOS I VILA, Josep-Anton
Edició:Barcelona : Eumo, 2004.
ISBN:978-84-9766-061-7
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Pragmàtica, discurs i llengua oral: introducció a l`anàlisi funcional de textos
Autors:PAYRATÓ, Lluís
Edició:Barcelona : UOC, 2003.
ISBN:978-84-8429-344-6
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Proposta per a un estàndard oral de la llengua catalana
Autors:Institut d`Estudis Catalans
Edició:Barcelona : Institut d`Estudis Catalans, 2005.
ISBN:No disponible
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Un horitzó per a la llengua: aspectes de la normalització lingüística
Autors:MARÍ MAYANS, Isidor
Edició:Barcelona : Empúries, 1992.
ISBN:84-759-6333-1
Recomanat per: PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2009-10)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre) -1 16/11/2009 L'examen es farà de 14 a 18 hores al Seminari de Filologia catalana.
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 07/06/2010 12:00 15:00 A1/0-01G -
Període extraordinari de setembre -1 06/09/2010 12:00 15:00 GE/2-08M -
Parciales -1 07/01/2010 09:00 13:00 A1/0-18X -
Parciales -1 28/05/2010 09:00 13:00 A1/1-57M -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Instruments i criteris d'avaluació (2009-10)
Avaluació contínua, examen final






/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";} Es poden aconseguir un màxim de 100 punts (equivalent a un 10) de la manera següent:
a) 20 punts (10 el 1r Quadrimestre + 10 el 2n) per l'assistència a les pràctiques (que és obligatòria) i la realització dels exercicis corresponents i l'assistència (i corresponent resum) a les activitats complementàries.
b) 6 punts per la lectura i corresponent ressenya (feta seguint els criteris que s'explicaran a classe) del llibre La cuina de l'escriptura de Daniel Cassany (Ed. Empúries, Barcelona). Data límit de lliurament: 2 de novembre de 2009 (Alerta que entra en l'examen de gener, 1r parcial). Aquesta tasca reforça i complementa els continguts dels blocs II i IV del temari.
c) 8 punts per la lectura, ressenya (feta seguint els criteris que s'explicaran a classe) i qüestionari (que es troba al campus virtual) del llibre Manual de sociolingüística de Toni Mollà (Ed. Bromera, Alzira, 2003). Data límit de lliurament: 7 de gener de 2010 (També entra en el primer parcial). Aquesta tasca reforça i complementa els continguts del bloc I del temari.
d) 25 punts pel primer parcial (examen de gener). Constarà de la redacció d'un comentari de text (12 punts), un test de V o F (amb la justificació de la resposta) sobre els temes treballats a classe, sobre els llibres La cuina de l'escriptura iManual de sociolingüística (10 punts) i na qüestió sobre lexicografia (3 punts). Caldrà lliurar la Memòria de treball personal del primer quadrimestre feta a casa (Es pot trobar al Campus Virtual).
e) 8 puntsper la lectura i corresponent ressenya (feta seguint els criteris que s'explicaran a classe) i qüestionari (que es troba al campus virtual) del llibre Com parlar bé en públic de J. Rubio i F. Puigpelat (Ed. Mina, Barcelona, 2007). Data límit de lliurament: 1 de març de 2010. Aquesta tasca reforça i complementa els continguts dels blocs III i IV del temari.
f) 8 puntsper la realització del qüestionari (que es troba al campus virtual) sobre la Guia d'usos lingüístics. Aspectes gramaticals (Ed. IIFV) Aquesta Guia ... es pot consultar en l'apartat "publicacions"de www.iifv.net. Data límit de lliurament: 30 d'abril de 2010. Aquesta tasca reforça i complementa els continguts del bloc III i sobretot del bloc IV del temari.
g) 25 punts pel segon parcial (examen de juny). Constarà de: unes qüestions sobre ortoèpia i ortografia (8 punts). Unes qüestions sobre morfosintaxi, tenint en compte especialment la Guia d'usos lingüístics (9 punts).Unes qüestions sobre morfologia lèxica i onomàstica (8 punts).<