Darrerament, la filologia ha evolucionat metodològicament gràcies a la introducció de les noves tecnologies en la pràctica docent, investigadora, lexicogràfica, terminològica i traductològica. En aquesta assignatura volem iniciar els estudiants de filologia en aquells recursos informàtics que els permetran millorar la pràctica filològica en tots els àmbits adés esmentats.
En acabar aquesta assignatura, l`alumnat haurà de:
1.Conéixer els principals corpora en llengües romàniques (llengua actual i llengua antiga) disponibles en suport informàtic.
2.Conéixer i saber utilitzar els principals programes informàtics de concordances i extracció de dades lingüístiques per a la investigació sobre el català.
3.Analitzar i saber gestionar bases de dades per a l`elaboració de diccionaris electrònics en català, així com també les interfícies d`usuari.
4.Analitzar i saber gestionar bases de dades terminològiques, així com també els serveis de consulta terminològica en català.
5.Conéixer i analitzar el paper del filòleg en l`elaboració de traductors automàtics del català.
6.Conéixer i analitzar el paper de les noves tecnologies en la pràctica docent de llengua i literatura catalanes per a Secundària i Batxillerat.
7.Analitzar i valorar la importància de les noves tecnologies en la pràctica docent i investigadora. |