UA
   LENGUA CATALANA    Año académico       Versión PDF.
Código8605Descripción
Crdts. Teor.6FORMACIÓN BÁSICA EN LOS ASPECTOS DESCRIPTIVOS Y NORMATIVOS DE LA LENGUA CATALANA.
Crdts. Pract.6
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 15 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA CATALANAFILOLOGIA CATALANA66


Estudios en los que se imparte
Licenciatura en Filología Francesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Inglesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Árabe - plan 2000
Licenciatura en Filología Hispánica - plan 2000
Licenciatura en Filología Catalana - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Esta asignatura es incompatible, por tener contenidos equivalentes, con las asignaturas siguientes:
CódigoAsignatura
3253LENGUA CATALANA
8116LENGUA A: CATALÁN I
8118LENGUA CATALANA I
7775LENGUA CATALANA (en catalán)
7607LENGUA CATALANA
10034LENGUA CATALANA I
7774LENGUA CATALANA (en catalán)
4748LENGUA CATALANA I
8207INICIACIÓN AL CATALÁN I


Matriculados (2009-10)
Grupo (*)Número
1 74
TOTAL 74
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Ofertada como libre elección (2009-10)
Número máximo de alumnos: Sin límite
Pincha aquí para ver a qué estudios se oferta
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2009-10)
ModoGrupo (*)Día inicioDía finDíaHora inicioHora finAula
CLASE TEÓRICA 1 14/09/2009 23/12/2009 M 12:00 14:00 FI/2-10M
  1 01/02/2010 21/05/2010 M 12:00 14:00 FI/2-10M
CLASE PRÁCTICA (LRU) 1.1 14/09/2009 23/12/2009 L 12:00 13:00 FI/3-14M
  1.1 14/09/2009 23/12/2009 V 08:00 09:00 GE/2-11I
  1.1 01/02/2010 21/05/2010 L 12:00 13:00 FI/3-14M
  1.1 01/02/2010 21/05/2010 V 08:00 09:00 FI/2-10M
  1.2 14/09/2009 23/12/2009 L 13:00 14:00 FI/3-14M
  1.2 14/09/2009 23/12/2009 V 09:00 10:00 GE/2-11I
  1.2 01/02/2010 21/05/2010 L 13:00 14:00 FI/3-14M
  1.2 01/02/2010 21/05/2010 V 09:00 10:00 FI/2-10M
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - VAL
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1.1: Grupo 1 de prácticas de Lengua Catalana - VAL
1.2: Grupo 2 de prácticas de Lengua Catalana - VAL


Grupos de matricula (2009-10)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 Anual M VAL desde - hasta -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Objetivos de las asignatura / competencias (2009-10)
Açò és un resum, per veure el programa complet consulteu al Campus Virtual en `Materials` dins de `Recursos d`aprenentatge` o bé a l`enllaç de més avall.

L`objectiu general és augmentar la competència lingüística en català i la competència comunicativa, de manera que en acabar el curs l'alumnat haurà de ser capaç de:
1. Produir distints tipus de textos orals i escrits de manera que siga capaç de satisfer adequadament les necessitats comunicatives de caire oral i escrit que generen: a) el context social immediat en què actua com a parlant, b) el medi acadèmic en què es troba en la universitat, i c) el medi professional en què s`haurà de moure en el futur. Hom donarà especial rellevància als textos de tipus científic relacionats amb la filologia.

2. Fer interpretacions adequades i crítiques i descriure els recursos de tota mena emprats per l`autor, mitjançant l`anàlisi i el comentari lingüísticotextual de distints tipus de textos (argumentatius, narratius, expositius, descriptius, retòrics i conversacionals).

3. Analitzar i descriure el funcionament intern de la llengua: morfemes flexius, derivació, estructura fonètica i qüestions morfosintàctiques que freqüentment generen errors i/o dubtes. Explicar el procés de formació i de depuració del lèxic català.



4. Explicar conceptes bàsics com: llengua, dialecte, diacronia, sincronia, varietat estàndard, registre, etc.



Actituds i habilitats socials
:
1.Prendre consciència de la realitat sociolingüística de la llengua catalana, especialment a les terres valencianes.
2. Contemplar la normalització de la llengua com una necessitat peremptòria
3. Valorar la importància d'aconseguir un model de llengua adequat des del punt de vista normatiu i de la màxima acceptabilitat social possible.
4. Capacitat de millorar les destreses comunicatives a través de la reflexió sobre els mecanismes de producció de textos orals i escrits reeixits.


Destreses










/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";}



Habilitat per a aplicar a la realitat social valenciana els conceptes bàsics de la sociolingüística.
Habilitat per a analitzar críticament textos de diferents tipus i gèneres.
Habilitat per a produir de manera reeixida textos escrits, especialment expositius i argumentatius.
Habilitat per a expressar-se oralment en català estàndard i en el re


Contenidos teóricos y prácticos (2009-10)


Bloc I: Temes introductoris.

1. Concepte de llengua i de dialecte. Diacronia i sincronia. Varietat i unitat de la llengua catalana: el valencià varietat occidental de la llengua catalana. La varietat estàndard superadora de la diversitat. Policentrisme i convergència: l'estàndard i els substàndards. Conceptes de normativització i de normalització. Criteris per a l'elaboració de la normativa.





Bloc II: Introducció a la gramàtica textual catalana

1. Competència comunicativa: Competència gramatical, competència sociolingüística, competència discursiva, competència estratègica.
3. Frase, text i discurs.



2. Text i comunicació: procés i elements de la comunicació. Text, context i co-text. Significat i sentit.




4. Les propietats del text.
4.1. Adequació: relació entre text i context, els registres, comunicació verbal i no verbal, coneixements enciclopèdics, veus del discurs, màximes conversacionals, pressuposicions i intertextualitat. Llenguatge no-sexista.
4.2. Coherència: el tema del text, selecció de la informació, progressió temàtica i isotopia.





4.3. Cohesió: mecanismes de referència, connexió, modalització, discurs reportat, estil cohesionat i estil segmentat.
5. Tipus de text i funcions comunicatives que despleguen: conversacionals, descriptius, narratius, directius o instructius, expositius, argumentatius, retòrics.
6. Els textos segons l'àmbit d'ús.









/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";}
6.1. Els textos científics en el camp de la filologia.



6.1.1. Objectius i metodologia


6.1.2. Replega d'informació (de camp i/o bibliogràfica).


6.1.3. Síntesi de la informació teòrica.

6.1.4. Redacció adequada i coherent.

6.1.5. Formulació de conclusions.

6.1.6. Ús correcte de les convencions: citació, notació, tipus de lletra, etc.


Bloc III: Temes de fonètica-ortografia i ortoèpia

1. Llengua oral i llengua escrita: característiques. Tira fònica i tira gràfica. Fonemes i sons. El sistema gràfic: subsistemes fonogràfic, morfogràfic i logogràfic. Les matrius sil·làbiques: casos de correspon-dència entre so i grafia i casos de no-correspondència.

2. El vocalisme: vocalisme àton i tònic. Els diftongs. La divisió sil·làbica. Accentuació gràfica. El guionet. Fenòmens de contacte vocàlic: elisió i sinalefa. L'apòstrof.


3. El consonantisme: estudi de cadascun dels fonemes consonàntics i de les correspondències entre so i grafies. Fenòmens de contacte consonàntic: neutralitzacions, emmudiments, sonoritzacions, assimilacions i geminacions.


Bloc IV: Temes de morfologia i sintaxi
1. El nom nucli del SN: nombre i gènere.
2. El determinant: article, demostratiu i qualificadors. L'article neutre.

3. Pronoms tònics: personals, demostratius i possessius. No personals: indefinits i relatius. Pronoms àtons: formes i funcions dels pronoms àtons. Combinacions binàries. Estudi especial dels pronoms EN i HI.






4. El verb nucli del SV: els morfemes verbals. Conjugació del paradigma regular. El diversos grups de la classe II. Verbs irregulars de la classe IIIa
5. Utilització dels temps i modes verbals en les proposicions adverbials temporals i substantives de relatiu. Les perífrasis verbals: obligació, imminència i probabilitat. Usos de ser i estar.
6. L'adverbi. Ús de no. L'oració comparativa.
7. La preposició. Canvi i caiguda de preposicions.

8. La conjunció. Ús de doncs, com que, ja que, puix, car, perquè, per a què, posat que. La interjecció.










Bloc V: Temes de lèxic i semàntica

1. Lexicologia i lexicografia. Diccionari teòric o lexicó i diccionari pràctic. Macroestructura i microestructura dels diccionaris. Tipus de diccionaris: monolingües, bilingües, escolars, generals, etimològics, de sinònims i antònims, ideològics, etc.
2. La formació de mots: habilitació, composició, derivació i parasíntesi. Enriquiment del lèxic.
3. La formació històrica del lèxic català: les diverses aportacions. Arcaismes i neologismes. Diferències regionals.
4. Les relacions semàntiques entre els mots. Hiponímia, sinonímia i antonímia. Polisèmia, monosèmia i homonímia.

5. Onomàstica: topònims i antropònims. Origen dels nostres cognoms.














Más información
http://www.ua.es/dfcat/programesassig10.htm
Profesor/a responsable
PONSODA SANMARTIN , JOAN


Metodología docente (2009-10)
Clases teóricas y prácticas
Volum de treball en hores:
Assistència a classes teòriques: ................60 h.
Assistència a classes pràctiques: ..............60 h.
Preparació classes teòriques: ...................20 h.
Preparació classes pràctiques: ..................20 h.
Preparació treballs classes teòriques: ......45 h.
Preparació treballs classes pràctiques: ....45 h.
Realització d'exàmens: ...................................8 h.
Preparació d'exàmens: ..................................30 h.
Assistència a tutories: ......................................7 h.
Assistència a seminaris i activitats: ..............5 h.
Total volum de treball: ........300 h.

Les 60 hores de classes teòriques es dedicaran a explicar els continguts bàsics de l'assignatura i a oferir les orientacions pertinents per a la realització dels diversos treballs que els alumnes han de realitzar.
Les 20 hores de preparació de classes teòriques es dedicaran a la lectura i preparació de la bibliografia obligatòria.
Les 20 hores de preparació de classes pràctiques es dedicaran a la realització d'exercicis proposats a classe (especialment redacció de comentaris de text, anàlisi de correspondències entre grafies i fonemes, anàlisi i comentari de mots, anàlisis i comentari de diversos diccionaris i preparació de textos orals).
Les 45 hores de preparació de treballs de classes teòriques es dedicaran a la lectura i estudi dels llibres (vegeu l'apartat "Avaluació") dels quals se n'ha de fer una ressenya i/o se n'ha de respondre un qüestionari.
Les 45 hores de preparació de treballs de classes pràctiques a redactar les tres ressenyes i a respondre els corresponents qüestionaris (vegeu "Avaluació" ).
De les 8 hores de realització d'exàmens se'n dedicaran 4 al primer parcial i 4 al segon. Hi haurà encara un examen de recuperació posterior.
Les 30 hores de preparació d'exàmens es dedicaran al repàs dels conceptes exposats a les classes teòriques i dels diferents exercicis fets a les classes pràctiques, així com a la realització dels diferents models d'examen que es poden trobar al Campus Virtual.
Les 7 hores de tutoria es dedicaran: a) 3 a assistir en grups de tres o quatre alumnes al despatx, quan siguen convocats pe professorat, per a guiar la realització dels diferents treballs (especialment les ressenyes i els qüestionaris); b) 4 hores per assistir al despatx del professorat quan l'alumne ho crega oportú per aclarir dubtes de qualsevol índole relacionats amb l'assignatura (aclarir algun concepte o algun procediment no entés, alguna orientació, etc.)
Les 5 hores d'assistència a seminaris i activitats implicaran l'obligatorietat d'assistir, i fer-ne el corresponent resum, a dues conferències que oportunament s'especificaran.


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
Otras
Les 60 hores de classes pràctiques es dedicaran a la realització d'exercicis, distribuïdes de la manera següent:
a) 20 hores (en grup desdoblat) en un aula d'informàtica per tal de redactar, corregir, traduir i comentar textos i també per aprendre a desenvolupar-se en el Campus Virtual (CV).
b) 20 hores a realitzar i corregir exercicis de manera col·lectiva, quan no és necessària la correcció individual;.
c) 20 hores (en grup desdoblat) a realitzar i corregir exercicis, especialment d'expressió oral (locució i ortoèpia).


Profesores (2009-10)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 86051PONSODA SANMARTIN, JOAN
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 86051.1FUSTER ORTUÑO, MARÍA ÁNGELES
PONSODA SANMARTIN, JOAN
1.2FUSTER ORTUÑO, MARÍA ÁNGELES
PONSODA SANMARTIN, JOAN
Enlaces relacionados
http://antalya.uab.es/gab-llengua-catalana/web_argumenta_obert/
http://cv.uoc.es/euromosaic/
http://dcvb.iecat.net/
http://dlc.iec.cat/
http://pdl.iecat.net/entrada/diec.asp
http://perso.wanadoo.es/dcasellas/Gircat/CC6/cc6.html
http://perso.wanadoo.es/dcasellas/Gircat/credit/INFORM1.htm
http://ub.es/slc/termens/webter.htm
http://www.avui.com/
http://www.bibiloni.net/correcciofonetica/ge.htm
http://www.diccionarisvalencia.es/
http://www.elperiodico.com/cat/
http://www.fev.org
http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm
http://www.JoEscric.com
http://www.perlallengua.tk
http://www.softcatala.org
http://www.termcat.cat/dicci/seguretat_viaria/index.html
http://www.termcat.es/
http://www.trobat.com/servicis/dvo-gva.php#
http://www.ua.es/spv/spv.html
http://www.ua.es/uem/
http://www.upf.es/gl/salc/
http://www.vilaweb.com
http://xvives.uji.es/com/llengua
http://62.97.114.150/ats_0001.aspx


Bibliografía

A l`entorn de la paraula
Autor(es):CABRÉ, María Teresa
Edición:Valencia : Universitat de Valencia, 1994.
ISBN:978-84-370-1516-3
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Breu diccionari ideològic: amb vocabulari català-castellà i castellà-català
Autor(es):ROMEU, Xavier
Edición:Barcelona : Teide, 1981.
ISBN:978-84-307-7321-3
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Com parlar bé en públic
Autor(es):Rubio, Joana
Edición:Barcelona : Mina, 2007.
ISBN:978-84-96499-57-7
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Comunicació efectiva a l`aula : tècniques d`expresió oral per a docents
Autor(es):Sanz i Pinyol, Glòria
Edición:Barcelona : Graó, 2005.
ISBN:978-84-7827-409-9
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Curs de sociolingüística, 3
Autor(es):MOLLÀ, Toni; VIANA, Amadeu
Edición:Alzira : Bromera, 1991.
ISBN:84-7660-051-8
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Curs mitjà de gramàtica catalana: referida especialment al país valenciá
Autor(es):Valor, Enric
Edición:València : Eliseu Climent, 1992.
ISBN:978-84-85211-45-6
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Diccionari de la formació de mots
Autor(es):BRUGUERA, Jordi
Edición:Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 2006.
ISBN:84-412-1411-5
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Diccionari de la llengua catalana
Autor(es):Giralt i Radigales, Jesús M
Edición:Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 1993.
ISBN:84-7739-615-9
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Diccionari de locucions i frases fetes
Autor(es):RASPALL I JUANOLA, Joana; MARTÍ I CASTELL, Joan ; BADIA I MARGARIT, Antoni M.
Edición:Barcelona : Edicions 62, 2002.
ISBN:978-84-297-4127-8
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Diccionari de sinònims, idees afins i antònims : amb vocabulari de barbarismes
Autor(es):PEY ESTRANY, Santiago ; RUBIO I BALAGUER, Jordi
Edición:Barcelona : Teide, 2003.
ISBN:978-84-307-7329-9
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Diccionari ideològic
Autor(es):SABATER I SICHES, Ernest
Edición:Barcelona : Barcanova, 1990.
ISBN:978-84-7533-482-0
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)

Diccionari pràctic de sinònims
Autor(es):RASPALL I JUANOLA, Joana; RIERA I SANS, Jaume
Edición:Barcelona : Edicions 62, 1996.
ISBN:978-84-297-4161-2
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Diccionari valencià
Autor(es):Lacreu, Josep (dir.)
Edición:València : Institut interuniversitari de Filologia Valenciana, 1996.
ISBN:84-7660-243-X
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Didàctica de la llengua oral formal : continguts d`aprenentatge i seqüències didàctiques
Autor(es):Vilà i Santasusanna, Montserrat
Edición:Barcelona : Grao, 2002.
ISBN:978-84-7827-281-5
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

El futur de la llengua catalana
Autor(es):Prats, Modest
Edición:Barcelona : Empúries, 1994.
ISBN:84-7596-266-1
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Els llinatges catalans: (Catalunya, País Valencià, Illes Balears) : assaig de divulgació lingüística
Autor(es):Moll, Francesc de B.
Edición:Palma de Mallorca : Moll, 1982.
ISBN:978-84-273-0425-3
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Exercicis autocorrectius d`ampliació de vocabulari
Autor(es):COMELLES, Salvador [et al.]
Edición:Picanya : Bullent, 1993.
ISBN:84-7602-900-4
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Exercicis del català complet
Autor(es):Ruaix i Vinyet, Josep
Edición:Barcelona : Moià, 1997-1998.
ISBN:84-89812-11-X
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Història de l`ortografia catalana
Autor(es):SEGARRA, Mila
Edición:Barcelona : Empúries, 1985.
ISBN:84-7596-057-X
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Introducció a la fonologia, fonètica i ortografia del català
Autor(es):BURGUET ARDIACA, Francesc
Edición:Barcelona : La Magrana, 1985.
ISBN:84-7410-113-1
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Introducció a la sintaxi: anàlisi categorial i funcional de l`oració simple
Autor(es):RAMOS ALFAJARÍN, J. Rafael
Edición:València : Tàndem, 1992.
ISBN:84-87693-98-9
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

La terminologia: la teoria, els mètodes, les aplicacions
Autor(es):CABRÉ I CASTELLVI, MaríaTeresa
Edición:Barcelona : Empúries, 1992.
ISBN:978-84-7596-363-1
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Lèxic: exercicis autocorrectius d`ampliació de vocabulari
Autor(es):COMELLES GARCÍA, Salvador
Edición:Picanya : Bullent , 2005.
ISBN:84-96187-12-8 o.c.
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Lexicologia i semàntica
Autor(es):CABRÉ i CASTELLVI, Maria Teresa; RIGAU, Gemma
Edición:Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 1985.
ISBN:84-85194-71-3
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Manual de pronunciació: criteris i exercicis d`elocució
Autor(es):CASTELLANOS I VILA, Josep-Anton
Edición:Barcelona : Eumo, 2004.
ISBN:978-84-9766-061-7
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Pragmàtica, discurs i llengua oral: introducció a l`anàlisi funcional de textos
Autor(es):PAYRATÓ, Lluís
Edición:Barcelona : UOC, 2003.
ISBN:978-84-8429-344-6
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Proposta per a un estàndard oral de la llengua catalana
Autor(es):Institut d`Estudis Catalans
Edición:Barcelona : Institut d`Estudis Catalans, 2005.
ISBN:No disponible
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

Un horitzó per a la llengua: aspectes de la normalització lingüística
Autor(es):MARÍ MAYANS, Isidor
Edición:Barcelona : Empúries, 1992.
ISBN:84-759-6333-1
Recomendado por:PONSODA SANMARTIN, JOAN JOSEP
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]
(*1) Este profesor ha recomendado el recurso bibliográfico a todos los alumnos de la asignatura.
Fechas de exámenes oficiales (2009-10)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 16/11/2009 El examen se hará de 14 a 18 horas en el Seminario de Filología catalana.
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 07/06/2010 12:00 15:00 A1/0-01G -
Periodo extraordinario de septiembre -1 06/09/2010 12:00 15:00 GE/2-08M -
Parciales -1 07/01/2010 09:00 13:00 A1/0-18X -
Parciales -1 28/05/2010 09:00 13:00 A1/1-57M -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Instrumentos y criterios de evaluación (2009-10)
Evaluación continua, examen final






/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";} Es poden aconseguir un màxim de 100 punts (equivalent a un 10) de la manera següent:
a) 20 punts (10 el 1r Quadrimestre + 10 el 2n) per l'assistència a les pràctiques (que és obligatòria) i la realització dels exercicis corresponents i l'assistència (i corresponent resum) a les activitats complementàries.
b) 6 punts per la lectura i corresponent ressenya (feta seguint els criteris que s'explicaran a classe) del llibre La cuina de l'escriptura de Daniel Cassany (Ed. Empúries, Barcelona). Data límit de lliurament: 2 de novembre de 2009 (Alerta que entra en l'examen de gener, 1r parcial). Aquesta tasca reforça i complementa els continguts dels blocs II i IV del temari.
c) 8 punts per la lectura, ressenya (feta seguint els criteris que s'explicaran a classe) i qüestionari (que es troba al campus virtual) del llibre Manual de sociolingüística de Toni Mollà (Ed. Bromera, Alzira, 2003). Data límit de lliurament: 7 de gener de 2010 (També entra en el primer parcial). Aquesta tasca reforça i complementa els continguts del bloc I del temari.
d) 25 punts pel primer parcial (examen de gener). Constarà de la redacció d'un comentari de text (12 punts), un test de V o F (amb la justificació de la resposta) sobre els temes treballats a classe, sobre els llibres La cuina de l'escriptura iManual de sociolingüística (10 punts) i na qüestió sobre lexicografia (3 punts). Caldrà lliurar la Memòria de treball personal del primer quadrimestre feta a casa (Es pot trobar al Campus Virtual).
e) 8 puntsper la lectura i corresponent ressenya (feta seguint els criteris que s'explicaran a classe) i qüestionari (que es troba al campus virtual) del llibre Com parlar bé en públic de J. Rubio i F. Puigpelat (Ed. Mina, Barcelona, 2007). Data límit de lliurament: 1 de març de 2010. Aquesta tasca reforça i complementa els continguts dels blocs III i IV del temari.
f) 8 puntsper la realització del qüestionari (que es troba al campus virtual) sobre la Guia d'usos lingüístics. Aspectes gramaticals (Ed. IIFV) Aquesta Guia ... es pot consultar en l'apartat "publicacions"de www.iifv.net. Data límit de lliurament: 30 d'abril de 2010. Aquesta tasca reforça i complementa els continguts del bloc III i sobretot del bloc IV del temari.
g) 25 punts pel segon parcial (examen de juny). Constarà de: unes qüestions sobre ortoèpia i ortografia (8 punts). Unes qüestions sobre morfosintaxi, tenint en compte especialment la Guia d'usos lingüístics (9 punts).Unes qüestions sobre morfologia lèxica i onomàstica (8 punts).<