UA
   DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi6216Descripció
Crdts. Teor.3
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
PSICOLOGIA DE LA SALUTMÈTODES D'INVESTIGACIÓ I DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ1,51,5
PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDÀCTICAPSICOLOGIA EVOLUTIVA I DE L'EDUCACIÓ1,51,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Psicopedagogia - pla 1997


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2015-16)
Sense Dades


Oferida com a lliure elecció (2015-16)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2015-16)
Sense horari


Grups de matricula (2015-16)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
20 1er. T CAS des de - fins a -
(*) 20: PSICOPEDAGOGIA TARDE - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2015-16)
-Conocer que es y que representa el diagnóstico en educación.
-Conocer técnicas e instrumentos utilizados en diagnóstico en educación.
-Conocer los principales marcos de referencia donde se encuadra la intervención psicopedagógica.
-Comprender el sentido, las funciones, las aplicaciones y las fases del proceso de evaluación psicopedagógica.
-Ser capaz de analizar y reformular las diferentes demandas que promueve la evaluación psicopedagógica.
-Aplicar algunas técnicas e instrumentos utilizados en la evaluación psicopedagógica.
-Analizar e interpretar estudios de casos individuales o colectivos y proponer las orientaciones necesarias.
Conocer y elaborar algunos modelos de informes psicopedagógicos.


Continguts teòrics i pràctics (2015-16)
MARCO TEÓRICO.

Tema 1 El diagnóstico en educación.

Tema 2. Modelos de diagnóstico en educación.

Tema 3. Información en diagnóstico en educación.

Tema 4. La observación en diagnóstico en educación.

Tema 5. Instrumentos de medición. Los tests.

Tema 6. La encuesta.

Tema 7. Las técnicas sociométricas.

Tema 8. Nuevas tecnologías aplicadas al diagnóstico.



MARCO APLICADO.

Tema 1. Modelos de intervención psicopedagógica.

Tema 2. La demanda de evaluación psicopedagógica.

Tema 3. La evaluación psicopedagógica.

Tema 4. La evaluación psicopedagógica en la discapacidad intelectual.

Tema 5. La evaluación psicopedagógica en casos de talento y sobredotación.

Tema 6. Problemática y pruebas más frecuentes en la práctica psicopedagógica.

Tema 7. Psicometría razonada con el WISC-R.

Tema 8. La evaluación psicopedagógica bajo demanda administrativa: elaboración de dictámenes.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
GONZALEZ GOMEZ , JUAN PABLO


Metodologia docent (2015-16)
No especificat


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat


Professorat (2015-16)
Grup Professor
TEORIA DE 621620GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
Enllaços relacionats
http://http://http://formacionprofesorado.educacion.es/index.php/es/materiales/materiales
http://http://http://www.revistaeducacion.mec.es/inicio.htm
http://http://http://www.xtec.net/formaciotic/dvdformacio/materials.htm
http://http://www electronicportafolios.com
http://http://www.educared.org/
http://http://www.ite.educacion.es/
http://http://www.latarea.com.mx/articu/articu7/bayardo7.htm


Bibliografia

Diagnóstico en educación: modelos, técnicas e instrumentos
Autors:JIMÉNEZ VIVAS, Amparo
Edició:Salamanca : Amarú , 2003.
ISBN:84--8196-205-8
Recomanat per: GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista
Autors:MONEREO I FONT, Carles; SOLÉ, Isabel
Edició: Madrid. : Alianza , 1996.
ISBN:978-84-206-8194-8
Recomanat per: GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
[ Accés a les edicions anteriors ]

El mago sin magia : cómo cambiar la situación paradójica del psicólogo en la escuela
Autors:SELVINI PALAZZOLI, Mara...[et al.]
Edició:Barcelona : Paidós, 2004.
ISBN:978-84-7509-431-1
Recomanat per: GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Intervención educativa y diagnóstico psicopedagógico
Autors:BASSEDAS, Eulàlia...[et al.]
Edició:Barcelona : Paidós, 1991.
ISBN:978-84-7509-689-6
Recomanat per: GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
[ Accés a les edicions anteriors ]

La evaluación psicopedagógica
Autors:AGÓN ANGRILL, Anna
Edició:Barcelona : Graó, 2005.
ISBN:978-84-7827-366-9
Recomanat per: GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Enllaç al recurs bibliogràfic ]

Técnicas e instrumentos de diagnóstico en educación
Autors:CALVO PÉREZ, Crispín
Edició:Málaga : Aljibe, 2007.
ISBN:978-84-9700-394-0
Recomanat per: GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
Dates d'exàmens oficials (2015-16)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 04/11/2015 -
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre -1 13/01/2016 -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 29/06/2016 -
(*) 20: PSICOPEDAGOGIA TARDE - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2015-16)
No especificat
La evaluación se dividirá en dos elementos.

MARCO TEÓRICO:

1) Un examen escrito (30% de la calificación total).
2) Las actividades de clase realizadas a lo largo del curso (20% de la calificación total).

MARCO APLICADO:

3) La realización de unas actividades prácticas (30% de la calificación total).
4) Las actividades de clase realizadas a lo largo del curso (20% de la calificación total).