UA
   OPERADORES LINEALES NO NEGATIVOS    Año académico       Versión PDF.
Código3200Descripción
Crdts. Teor.4Teor¡a de Perron-Frobenius. Modelos input-output, de Markov y din micos. Extensiones no lineales. Problemas de complementariedad.
Crdts. Pract.2
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FUNDAMENTOS DEL ANÁLISIS ECONÓMICOFUNDAMENTOS DEL ANALISIS ECONOMICO42


Estudios en los que se imparte
Licenciatura en Matemáticas - plan 1997


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2009-10)
Grupo (*)Número
1 30
TOTAL 30
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Ofertada como libre elección (2009-10)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2009-10)
ModoGrupo (*)Día inicioDía finDíaHora inicioHora finAula
CLASE TEÓRICA 1 01/02/2010 21/05/2010 M 11:30 13:00 A1/1-61P
  1 01/02/2010 21/05/2010 J 13:30 14:30 A1/1-55P
CLASE PRÁCTICA (LRU) 1 01/02/2010 21/05/2010 M 13:00 13:30 A1/1-61P
  1 01/02/2010 21/05/2010 J 12:30 13:30 A1/1-55P
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - CAS
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1: GRUPO 1 - CAS


Grupos de matricula (2009-10)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 2do. M CAS desde A hasta Z
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Objetivos de las asignatura / competencias (2009-10)
Es pretén que els alumnes aconsegueixen un nivell de coneixements en àlgebra matricial suficient per poder aplicar-lo a diferents ciències físiques o del comportament.
Les parts de que consta l`assignatura són:
a) teoria d`autovalors, propietats especials (teoria de Perron Frobenius)
b) sistemes d`equacions lineals: existència de solució no negativa
c) aplicacions: models lineals de producció econòmica, teoria moderna de processos de Markov, problemes de complementarietat, models temporals, extensions no lineals, ...

A més a més de la comprensió dels diferents conceptes, l'objectiu és que els alumnes tinguen un suficient coneixement matemàtic per tal d'observar com diferents models d'economia, física, decisió, ... poden formular-se utilitzant la mateixa eina matemàtica.

També es pretén que la participació activa del estudiants els porte més enllà de la memorització de conceptes, buscant la comprensió i discussió de per què els conceptes es defineixen d'aquesta manera i no d'un altra.



Contenidos teóricos y prácticos (2009-10)
Tema 1. Introducción, definiciones y primeras propiedades
1.1 Notación: igualdades y desigualdades entre vectores y matrices
1.2 Operadores no negativos
1.3 Resolubilidad de un sistema de ecuaciones
1.4 Tipos de matrices: definiciones y propiedades

Tema 2 Autovalores
2.1 Acotación de autovalores
2.2 Autovalores y otras propiedades de las matrices
2.3 Autovalores generalizados

Tema 3. Resolubilidad en sistemas lineales
3.1 Introducción
3.2 Análisis de la resolubilidad (1)
3.3 Análisis de la resolubilidad (2)
3.4 Un caso más general
3.5 Matriz singular

Tema 4. Aplicaciones
4.1 El modelo lineal de producción simple (Sraffa-Leontief)
4.2 Análisis de los sistemas
4.3 El modelo lineal de producción conjunta
4.4 Cadenas de Markov

Tema 5. Un modelo temporal
5.1 El modelo: interpretación
5.2 Resolubilidad y estabilidad

Tema 6. Extensión no lineal
6.1 Condiciones de continuidad
6.2 Condiciones de diferenciabilidad



Más información
Profesor/a responsable
HERRERO BLANCO , CARMEN


Metodología docente (2009-10)
Clases teóricas y prácticas
Les sessions de l'assignatura, amb una durada de 2 hores (al voltant de 1h45m, segons recomanació de la universitat) tindran part teòrica i part pràctica.

Després d'haver explicat un concepte, o un resultat teòric, i de veure les seues implicacions i conseqüències, resulta molt convenient analitzar-lo des del punt de vista pràctic (com calcular-lo, com aplicar-lo, ...). Per això no es farà distinció entre la part teòrica i pràctica de l'assignatura.
No obstant, una vegada acabat el tema, es dedicaran tantes sessions com siga necessari per a resoldre els fulls d'exercicis i tots els dubtes que hagen pogut sortir.

Les sessions tindran, en principi, una estructura de classe magistral, però promovent la participació activa dels estudiants, deixant pensar les demostracions abans de fer-les, demanant suggeriments (sempre que siga adequat), etc.


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
Otras
Les sessions de pràctiques, una vegada acabat el tema teòric (on ja s'hauran vist exercicis pràctics) consistiran a la discussió d'una sèrie de problemes i qüestions (facilitades amb suficient antelació pel campus virtual).

Es pretén que els estudiants proposen les solucions als diferents problemes i, per tant, siga una classe interactiva. Quan no hi hagen suggeriments, es donaran indicacions per tal que ells continuen intentant resoldre el problema. Quan no siga possible, es donarà la solució completa i es discutirà per què no han arribat a la solució.


Profesores (2009-10)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 32001HERRERO BLANCO, CARMEN
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 32001HERRERO BLANCO, CARMEN
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía
No existen libros recomendados en esta asignatura para este año académico.
Fechas de exámenes oficiales (2009-10)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 20/11/2009 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 09/06/2010 09:00 12:00 0041PB037 -
Periodo extraordinario de septiembre -1 03/09/2010 09:00 12:00 0041PB037 -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Instrumentos y criterios de evaluación (2009-10)
Examen final
La nota final es basarà, essencialment, a la obtinguda a l'examen de l'assignatura a la convocatòria corresponent. En casos dubtosos es valorarà la participació activa a les classes teòriques i pràctiques.

A més, hi podrà haver exercicis o treballs voluntaris, que podran incrementa la nota de l'examen. En aquest cas, s'anunciarà oportunament al campus virtual i es donaran les instruccions pertinents.

Per aprovar l'assignatura, la qualificació mínima, tenint en compte les anteriors consideracions, haurà de ser de 5 punts sobre 10.