UA
   MARKETING ESTRATÈGIC    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi9887Descripció
Crdts. Teor.3ANÀLISI DE L'ENTORN GENERAL I ESPECÍFIC. ANÀLISI INTERNA DE RECURSOS I PRESA DE DECISIONS. OPCIONS PER A LA FORMULACIÓ DE L'ESTRATÈGIA: ESTRATÈGIES GENÈRIQUES I MÈTODES ALTERNATIUS. AVALUACIÓ DE L'ESTRATÈGIA. ELEMENTS PER A LA IMPLEMENTACIÓ DE L'ESTRATÈGIA.
Crdts. Pract.1,5
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
MARKETINGCOMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS31,5


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Ciències del Treball - pla 2001


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
4622MÀRQUETING ESTRATÈGIC
9129MÀRQUETING ESTRATÈGIC


Matriculats (2013-14)
Grup (*)Nombre
1 80
TOTAL 80
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2013-14)
Nombre màxim d'alumnes: 15
Places disponibles 14
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2013-14)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 1 27/01/2014 23/05/2014 X 20:00 21:00 A1/1-28M
  1 27/01/2014 23/05/2014 J 20:00 21:00 A1/1-28M
CLASSE PRÀCTICA (LRU) 1 27/01/2014 23/05/2014 J 19:00 20:00 A1/1-28M
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - CAS
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1: GRUPO 1 - CAS


Grups de matricula (2013-14)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 2do. T CAS des de A fins a Z
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2013-14)
Trataremos de entender el marketing desde la óptica de la alta dirección, es decir como sistema de pensamiento, para su posterior traducción operativa en herramientas y procedimientos de gestión. Para ello se sigue un proceso común al que obliga un plan de marketing estratégico, o lo que es igual, un sistema de estudio que englobe un análisis externo de la empresa referente al entorno que la rodea, un análisis interno con modelos de cartera de productos y por último la toma de decisiones estratégicas. El objetivo de esta asignatura es introducirnos en los conceptos que un directivo de marketing debe conocer y que deben quedar recogidos en un Plan Estratégico de Marketing, de manera que este profesional sea capaz de evaluar, entender y controlar.


Continguts teòrics i pràctics (2013-14)
TEMA 1: "INTRODUCCIÓN AL MARKETING: CONCEPTOS BÁSICOS". 1.- Definición de marketing. 2.- Conceptos básicos de Marketing. 3.- Evolución del concepto de Marketing. 4.- Marketing Vs Ventas. 5.- Definición de Marketing. 6.- El Marketing como sistema de intercambios.

TEMA 2: "ANÁLISIS EXTERNO". 1.- Análisis del Mercado. 1.1- Los determinantes de la demanda de mercado. 1.2.- La segmentación. 1.3.- Estrategia de posicionamiento. 2.- Análisis del consumidor. 2.1- Identificación de las necesidades insatisfechas. 2.2.- Un modelo de comportamiento del consumidor. 3.- Análisis de la competencia. 3.1.- Identificación de los competidores. 3.2.- Identificación de grupos estratégicos. 3.3.- Estructura de la industria o noción de la competencia ampliada. 3.4.- Determinación de los objetivos de la competencia. 3.5.- Fuentes de información competitiva. 3.6.- Benchmarking.

TEMA 3: "ANÁLISIS INTERNO". 1.- Análisis de los puntos fuertes y débiles de la organización. 2.- La matriz de la ventaja competitiva. 3.- Análisis del portafolio. 3.1.- Modelo Boston Consulting Group. 3.2.- Enfoque de General Electric.

TEMA 4: "ESTRATEGIAS DE NEGOCIO ALTERNATIVAS". 1.- Estrategias básicas de desarrollo. 1.1.- Estrategia de liderazgo en costes. 1.2.- Estrategia de diferenciación. 1.3.- Estrategia del especialista. 2.- Estrategias de crecimiento. 2.1.- Crecimiento intensivo. 2.2.- Estrategia de integración. 2.3.- Estrategia de crecimiento por diversificación. 3.- Estrategias competitivas. 3.1.- Estrategias del líder. 3.2.- Estrategias del retador. 3.3.- Estrategias del seguidor.

TEMA 5: "EL PLAN DE MARKETING GENERAL Y MARKETING INTERNO". 1.- Plan de Marketing General. 2.- Proceso de Marketing interno. 3.- Gestión del Marketing interno.



Enllaç al programa
Professor/a responsable
Leal González , Mercedes Eugenia


Metodologia docent (2013-14)
Classes teòriques i pràctiques
A través del campus virtual se pondrá a disposición del alumno resúmenes de cada tema para que el seguimiento de la asignatura sea más efectivo.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Altres


Professorat (2013-14)
Grup Professor
TEORIA DE 98871Leal González, Mercedes Eugenia
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 98871Leal González, Mercedes Eugenia
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
Dates d'exàmens oficials (2013-14)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Estudi: B502
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 29/11/2013 Hora i aula: contactar amb el/la profesor/a de l'assignatura
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 05/06/2014 15:00 18:00 DE/1-16G -
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 07/07/2014 17:30 20:30 A1/0-03M -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2013-14)
Avaluació contínua, examen final
La evaluación final consistirá en un control tipo test. Según la evolución de las clases y el número de alumnos matrículados, el profesor puede introducir ejercicios prácticos para completar la evaluación.