UA
   FONÈTICA (FRANCESA)    Any acadèmic       Versió PDF.
Codi7742Descripció
Crdts. Teor.2,5ANÀLISI FONÈTICA. TRANSCRIPCIÓ. PRONUNCIACIÓ.
Crdts. Pract.2
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGIES INTEGRADESFILOLOGIA FRANCESA2,52


Estudis en què s'imparteix
Mestre. Llengua Estrangera - pla 2000


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
8702LLENGUA FRANCESA II


Matriculats (2009-10)
Grup (*)Nombre
5 58
TOTAL 58
(*) 5: GRUPO EXTRANJERA - CAS


Oferida com a lliure elecció (2009-10)
Nombre màxim d'alumnes: Sense màxim
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2009-10)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 5 14/09/2009 19/11/2009 J 11:00 12:00 P3/0-04
  5 14/09/2009 19/11/2009 J 12:00 13:00 P3/0-04
  5 20/11/2009 23/12/2009 J 11:00 12:00 P3/0-04
CLASSE PRÀCTICA (LRU) 5 14/09/2009 25/11/2009 V 12:00 13:00 P3/0-04
  5 26/11/2009 23/12/2009 J 12:00 13:00 P3/0-04
  5 26/11/2009 23/12/2009 V 12:00 13:00 P3/0-04
(*) CLASE TEÓRICA
5: GRUPO EXTRANJERA - CAS
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
5: GRUPO EXTRANJERA - CAS


Grups de matricula (2009-10)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
5 1er. M CAS des de - fins a -
(*) 5: GRUPO EXTRANJERA - CAS


Altres distribucions (2009-10)
Grup Estudi
5 s'impedeix a Mestre. Educació Física - pla 2000
5 s'impedeix a Mestre. Educació Infantil - pla 2000
5 s'impedeix a Mestre. Educació Musical - pla 2000
5 s'impedeix a Mestre. Educació Primària - pla 2000


Objectius de l'assignatura / competències (2009-10)
- Reflexionar acerca de la necesidad de dominar la pronunciación de una lengua que deberán enseñar en el futuro - Conocer la articulación, características y grafías fundamentales de los sonidos del francés - Contribuir al perfeccionamiento de la pronunciación del francés a través del estudio de sus fonemas - Conducir a la consolidación y mejora de la ortografía francesa en consonancia con la fonética y con ayuda de ésta


Continguts teòrics i pràctics (2009-10)
1. La fonética. Nociones generales.Las ramas de la fonética.El alfabeto fonético internacional. 2. Los fonemas del francés.El subsistema vocálico Las vocales. Estudio detallado: definición, articulación y grafías. Sistema de oposiciones vocálicas. 3. Los fonemas del francés.Las semivocales Definición, articulación y grafías. 4. Los fonemas del francés. El subsistema consonántico. Las consonantes.Clasificación. Estudio detallado: definición, articulación y grafías. 5. Fonética combinatoria y rasgos prosódicos La sílaba. La liaison. L¿l allongement. La entonación. 6. La transcripción fonética


Enllaç al programa
Professor/a responsable
RAMON DIAZ , MARIA DEL CARMEN


Metodologia docent (2009-10)
Classes teòriques
La metodología en esta materia es de carácter teórico-práctico, ya que se compone de los siguientes aspectos: exposiciones teóricas de parte del profesor, audición y reproducción de fonemas, realización de numerosos ejercicios de identificación y producción de fonemas, en especial vocálicos y semivocálicos, actividades de discriminación y transcripciones fonéticas.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Altres
Lecturas, ejercicios diversos de expresión oral, dictados y transcripciones fonéticas


Professorat (2009-10)
Grup Professor
TEORIA DE 77425RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 77425RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia

À l`écoute des français
Autors:LEBRE-PEYTARD, Monique
Edició:Paris : CLE International, 1992.
ISBN:2-19-033215-X
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)

A l`écoute des sons
Autors:PAGNIEZ-DELBART, Therese
Edició:Paris : CLE International, 1990-1992.
ISBN:No disponible
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)

Dictées interactives corrigés
Autors:RESPAUD, Annick
Edició:Genova : Cideb, 1997.
ISBN:88-7754-321-3
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Dictées interactives: ecouter, comprendre, ecrire, repeter, traduire
Autors:RESPAUD, Annick
Edició:Genova : Cideb, 1997.
ISBN:88-7754-309-4
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Dictionnaire orthographe phonétique
Autors:Rey, Alain
Edició:Paris : Clé International.
ISBN:No disponible
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Exercices de correction phonétique pour hispanophones
Autors:METTAS, Odette [et al.]
Edició:Paris : Didier, 1971.
ISBN:No disponible
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)

Orthographe et prononciation en français : les 12000 mots qui ne se prononcent pas comme ils s`écrivent
Autors:Warnant, Léon
Edició:Paris : Duculot, 2006.
ISBN:2-8011-1387-5
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Phonétique en dialogues: niveau débutant
Autors:Martinie, Bruno
Edició:Paris : Clé International, 2007.
ISBN:978-209-035220-5
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Phonétique et morphologie du français moderne et contemporain
Autors:Hervé-D. Bechade
Edició:Paris : P.U.F..
ISBN:2-13-044281-1
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Phonétique progressive du français avec 400 activités. Niveau Avancé
Autors:Charliac, Lucile
Edició:Paris : Clé International, 2006.
ISBN:209-033147-X
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Phonétique progressive du français avec 600 exercices
Autors:Charliac, Lucile; Motron, Annie-Claude
Edició:Paris : CLE International, 2015.
ISBN:978-2-09-038167-2
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Phonétique: 350 exercices
Autors:Abry, Dominique
Edició:Paris : Hachette, 2003.
ISBN:978-2-01-020550-7
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Phonétisme et prononciation du français
Autors:R-Léon, Pierre
Edició:Paris : Armand Colin, 2005.
ISBN:2200342977
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Plaisir des sons: enseignement des sons du françáis
Autors:KANEMAN-POUGATCH, Massia; PEDOYA-GUIMBRETIERE, Elisabeth;
Edició:Paris : Hatier, 1991.
ISBN:978-2-278-01843-7
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)

Prononcer les mots du français: des sons et des rythmes
Autors:WIOLAND, François
Edició:Paris : Hachette, 1991.
ISBN:978-2-01-017482-7
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)

Pronunciación y ortografía del francés para hispanohablantes: (francés fundamental y francés corriente).
Autors:TORRES MONREAL, Francisco
Edició:Alcobendas (Madrid) : SGEL, 1980.
ISBN:84-7143-213-7
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Sons et intonation: exercices de prononciation
Autors:Martins, Cidalia
Edició:Paris : Didier, 2004.
ISBN:978-2-278-05579-1
Recomanat per: RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN (*1)
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2009-10)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Estudi: B255
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre) -1 06/11/2009 -
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre -1 21/01/2010 09:00 12:00 A2/D11 -
Període extraordinari de juliol -1 02/07/2010 08:30 11:30 A2/B01 -
(*) 5: GRUPO EXTRANJERA - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2009-10)
Avaluació contínua
En la evaluación de esta asignatura se primará el trabajo regular y se valorará, por tanto, la asistencia y la realización de actividades periódicamente. Estos aspectos serán tenidos en cuenta para determinar la nota final. Se realizarán dos pruebas escritas en las que habrá cuestiones sobre aspectos teóricos, transcripciones y reproducción de oraciones o textos grabados o dictados por el profesor. La profesora propondrá, asimismo, dos actividades de expresión oral para verificar el correcto aprendizaje de la pronunciación.La superación de esta materia dependerá, pues,de la media obtenida entre las pruebas orales y las escritas, teniendo en cuenta que debe obtenerse un mínimo de 4 puntos de media en las pruebas escritas para hacer la media con las orales y que éstas últimas se deben aprobar en todo caso. Aquellos alumnos que no aprueben la media de las orales podrán realizar un test oral final como segunda oportunidad. Los alumnos que no asistan a clase nunca o en muy contadas ocasiones no podrán acogerse a este sistema de evaluación y deberán presentarse al examen final en la fecha oficial prevista, debiéndose poner en contacto con la profesora para saber de qué modo podrán superar la asignatura. No podrán estar exentos de la prueba oral en ningún caso.