UA
   TEORIA DEL CONEIXEMENT    Any acadèmic       Versió PDF.
Codi6879Descripció
Crdts. Teor.2Els problemes que ha ocasionat el pensament modern i les seues arrels antigues i medievals.
Crdts. Pract.1
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 3,75 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
HUMANITATS CONTEMPORÀNIESFILOSOFIA30


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Humanitats - pla 1996


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2009-10)
Grup (*)Nombre
1 42
TOTAL 42
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2009-10)
Nombre màxim d'alumnes: 5
Places disponibles 1
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2009-10)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 1 14/09/2009 23/12/2009 L 19:00 21:00 GE/2-10P
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - CAS


Grups de matricula (2009-10)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 1er. T CAS des de - fins a -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2009-10)
La teoría del conocimiento es una disciplina filosófica. En la filosofía antigua pueden encontrarse numerosas reflexiones epistemológicas, pero hay que esperar al comienzo de la Edad Moderna para que la teoría del conocimiento rivalice con la metafísica para merecer el nombre de filosofía primera. Aunque en el siglo XX el conocimiento cedió momentáneamente su lugar al lenguaje en tanto que objeto predilecto y punto de partida de la reflexión filosófica, en las últimas décadas la epistemología ha recuperado el puesto que le corresponde. Prueba de ello es la buena salud de que goza tanto en el ámbito de la filosofía analítica como en el de la fenomenológico-hermenéutica.
El objetivo de esta asignatura es familiarizar al alumno con los conceptos principales de esta área de la filosofía: percepción, verdad, evidencia, creencia, objetividad, intuición, etc.; así como introducirle en los problemas principales de la disciplina: el problema del escepticismo, del relativismo, del conocimiento a priori, de la inducción, de la fundamentación, etc


Continguts teòrics i pràctics (2009-10)
Programa
Tema1: Qué es el conocimiento. Rasgos esenciales y tipos de conocimiento
Tema 2: La posibilidad del conocimiento y el problema del escepticismo
Tema 3: El relativismo y el constructivismo. Defensa e impugnación
Tema 4: El origen del conocimiento: concepciones racionalistas y concepciones empiristas
Tema 5: El problema de la justificación: el fundamentalismo y el coherentismo
Tema 6: El problema de la inducción
Tema 7: La verdad. El problema del criterio
Tema 8: El conocimiento científico. Explicación y comprensión



Enllaç al programa
Professor/a responsable
LAPIEDRA GUTIÉRREZ , GUILLERMO


Metodologia docent (2009-10)
Classes teòriques i pràctiques


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Altres
Realización de un trabajo escrito o una disertación oral sobre alguno de los aspectos tratados en la asignatura


Professorat (2009-10)
Grup Professor
TEORIA DE 68791LAPIEDRA GUTIÉRREZ, GUILLERMO
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
Dates d'exàmens oficials (2009-10)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Estudi: 28
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre) -1 27/10/2009 -
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre -1 16/01/2010 09:00 12:00 A1/1-59M -
Període extraordinari de juliol -1 01/07/2010 17:30 20:30 GE/0-02P -
(*) 1: GRUPO 1 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2009-10)
No especificat

La evaluación del alumno consistirá en la realización de un examen (80 % de la calificación) y de un trabajo (20%).