SOCIOLINGÜÍSTICA CATALANA
Any acadèmic
2003-04
2004-05
2005-06
2006-07
2007-08
2008-09
2009-10
2010-11
2011-12
2012-13
2013-14
2014-15
2015-16
2016-17
2017-18
2018-19
2019-20
2020-21
2021-22
2022-23
Codi
3280
Descripció
Crdts. Teor.
2,5
Introducció a l'estudi de les interaccions entre la llengua catalana i el medi social, amb atenció particularitzada a l'àmbit valencià: varietats de la llengua, identitat lingüística dels grups socials, actituds davant la llengua, bilingüisme, diglòssia, etc.
Crdts. Pract.
2
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 5,62 ECTS.
Departamentos y Áreas
Departaments
Àrea
Crdts. Teor.
Crdts. Pract.
Dpto. Respon.
Respon. Acta
FILOLOGIA CATALANA
FILOLOGIA CATALANA
4,5
0
Estudis en què s'imparteix
(comple. formac.)Llicenciatura en Humanitats - pla 1996
Llicenciatura en Humanitats - pla 1996
Prerequisitos
Sense incompatibles
Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
Codi
Assignatura
8627
SOCIOLINGÜÍSTICA CATALANA I
Matriculats (2009-10)
Grup
(*)
Nombre
1
17
TOTAL
17
(*) 1: GRUPO 1 - VAL
Oferida com a lliure elecció (2009-10)
Nombre màxim d'alumnes:
Sense màxim
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
Feu clic ací
Horari (2009-10)
Mode
Grup
(*)
Data d’inici
Data de finalització
Dia
Hora d’inici
Hora d’fi
Aula
CLASSE TEÒRICA
1
01/02/2010
21/05/2010
M
17:00
18:00
GE/0-01S
 
1
01/02/2010
21/05/2010
J
16:00
18:00
GE/0-01S
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - VAL
Grups de matricula (2009-10)
Grup
(*)
Quadrimestre
Torn
Idioma
Distribució (lletra nif)
1
2do.
T
VAL
des de - fins a -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL
Objectius de l'assignatura / competències (2009-10)
Normal
0
21
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";}
Normal 0 21
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";} En aquesta assignatura pretenem que els estudiants d'Humanitats:
1.Coneguen el marc teòric de la sociolingüística en comparació amb altres disciplines connexes
2. Assolesquen uns coneixements bàsics sobre la història social de la llengua catalana i de les diferents situacions sociolingüístiques que ha viscut.
3. Puguen conèixer algunes realitats sociolingüístiques del món i aprofundisquen en la de la llengua catalana.
4. S'aproximen a la recerca i al treball sociolingüístic.
Continguts teòrics i pràctics (2009-10)
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";}
Normal 0 21
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";} 1. APROXIMACIÓ A LA SOCIOLINGÜÍSTICA
1.1 El procés d'hominització.
1.2 Les teories de l'antropologia i la filosofia del llenguatge
1.3 Definició de sociolingüística
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";}
2. LLENGUA I SOCIETAT
2.1 Les llengües del món
2.2 El bilingüisme.
2.3 La diglòssia
2.4 El conflicte lingüístic
2.5 La planificació lingüística:
2.5.1 La substitució lingüística
2.5.2 La normalització lingüística
2.6 L'ecolingüística
2.7 La demolingüística catalana
2.8 El contacte lingüístic
2.8.1 Les interferències
2.8.2 El canvi de codi
2.8.3 Les llengües mixtes
2.9 El variacionisme lingüístic
2.10 Les varietats diafàsiques
2.11 L'estàndard
Normal 0 21
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";} 3. HISTÒRIA SOCIAL DE LA LLENGUA CATALANA
3.1 L'expansió de la llengua en els segles XII i XIII
3.2 La llengua de la Cancelleria Reial
3.3 La plenitud de la llengua: el segle XV
3.4 El procés de substitució lingüística (segles XVI-XIX)
3.5 La Renaixença
3.6 La normativització en el primer terç del segle XX. L'obra de Pompeu Fabra. La normativització al País Valencià
3.7 La sociolingüística catalana actual
Enllaç al programa
http://www.ua.es/dfc/assig/assigprog.html
Professor/a responsable
Mas Miralles , Antoni
Metodologia docent (2009-10)
Classes teòriques i pràctiques
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";}
. Les 25 hores de classes teòriques les dedicarem a:
a) l'exposició per part del professor dels continguts teòrics de l'assignatura
b) la discussió a classe dels principals fonaments teòrics
c) analitzar i comentar la bibliografia recomanada.
2. Les 20 hores de classes pràctiques les dedicarem a:
a) l'anàlisi de supòsits sociolingüístics on l'alumnat haja de demostrar l'assoliment dels conceptes teòrics rebuts.
b) diferents exercicis pràctics de cada tema
3. Les 9 hores de preparació de classes teòriques les dedicarem al repàs del temari i a la lectura de la bibliografia recomanada per a cada tema
4. Les 10 hores de preparació de classes pràctiques les dedicarem a la recopilació de la informació teòrica i bibliogràfica que els permeta analitzar els supòsits sociolingüístics plantejats en les classes pràctiques i la lectura de la bibliografia recomanada per cada tema.
5. Les 12 hores de preparació de treballs de classes teòriques les dedicarem a la lectura de la bibliografia i a la recopilació de la informació necessària per a elaborar un treball per cada lectura que responga a un dels objectiu marcats
6. Les 16 hores de preparació de treballs classes pràctiques les dedicarem a la lectura de la bibliografia i a la recopilació de la informació necessària per a elaborar un treball dels supòsits pràctics i dels exercicis recomanats.
7. Les 2,5 hores de realització de la prova d'examen la dedicarem a una prova final en la qual l'alumnat podrà tenir al seu abast tot el material que considere necessari per a respondre a una sèrie de supòsits que estiguen relacionats amb els objectius de l'assignatura.
8. Les 10 hores de preparació de la prova d'examen les dedicarem al repàs de tot el material teòric i pràctic analitzat a classe, a més de l'exposició dels objectius bàsics de l'assignatura i
9. Les 4 hores d'assistència a tutories individuals les dedicarem a la resolució de tots els dubtes i problemes que hagen sorgit al llarg del curs.
10. Les 4 hores d'assistència a seminaris i activitats les dedicarem a l'assistència a diversos actes (conferències, presentacions, taules rodones, etc.)
Normal
0
21
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";}
Professorat (2009-10)
Grup
Professor
TEORIA DE 3280
1
Mas Miralles, Antoni
Enllaços relacionats
Sense Dades
Bibliografia
Ordena pel títol del llibre
Ordena pel professor que recomana
Història social i política de la llengua catalana
Autors:
Francesc Ruiz [et al.]
Edició:
València : Eliseu Climent, 1996.
ISBN:
84-7502-479-3
Recomanat per:
MAS MIRALLES, ANTONI
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
]
Manual de sociolingüística
Autors:
MOLLÀ, Toni
Edició:
Alzira : Bromera, 2002.
ISBN:
84-7660-733-4
Recomanat per:
MAS MIRALLES, ANTONI
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
]
Sociolingüística de la llengua catalana
Autors:
BOIX FUSTER, Emili; VILA I MORENO, Francesc Xavier
Edició:
Barcelona : Ariel, 1998.
ISBN:
978-84-344-8230-2
Recomanat per:
MAS MIRALLES, ANTONI
(*1)
[
Accés al catàleg de la biblioteca universitària
]
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Dates d'exàmens oficials (2009-10)
Convocatòria
Grup
(*)
Data
Hora d’inici
Hora d’fi
Aules assignades
Observacions:
Estudi: 28
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre)
-1
20/11/2009
-
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals
-1
24/05/2010
18:00
21:00
GE/2-10P
-
Període extraordinari de setembre
-1
10/09/2010
18:00
21:00
GE/0-01S
-
Període extraordinari de setembre
-1
10/09/2010
-
(*) 1: GRUPO 1 - VAL
Instruments i criteris d'avaluació (2009-10)
Avaluació contínua, examen final
Normal
0
21
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";}
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-style-parent:"";
font-size:10.0pt;"Times New Roman";}
Aquesta assignatura es valorarà en quatre parts:
1. Un 10% per l'assistència i la participació de l`alumnat en el desenvolupament de la classe.
2. Un 40% valdran els exercicis que realitzarem al llarg del curs i que es presentaran de manera puntual i en el termini fixat pel professor, tant d'anàlisis de les lectures com de la teoria.
3. Un 50% valdrà una prova final on l'alumne, amb l'ajuda de tota la bibliografia que vulga tenir a l'abast, podrà analitzar els plantejaments teòrics o pràctics de l'assignatura.
4. Per a aprovar el curs, cal que l'alumnat haja aconseguit la meitat del percentatge de cada apartat.