UA
   INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING    Any acadèmic       Versió PDF.
Codi10042Descripció
Crdts. Teor.4EL MERCAT. LA DEMANDA I EL CONSUMIDOR. ESTRATÈGIES COMERCIALS DE PRODUCTE, PREU, DISTRIBUCIÓ I PROMOCIÓ.
Crdts. Pract.2
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
ECONOMIA FINANCERA, COMPTABILITAT I MÀRQUETINGCOMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS42


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Publicitat i Relacions Públiques - pla 2002


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Aquesta assignatura és incompatible, per tenir continguts equivalents, amb les següents assignatures:
CodiAssignatura
9084INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING
8359MÀRQUETING TURÍSTIC
7209DIRECCIÓ COMERCIAL
4670INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING


Matriculats (2009-10)
Grup (*)Nombre
1 94
2 63
3 75
TOTAL 232
(*) 1: GRUPO 1 - CAS
(*) 2: GRUPO 2 - CAS
(*) 3: GRUPO 3 - CAS


Oferida com a lliure elecció (2009-10)
Nombre màxim d'alumnes: 15
Places disponibles 13
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2009-10)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 1 01/02/2010 21/05/2010 L 10:00 12:00 A2/C11
  1 01/02/2010 21/05/2010 X 10:00 11:00 A2/C11
  2 01/02/2010 21/05/2010 L 15:00 17:00 A2/C11
  2 01/02/2010 21/05/2010 M 15:00 16:00 A2/C11
  3 01/02/2010 21/05/2010 L 12:00 14:00 A2/E11
  3 01/02/2010 21/05/2010 X 12:00 13:00 A2/B12
CLASSE PRÀCTICA (LRU) 11 01/02/2010 21/05/2010 V 13:00 14:00 A2/B12
  12 01/02/2010 21/05/2010 V 14:00 15:00 A2/C11
  21 01/02/2010 21/05/2010 J 15:00 16:00 A2/C11
  22 01/02/2010 21/05/2010 V 15:00 16:00 A2/C11
  3 01/02/2010 21/05/2010 X 13:00 14:00 A2/B12
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - CAS
2: GRUPO 2 - CAS
3: GRUPO 3 - CAS
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
11: GRUPO P11 - CAS
12: GRUPO P12 - CAS
21: GRUPO P21 - CAS
22: GRUPO P22 - CAS
3: GRUPO P3 - CAS


Grups de matricula (2009-10)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 2do. M CAS des de A fins a G
2 2do. T CAS des de H fins a R
3 2do. M CAS des de S fins a Z
(*) 1: GRUPO 1 - CAS
(*) 2: GRUPO 2 - CAS
(*) 3: GRUPO 3 - CAS


Objectius de l'assignatura / competències (2009-10)
El objetivo básico de esta asignatura es proporcionar a los alumnos un conocimiento del subsistema comercial de la empresa en relación a sus fundamentos y dirección de Marketing, de modo que puedan comprender y afrontar su práctica en la actividad empresarial orientada a campos de Publicidad y Relaciones Públicas.


Continguts teòrics i pràctics (2009-10)
TEMA 1. INTRODUCCIÓN AL MARKETING. CONCEPTOS BÁSICOS
TEMA 2. GENERALIDADES DEL PLAN COMERCIAL
TEMA 3. ASPECTOS BÁSICOS DEL ENTORNO
TEMA 4. DECISIONES DE MARKETING


BIBLIOGRAFÍA BÁSICA: Esteban, A., D. Martin-Consuegra, A. Millán y A. Molina (2002), Introducción al Marketing. Madrid: Ariel. Kotler, P., D. Cámara, I. Grande e I. Cruz (2000), Dirección de Marketing. Madrid: Prentice Hall. Kotler, P., G. Amstrong, J. Saunders y V. Wong (2000), Introducción al Marketing. Madrid: Prentice Hall. Parreño J, E. Ruiz y A.B. Casado (2001), Dirección Comercial: Los instrumentos del marketing, Alicante: Editorial Club Universitario. Santesmases, M. (2001), Marketing. Conceptos y Estrategias, 4ª Ed. Madrid: Pirámide (RECOMENDADO).· Vázquez, R., J.A. Trespalacios, I. Rodríguez-Del Bosque y otros (1998), Marketing: Estrategias y Aplicaciones Sectoriales. Madrid: Civitas.


Enllaç al programa
Professor/a responsable
MESA SANCHEZ-CAPUCHINO , ENRIQUETA MARIA


Metodologia docent (2009-10)
Classes teòriques i pràctiques
Las clases se dividirán de la siguiente forma: Tres horas de teoría y una de prácticas, semanalmente.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Altres
Las prácticas de la asignatura, consistirán en el desarrollo de supuestos prácticos que serán proporcionados a los alumnos.


Professorat (2009-10)
Grup Professor
TEORIA DE 100421ATIENZAR PEREZ, NURIA
2MESA SANCHEZ-CAPUCHINO, ENRIQUETA MARIA
3DIAZ MAS, EDUARDO
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 1004211ATIENZAR PEREZ, NURIA
12ATIENZAR PEREZ, NURIA
21TORMO DOMINGUEZ, JUANA
22ATIENZAR PEREZ, NURIA
3DIAZ MAS, EDUARDO
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia

CRM, las cinco pirámides del Marketing Relaciona : Cómo atraer, vender, satisfacer y fidelizar clientes de forma rentable
Autors:Cosimo Chiesa de Negri
Edició:Barcelona.
ISBN:84-234-2326-3
Recomanat per: MESA SANCHEZ DE CAPUCHINO, ENRIQUETA MARIA
TORMO DOMINGUEZ, JUANA
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

El Merchandising : bases, nuevas técnicas, gestión de categorías
Autors:Alain Welhoff, Jean-Émile Masson
Edició:Barcelona.
ISBN:84-234-2267-4
Recomanat per: MESA SANCHEZ DE CAPUCHINO, ENRIQUETA MARIA
TORMO DOMINGUEZ, JUANA
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Gestión por categorías : una integración eficiente entre fabricantes y distribuidores
Autors:Ángel María del Castillo Puente
Edició:[A Coruña].
ISBN:84-9745-085-X
Recomanat per: MESA SANCHEZ DE CAPUCHINO, ENRIQUETA MARIA
TORMO DOMINGUEZ, JUANA
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Lovemarks : el futuro más allá de las marcas
Autors:Roberts, Kevin
Edició:Barcelona : Urano, 2005.
ISBN:84-95787-80-6
Recomanat per: MESA SANCHEZ DE CAPUCHINO, ENRIQUETA MARIA
TORMO DOMINGUEZ, JUANA
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
Dates d'exàmens oficials (2009-10)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Estudi: B154
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 28/05/2010 15:00 18:00 A2/C04
A2/A02
A2/D01
-
Període extraordinari de juliol -1 12/07/2010 14:30 17:30 A2/C12
A2/C13
-
(*) 1: GRUPO 1 - CAS
(*) 2: GRUPO 2 - CAS
(*) 3: GRUPO 3 - CAS


Instruments i criteris d'avaluació (2009-10)
Examen final
Se realizará un examen final tipo test que comprenderá cuestiones teóricas y prácticas.