UA
   ELOCUCIÓ I ORTOÈPIA CATALANES    Any acadèmic       Versió PDF.
Codi8659Descripció
Crdts. Teor.3ANÀLISI DE LES DIFERÈNCIES FONÈTIQUES, MORFOSINTÀCTIQUES I LÈXIQUES ENTRE EL CATALÀ COL·LOQUIAL DEL PAÍS VALENCIÀ I LA NORMATIVA PROPOSADA.
Crdts. Pract.3
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGIA CATALANAFILOLOGIA CATALANA33


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Filologia Catalana - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Àrab - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Anglesa - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Francesa - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Hispànica - pla 2000


Prerequisitos
Sense incompatibles


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2009-10)
Grup (*)Nombre
1 63
TOTAL 63
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Oferida com a lliure elecció (2009-10)
Nombre màxim d'alumnes: Sense màxim
Feu clic ací per a veure a quins estudis s'ofereixen
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2009-10)
ModeGrup (*)Data d’iniciData de finalitzacióDiaHora d’iniciHora d’fiAula
CLASSE TEÒRICA 1 14/09/2009 23/12/2009 V 11:00 13:00 A1/0-22M
CLASSE PRÀCTICA (LRU) 1 14/09/2009 23/12/2009 M 13:00 15:00 DE/0-06M
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - VAL
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1: GRUPO Pràctiques ELOCUCIÓ I ORTOÈPIA CATALANES - VAL


Grups de matricula (2009-10)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 1er. M VAL des de - fins a -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Objectius de l'assignatura / competències (2009-10)
Formació i pràctica per a la descripció, discriminació i producció del sistema fonològic del català (Fonètica i fonologia). Desenvolupament de la capacitat de parlar en públic en registres formals.
Assignatura optativa (6 crèdits)

OBJECTIUS GENERALS

En finalitzar aquest curs, l'alumne haurà de ser capaç de:

1. Discriminar i produir qualsevol so de la llengua catalana (model estàndard oral del català occidental).

2. Expressar-se oralment amb domini adequat del model estàndard i dels registres de formalitat alta (especialment dins l'àmbit acadèmic) i amb una correcta aplicació de les estratègies comunicatives (construcció del discurs, exposició oral, mitjans tècnics, gràfics i intel•lectuals auxiliars, gestualitat i comunicació no verbal, domini de la veu i la mirada, lectura expressiva, etc.).

3. Avaluar la pròpia actuació oral formal en públic i la d'altres persones segons criteris de correcció, d'adequació i d'eficàcia comunicativa.



Continguts teòrics i pràctics (2009-10)
CONTINGUTS

BLOC I. ELOCUCIÓ I COMUNICACIÓ ORAL

Tema 1. L'expressió oral i l'escriptura. La comunicació oral
Tema 2. Els gèneres orals. L'àmbit acadèmic
Tema 3. La creació del discurs oral. Planificació i exposició. La comunicació oral com a habilitat (estratègies, recursos i condicionants)
Tema 4. La millora de la comunicació oral. Avaluació de l'expressió oral


BLOC II. ORTOÈPIA

Unitat 1. Descripció i classificació dels sistema fonètic català. Punt i mode d'articulació. La síl•laba. L'Alfabet Fonètic Internacional
Unitat 2. El sistema vocàlic
Unitat 3. El sistema consonàntic
Unitat 4. Aspectes de fonètica sintàctica. L'elisió, la reducció, la sinalefa. Assimilacions, emmudiments i sensibilitzacions. Qüestions suprasegmentals.
Unitat 5. La prosòdia
Unitat 6. La variació fonètica. El model estàndard



Enllaç al programa
http://www.ua.es/dfc/assig/prog0910/8659_0910.doc
Professor/a responsable
Martínez Pérez , Josep


Metodologia docent (2009-10)
Classes teòriques i pràctiques
L'assignatura tindrà una orientació fonamentalment pràctica. Se centrarà en el desenvolupament de la capacitat d'expressió oral en els àmbits formals i en el domini del model estàndard oral.
La metodologia serà globalitzadora i es fomentaran activitats de dinàmica de grups i, alhora, un tractament individualitzat ajustat a les necessitats de cada alumne. Les activitats de classe creixeran progressivament en grau de complexitat: des d'activitats de 2 a 3 minuts basades en monosíl•labs a activitats de "parlar en públic" de 20 a 30 minuts; activitats centrades en el domini del propi cos (moviment i gestualitat), de la veu, de la mirada, entonació, volum...; lectura expressiva (de prosa i de vers); pràctiques articulatòries i de correcció de dicció...; ús de mitjans auxiliar i de recursos retòrics conceptuals, etc.
Es faran exercicis concrets sobre sons que solen presentar dificultats i activitats en què l'alumne aprendrà a parlar i a llegir en públic d'una manera eficaç i comunicativa.
En començar el curs, els docents proposaran les activitats bàsiques hauran de dur a terme tots els alumnes, segons les seues necessitats de partida.


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
Altres

Cf. l`apartat anterior.


Professorat (2009-10)
Grup Professor
TEORIA DE 86591Martínez Pérez, Josep
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 86591Beltran Calvo, Vicent
Enllaços relacionats
Sense Dades


Bibliografia
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
Dates d'exàmens oficials (2009-10)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Exàmens extraordinaris de finalització d'estudis (desembre) -1 25/11/2009 -
Període ordinari per a assignatures de primer semestrre -1 15/01/2010 09:00 12:00 FI/1-01G -
Període extraordinari de juliol -1 29/06/2010 09:00 12:00 FI/1-05P -
(*) 1: GRUPO 1 - VAL


Instruments i criteris d'avaluació (2009-10)
Avaluació contínua, examen final

La qualificació final es repartirà de la manera següent:

1. Un 40% correspondrà a l'examen escrit i oral. Aquesta prova inclourà:
a. Aspectes concrets sobre la discriminació i la realització de sons i de grafies.
b. Valoració i aplicació de les lectures recomanades.
c. Lectura expressiva de textos, triats i preparats pels alumnes.

2. El 60% restant equivaldrà a les activitats o exercicis pràctics fets a classe, a casa i a la lectura de dos llibres centrats en l'habilitat de parlar en públic o en la millora de les habilitats comunicatives. S'inclouen les ressenyes de dues conferències organitzades pel Departament de Filologia Catalana. Cada alumne haurà de lliurar un mínim de dues ressenyes (dues pàgines cadascuna) de dues conferències organitzades pel Departament de Filologia Catalana. Els professors detallarà amb antelació la temàtica i el calendari de cada conferència. A més a més, es puntuarà positivament que l'alumnat assistisca i lliure la ressenya corresponent a una altra conferència distinta d'aquestes dues, oferida també pel Departament de Filologia Catalana (fins a un 5% sumat a la nota final). Els alumnes d'aquesta assignatura aplicaran una fitxa específica anàlisi de la conferència que els lliuraran els professors.