Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2014-15
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
Context de l'assignatura per al curs 2014-15
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG3 : Fer la direcció i gestió tècnica i econòmica de projectes, instal·lacions, plantes, empreses i centres tecnològics en l'àmbit de l'enginyeria química i els sectors industrials relacionats.
- CG4 : Realitzar la recerca apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia.
- CG6 : Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi per al progrés continu de productes, processos, sistemes i serveis, utilitzant criteris de seguretat, viabilitat econòmica, qualitat i gestió mediambiental.
- CG7 : Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i prendre decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguen reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional.
- CG8 : Liderar i definir equips pluridisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives, en contextos nacionals i internacionals.
- CG9 : Comunicar i debatre propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Adaptar-se als canvis estructurals de la societat motivats per factors o fenòmens d'índole econòmica, energètica o natural, per a resoldre els problemes derivats i aportar solucions tecnològiques amb un elevat compromís de sostenibilitat.
- CE9 : Gestionar la recerca, el desenvolupament i la innovació tecnològica, atenent a la transferència de tecnologia i els drets de propietat i de patents.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, i les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals bàsiques
- CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglés.
- CT2 : Ser capaç d'usar eines informàtiques i tecnologies de la informació.
- CT3 : Ser capaç d'expressar-se adequadament tant oralment com per mitjans escrits.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Identificar el concepte de tecnologia i el seu cicle de vida. Analitzar la distinció entre la investigació bàsica, el desenvolupament tecnològic i la posterior innovació i arribada al mercat en el sector químic i afins.
- Distingir els tipus d'innovació en una empresa que ven producte.
- Presentar l'estratègia i els escenaris d'innovació tecnològica en la indústria.
- Presentar les formes de finançament i els programes per a sol·licitar projectes tecnològics en diverses fases, de finançament públic o privat, a més de gestionar-los.
- Conéixer els conceptes i procediments fonamentals de la protecció de la propietat industrial i intel·lectual (patents, models d'utilitat, registres de propietat intel·lectual com programari, marques, etc.), en el camp cientificotècnic.
- Conéixer les opcions de la transferència de tecnologia, en forma de llicències, cessions, contractes de transferència, contractes d'I+D, franquícies, aliança d'empreses (joint venture), projectes consorciats i empreses derivades (spin off).
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
Sense dades
;