Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2011-12
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Grado en Ingeniería Informática
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat per a resoldre els problemes matemàtics que es poden plantejar en l'enginyeria. Aptitud per a aplicar els coneixements sobre àlgebra lineal, càlcul diferencial i integral, mètodes numèrics, algorísmica numèrica, estadística i optimització.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprendre i desenvolupar nous mètodes i tecnologies, a més de les que els doten d'una gran versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
- Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, les habilitats i les destreses de la professió d'enginyer tècnic en informàtica.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Se pretende, como objetivos formativos generales, que los alumnos adquieran conocimiento de las materias básicas y tecnologías, que capaciten para el aprendizaje y desarrollo de nuevos métodos y tecnologías, así como las que les doten de una gran versatilidad para adaptarse a nuevas situaciones; asimismo deben adquirir la capacidad para resolver problemas con iniciativa, toma de decisiones, autonomía y creatividad y la capacidad para saber comunicar y transmitir los conocimientos, habilidades y destrezas de la profesión de Ingeniero/a Técnico en Informática.
En particular, estos conocimientos y capacidades se centrarán en el cálculo diferencial e integral, los métodos numéricos y la geometría euclídea. Deben conocer el concepto de derivada, las distintas reglas de derivación y algunas de las aplicaciones de las derivadas como el análisis de gráficas y los problemas de optimización. Deben conocer el concepto de integral, las reglas de integración básicas y las aplicaciones más usuales. Deben adquirir conocimientos sobre errores en la computación, sobre los métodos numéricos más básicos para la resolución de ecuaciones en una variable y sobre los métodos más corrientes de interpolación. Asimismo, deben conocer el espacio afín y el euclídeo: rectas, planos, distancias, coordenadas polares, curvas en el plano, etc.; así como adquirir nociones introductorias a la geometría computacional.
;