Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Asignatura de formación básica de primer curso de ingeniería robótica. Esta asignatura constituye el punto de entrada a la programación, uno de los pilares básicos de este título. Además de conocer los aspectos básicos de la programación, el estudiante conocerá otros aspectos avanzados orientados a la robótica
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- CE5 : Interpretar el funcionament del codi font d'un programa. Definir els tipus de dades necessàries per a representar la informació. Dissenyar algorismes i codificar-los amb diferents tècniques de programació, especialment en sistemes robòtics. Verificar el correcte funcionament d'un programa.
Competències transversals
- CT1 : Capacitats informàtiques i informacionals.
- CT2 : Ser capaç de comunicar-se correctament tant de forma oral com escrita.
- CT3 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CT4 : Capacitat d'organització i planificació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Dominar els principis de la programació procedimental.
- Resoldre problemes de programació bàsica aplicant adequadament els tipus de dades elementals, els tipus de dades estructurades i les estructures de control.
- Assimilar el concepte programació modular i saber aplicar-lo a la resolució de problemes.
- Conèixer el concepte de recursivitat i aplicar-lo a problemes senzills.
- Comprendre el concepte de fitxer i saber utilitzar-los.
- Ser capaç d'utilitzar eines de programació per a editar, compilar, executar i verificar un programa.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
- Analizar problemas susceptibles de resolución por un ordenador y diseñar algoritmos que los solucionen.
- Implementar algoritmos mediante técnicas de programación estructurada y modular.
- Saber realizar programas de ordenador que capturen y envíen información a un sistema robótico.
;